41 Reacties
2 jaar geleden
Haha, ik denk dat het heel persoonlijk is, want de oplaadbare flessenwarmer heeft al een paar keer m'n leven gered als we op pad waren en ik de tijd verkeerd ingeschat had. 😉 Eén van de items die ik juist onmisbaar vind!
Sowieso, we hebben thuis ook een milkmaker en die vind ik óók onmisbaar. Badje idem dito, zou niet zonder kunnen!
Nestje heb ik nooit wat mee gedaan, maar goede vriendin had kinderen die daar dutjes in deden 🤷♀️
Verder onmisbaar: white noise apparaatje, Pacco inbakerdoek, sudocrem, flessen-droogrekje, co-sleeper.
2 jaar geleden
Een voedingskussen: werd hier met voeden gebruikt, maar ook als nestje (dan deed ik er een aankleedkussenhoes omheen zodat het een soort nestje werd).
En van die melkpoedertorentjes, om in geval van flesvoeding, een aantal voedingen per keer kunt klaarzetten..
MOD
2 jaar geleden
Altijd wel heel afhankelijk van hoe je kindje en je leven is, maar in het algemeen zou ik zeggen: koop het tweedehands.
Heb zo'n spijt dat we bij de eerste allemaal dure dingen nieuw hebben gekocht😣 En daarnaast: koop kleding niet te ver vooruit. Je weet niet wat handig is qua pasvorm, in welk seizoen ze een bepaalde maat hebben en of je kindje het snel warm of koud heeft.
Hier totaal overbodig geweest: wieg-/ledikantlakens en dekens. Nestje. Veel mutsjes (2/3 is voldoende). En in het geval van een zomerkindje: kleding😅 mn oudste lag zowat alleen maar in een romper de eerste maanden.
Onmisbaar/erg handig: zoutlamp, white noise, love to dream inbakerzak, babyfoon, philley poederbus.
2 jaar geleden
Wat voor jou overroepen is was voor mij juist onmisbaar. De flessenwarmer, coccoonnestje met hoes van ilmaha erom is heel veel gebruikt en het babybadje ook.
Ik ben verder echt super blij met twee andere keuzes, namelijk de snuzpod 4 als co sleeper en Leander Marty aankleedkussen. Beide dure aankopen, maar wanneer wij het gewone aankleedkussen beneden gebruiken staan we er steeds weer versteld van hoe goed en handig de Matty is!
2 jaar geleden
Haha dit is inderdaad heel persoonlijk! Ons meisje (oudste ook ) slaapt vaak in het nestje op de bank. Wel zo gezellig! En ook de flessenwarmer vinden wij juist heel fijn onderweg.
De newborn eettafelstoel is voor ons dan weer een miskoop. We hebben een meisje die echt niet wil liggen als ze wakker is. Het is zo afhankelijk hoe je kindje is.
Een stoel op de kamer van onze kleinste wordt niet gebruikt, want ik voed haar gewoon in bed en leg haar dan direct in de wieg.
Een inbakerzak en een muziekmobiel zijn echt onmisbaar
2 jaar geleden
Wollen boxpakjes Bijv van merk Joha of Filling! Wol absorbeert als een malle dus je hoeft niet bij elk beetje kwijt of gemorste melk gelijk te verschonen. En verder alleen maar overslagkleding, incl rompers. Scheelt gebrul tijdens het verschonen.
2 jaar geleden
Reactie op troelieboelie
Wollen boxpakjes Bijv van merk Joha of Filling! Wol absorbeert als een mall ...
Filling moet Dilling zijn. Onesie wollen buitenpak van Engel is ook top. Met omslaghandschoenen en omslagslofjes. Hoef je niet te pieken met losse wantjes en slofjes!
2 jaar geleden
Berenpakjes ga ik (mocht er ooit nog een komen) nooit meer halen.
Heb er 2, 50 en 56 beide heeft ze nooit aan gehad omdat ik ze gewoon niet aan kreeg.
Ik heb via Vinted uiteindelijk toch een nestje gekocht en ben daar zo blij mee, die is zo enorm veel gebruikt, nu nog maar ze word nu wel te groot.
Ik ben dol op de overslagrompers van h&m. Zitten 5 in een pak. Fijne stevige stof.
2 jaar geleden
Aanraden: Numsy white noise, baby brezza (dit scheelt zo ontzettend veel tijd met flesjes maken en altijd goede temperatuur 😍
Heel veel hydrofiele doeken en monddoekjes , overslagrompers voor in het begin. En als je gewone rompers koopt zonder lange mouwen. Dat scheelt gedoe!
Afraden: veel lakens, dekentjes voor het ledikant (onze heeft 6 weken in co-sleeper geslapen en vanaf toen in slaapzak in ledikant), überhaupt jasjes en hele winterpakken voor de kleine. Wanneer doe je een jasje aan?
