10 Reacties

2 jaar geleden

Uiteraard heb ik al gebeld naar de cm maar die kan je op dinsdag namiddag niet bereiken en wegens de feestdagen morgen pas vrijdag terug bereikbaar zijn😬

2 jaar geleden

Ik ben ook vroeger thuis gezet en hiervoor naar de CM gebeld hoe het zit (omdat je max 6weken voor de datum mag thuiszitten), ze vertelde mij dat ik me geen zorgen moest maken dat je die 6 weken na de zwangerschap mag meenemen omdat dit idd na 1 maart 2020 niet meer afgenomen mag worden. Als de dokter je heeft thuis gezet mag dit geen probleem zijn. Maar zal inderdaad eens bellen naar de CM voor de zekerheid ivm met de betaling nu.

2 jaar geleden

Hoeveel heb je gekregen? Is dit 82% van je brutoloon? Normaal gezien zou je moederschapsverlof pas aanvatten als je een attest ‘aanvraag moederschapsrust’ hebt opgestuurd naar de cm. Dit zou normaal gezien niet automatisch gebeuren 😅. Ze hebben ook je vermoedelijke bevallingsdatum nodig. Dat is een attest dat iemand in je medisch team invult. In theorie zou je niet op kunnen moederschapsrust zijn. Krijg je geen document met meer uitleg over de uitbetaling? Soort van loonstrook van je uitkering?

2 jaar geleden

Wat heeft je dokter (of wie je ook thuis heeft geschreven) genoteerd op de documenten arbeidsongeschiktheid? Want als daar start moederschapsrust staat, hoewel mij dat onwaarschijnlijk lijkt gezien je al langer op mutualiteit staat.

2 jaar geleden

Reactie op Cindyjacobs

Ik ben ook vroeger thuis gezet en hiervoor naar de CM gebeld hoe het zit (o ...
Klopt, heb ik ook gedaan. Vandaar dat ik het raar vind dat het ineens zoveel meer is geworden

2 jaar geleden

Reactie op Poogie

Hoeveel heb je gekregen? Is dit 82% van je brutoloon? Normaal gezien zou ...
Hiervoor kwam dit overeen met 60% maar als ik het nu uitreken is het net geen 80% wat dan ook niet overeenkomt met de 82%. Ik heb deze week nog contact opgenomen inverband met het document aanvraag moederschapsrust en zou deze de volgende afspraak bij de gynaecoloog in orde kunnen maken dus dat is ook nog niet ingediend. Vermoedelijke bevallingsdatum is al medegedeeld met de cm wegens arbeidsongeschiktheid. Op het attest voor de cm heeft de art genoteerd wegens zwangerschapscomplicatie. Ik heb geen soort loonstrook ontvangen wat ik dan ook weer niet kunnen vind. Je moet toch kunnen raadplegen op wat ze zich hebben gebaseerd.

2 jaar geleden

Reactie op Poogie

Wat heeft je dokter (of wie je ook thuis heeft geschreven) genoteerd op de ...
Op het document staat arbeidsongeschikt wegens complicaties zwangerschap

2 jaar geleden

Reactie op Mama In Spe X

Hiervoor kwam dit overeen met 60% maar als ik het nu uitreken is het net ge ...
De gegevens ivm loon krijgt de cm van je werkgever, dus dat is logisch 😊.

2 jaar geleden

Reactie op Poogie

De gegevens ivm loon krijgt de cm van je werkgever, dus dat is logisch 😊.
Maar ik vermoed niet dat ik na de laatste uitbetaling een loonsopslag heb gehad. Ik bel in ieder geval vrijdag wanneer ik ze terug kan bereiken

2 jaar geleden

Bedankt iedereen voor de reacties. Heb nog wat liggen opzoeken omdat ik wat ongerust was inverband met de opvang indien ik nu al in moederschapsrust zou zitten. Gelukkig goed nieuws. Vanaf de 3e maand moet je een minimum dag bedrag krijgen. Bedraagt 60% van je brutoloon /dag minder dan het minimum bedrag dan word deze verhoogd.