37 Reacties

2 jaar geleden

Volg

2 jaar geleden

De eerste maanden gebruikten wij alleen een druppel badolie en wat crème omdat ie een droge huid had. Bij berg werkte de zalf van Dr. Leenarts goed (zo goed dat we nu nog een tube hebben die 98% vol is 😂) Sla vooral geen grote hoeveelheden in want alles gaat laaang mee.

2 jaar geleden

Wij hadden voor de eerste ook meer ingeslagen dan uiteindelijk gebruikt. Het enige dat we echt wel regelmatig gebruik(t)en is luierzalf. Voor de rest heeeel af en toe babyolie voor bijv massage of bij droge huid maar echt sporadisch. Vanaf dat ze een maand of 10 was af en toe shampoo voor dr haartjes (1x per week ongeveer) en zij vindt het zelf ontzettend leuk om zeepvrije wasgel op te doen als ze in bad zit maar of dat nodig is…

2 jaar geleden

Kokosolie en wedela. Wij gebruiken alleen kokosolie en de bad/douche gel van wedela. Dat gebruiken we voor zn haartjes en lichaam wassen. Daarna insmeren met kokosolie. Verder gebruiken we niks.

2 jaar geleden

Indd niet veel kopen want wij doen al een jaar met 1 fles van wedela

2 jaar geleden

Ons eerste kindje had over het algemeen een makkelijke huid, maar wellust van berg op het voorhoofd. Hiervoor was het heel fijn babyolie in huis te hebben. Ze had ook heel veel haar, dus daarvoor was zeepvrije wasgel heel fijn (anders blijft het haar zo vet door de olie). Smetplekjes heb je vrij snel. Achter de oren, in de halsplooi, oksel, lies, knieholte, we hebben het allemaal wel voorbij zien komen. Goed drooghouden en smeren met zinkzalf werkte bij ons als een trein. Ze had pas rond de 1 jaar voor het eerst luieruitslag, daarvoor zijn wij heel erg fan van Bepanthen Baby voor echt de rode plekjes. We hebben de pot billenzalf van Dr Leenarts ook geprobeerd en hoewel die fijn aanvoelt op de huid deed dat echt helemaal niks. En wat werder al gezegd is, met 1 pot/tube/fles doe je echt eeuwig, dus koop van alles eerst 1.

2 jaar geleden

Derma baby, shampoo, olie, beschermende creme voor de billen, zonder stofjes. We gebruiken het daarnaast zo minimaal dat de tubes na 14mnd nog niet leeg zijn.

2 jaar geleden

Ik heb producten van Incia besteld, nog niet gebruikt maar zag het via IG van Iris de Goede. Producten zijn 100% natuurlijk en geen gekke toevoegingen. Heb de baby olie, tepelzalf en luierzalf besteld. Zag dat ze allemaal heele goede reviews hadden (daar ben ik gevoelig voor haha) en Iris de Goede had een kortingscode van 10%. Wellicht iets om naar te kijken 🤗

2 jaar geleden

De website van Jetske Ultee is hiervoor handig! Ze heeft een goed artikel hierover geschreven, dat raadpleeg ik altijd als ik iets nieuws wil aanschaffen. Haren wassen hoeft voorlopig iig niet :) https://www.dr-jetskeultee.nl/productadvies-babyhuidverzorging/

2 jaar geleden

Reactie op Lisetteee

De website van Jetske Ultee is hiervoor handig! Ze heeft een goed artikel h ...
Nog even als aanvulling, ik gebruikte voor m’n baby olie om op te smeren na het badje (eerst volgens mij Neutral en nu gebruik ik Weleda), bergzalf van Dr Leenarts, in het badje deed ik eigenlijk nooit iets (borstvoeding erin schijnt ook goed te zijn), en verder bepanthen of zinkzalf voor de billetjes. Dat was t geloof ik :)

2 jaar geleden

Reactie op MomoCoco

Ik heb producten van Incia besteld, nog niet gebruikt maar zag het via IG v ...
Ik heb precies hetzelfde idd! Ben heel benieuwd

2 jaar geleden

Ik heb shampoo / wasgel van Hem-nature besteld en shea butter van Baby Natural store. Allemaal zonder zooi!

2 jaar geleden

Wij gebruikte in het badje alleen een beetje badolie. Als ze uit bad kwam deden we wat Babyolie of bodylotion zodat ze geen droge huid kreeg. Onze dochter is met een gigantisch veel haar geboren (leek wel een pruikje) dus daar gebruikte we 1 keer in de week wat shampoo voor. Alle producten die we gebruikten waren van Naïf. Daar reageerde haar huid goed op en de producten ruiken echt heerlijk. En wat iedereen hier al zegt: je gebruikt heel weinig van alles dus je doet super lang met alles.

2 jaar geleden

Oh, en Sudocreme is altijd goed om in huis te hebben.

2 jaar geleden

Reactie op H0bbezak

Oh, en Sudocreme is altijd goed om in huis te hebben.
Maar dat is wel enorme rotzooi.

2 jaar geleden

Reactie op Krstn

Maar dat is wel enorme rotzooi.
Ik vond dit juist een wondermiddeltje! Hielp bij vrijwel alles! Tot aan de waterpokken (onze kleine heeft ze helaas 2x gehad en dit hielp om de pokken zo snel in te drogen!)

2 jaar geleden

Reactie op Mikjej

Kokosolie en wedela. Wij gebruiken alleen kokosolie en de bad/douche gel va ...
Wat voor kokosolie hebben jullie? Een speciale soort of gewoon elke olie die je vinden kunt?

2 jaar geleden

Reactie op Fairymom

Ik vond dit juist een wondermiddeltje! Hielp bij vrijwel alles! Tot aan de ...
Dat geloof ik wel, maar heb je ook gecheckt wat er allemaal in zit? Daarom zou ik het dus nooit gebruiken op de huid van mijn kindje. https://vrijnatuurlijk.nl/billencreme/

2 jaar geleden

Reactie op Krstn

Dat geloof ik wel, maar heb je ook gecheckt wat er allemaal in zit? Daarom ...
Dankje voor het delen, ik wist dit helemaal niet! Bizar ook dat dr Leenarts maar 3 ingrediënten heeft en dan 2 schadelijk😲

2 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Dankje voor het delen, ik wist dit helemaal niet! Bizar ook dat dr Leenart ...
Graag gedaan! Zoveel producten die super bekend zijn en zoveel gebruikt worden zitten helaas echt vol met rommel. Zelfs Zwitsal, veel Billendoekjes etc. Zelf ook nooit bij stilgestaan voordat ik zwanger werd, maar blij dat ik op onderzoek ben gegaan.