In de auto mag het niet, en in de kinderwagen had ze het bij ons al snel te warm vanwege de voetenzak die erin zit.
2 jaar geleden
Het enige van al mijn aankopen dat echt een miskoop was, was een flessenwarmer. Thuis gaat het flesje even de microgolf in en wanneer we op pad zijn heb ik een thermos kokend water mee en een fles koud water en mix ik tot ik de juiste temperatuur heb. Het babynestje vind ik net fijn als ik op bezoek ben, dan kan hij fijn in de zetel liggen daar. De stokke trip trap met newbornset wordt hier dagelijks gebruikt waardoor mijn babybjorn wipper in de kast blijft dus die verkoop ik misschien ook nog wel. Babybadje wordt hier vaak gebruikt. Oja mijn mooie rotan wieg was misschien ook nutteloos. Hij slaapt sinds een week in een box. Dit had ook perfect gekund bij geboorte, en dan hadden we hem gemakkelijk over heen kunnen rollen.
2 jaar geleden
Ik heb niet het enorme geluk gehad dat ik twee zussen en een broer heb die mij voor gegaan zijn met kinderen. Dit maakt dat ik super veel van hun spullen nu leen, wat scheelt in de kosten.
Onmisbaar zijn: de cosleeper, een goede kinderwagen, een draagzak, een goed boxkleed, een nachtlampje waarbij je net genoeg ziet voor het verschonen.
Overbodig: de hoeveelheid knuffels die je krijgt.
2 jaar geleden
Onmisbaar: white noise (Moonie beer, Numsy), love to dream slaapzakje, doomoo voedingskussen, hydrofieldoeken 70x70, verschoonmat op elke verdieping (Leander), Moonboon om de handen vrij te hebben/ kleine dutjes, cosleeper, Tula explore draagzak, wikkel rompers en truitjes, rokjes (ipv moeilijk aan te trekken jurkjes), box mobiel
Miskoop: puckababy piep (is persoonlijk natuurlijk, hier werd ze onrustig van omdat ze graag met armpjes naar boven ligt), baby nestje, baby stoeltje die van links naar rechts beweegt, stokke Newborn set (ze slaapt vaak tijdens lunch en avondeten), Fedde en Kees lakentje (weet dat veel mensen hierbij zweren), moeilijk aan te trekken kleertjes voor Newborn
2 jaar geleden
Mijn must haves:
- wollen dekentje
- slaapzakjes (in het begin inbakerslaapzakjes, nu normaal slaapzakje)
- white noise
- op elke verdieping een aankleedkussen (leander matty vind ik zo fijn voor onze baby die best vaak spuugt)
- wipstoeltje
- fedde en kees lakentje voor afbouwen inbakeren
Miskopen:
- veeeel te veel hydrofiele doeken. Je kunt er niet genoeg hebben zegt men, maar ik gebruik nu vaak slabbetjes of kleine spuugdoekjes ipv die grote hydrofiele doeken.
- teveel dekens.
Eerste tijd heeft ons zoontje in de co sleeper geslapen en ik had tig dekens, maar nu slaapt hij in een ledikantje waarvoor ik ook tig dekens heb, maar hij slaapt onder een lakentje met een slaapzak
- babynestje. Vond ik te groot toen hij een newborn was, toen gebruikte ik een voedingskussen met een aankleedkussenhoes er over.
- tripp trapp babyinzet. De stoel an sich is super fijn, maar ons kindje wil niet in de babyinzet liggen.
2 jaar geleden
Onmisbaar in ons huis
Babynestje
Muziekmobiel boven de box
Babygym/speelkleed
Plastic speelringen
XL hydrofiele doeken
Met 2 onder de 2: een duowagen
Een hele berg pyjama-/boxpakjes
Wollen en merino kleding
Warme voetenzak voor in de wagen (hierdoor geen gedoe met jasjes aan/uit enzo, hop meteen de wagen in)
Overbodig (persoonlijk natuurlijk):
Draagzak (onze beide kindjes vinden het verschrikkelijk)
95% van al het babyspeelgoed
Inbakerslaapzakjes
Magnetron sterilisator (gekregen en letterlijk nooit gebruikt)
2 jaar geleden
Reactie op Ryrywire
Onmisbaar in ons huis
Babynestje
Muziekmobiel boven de box
Babygym/speelkle ...
Oh en ik heb mezelf een wasmandtoren gegund, met 3 manden boven elkaar die je er makkelijk uit kan tillen en mee naar de machine/lijn kan nemen. Hiervoor had ik gewoon in elke slaapkamer 1 staan, maar dan was ik eerst nog alles aan het voorsorteren. Beste aankoop ooit, heeft het wassen gevoelsmatig zo veel makkelijker gemaakt.
2 jaar geleden
Beste:
- overslagrompers!!
- aankleedkussen extra voor beneden
- babygym (hij vindt het echt geweldig)
- co sleeper
Niet nodig geweest:
- stokke newbornset
- moonie