40 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben echt fan van weleda billencreme met calendula

2 jaar geleden

Dokter Leenarts

2 jaar geleden

Hier bij eerste nooit luieruitslag gehad en altijd Bepanthen baby zalf gesmeerd. Is nogal duur (ik koop het daarom voornamelijk in de aanbieding, zeker nu met de tweeling), maar superspul. Ik smeer ook altijd rijkelijk en voorkom luieruitslag daardoor ook.

2 jaar geleden

Oh, en welke vochtige doekjes gebruik je? Hier de waterdoekjes van Huggies (goedkoper dan de waterwipes). Dat wil ook nog weleens helpen, want is sommige doekjes zitten uitdrogende stoffen als alcohol en parfum. Dat maakt die tere huidjes ook gevoeliger voor luieruitslag.

2 jaar geleden

Kokosolie

2 jaar geleden

Reactie op Milagro

Oh, en welke vochtige doekjes gebruik je? Hier de waterdoekjes van Huggies ...
Ik gebruik sensitive doekjes van het kruidvat of die van pampers de sensitive doekjes.

2 jaar geleden

Wij gebruiken weleda billencreme, heel fijn!

2 jaar geleden

Kokosolie, sheabutter, Weleda of sudocreme

2 jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Kokosolie
Ik zweer ook bij kokosolie! hardnekkige luieruitslag hier gehad door spruw, en dit was het enige dat hielp. En in verhouding ook best wel goedkoop :). En de babybilletjes ruiken lekker naar kokos haha

2 jaar geleden

Bepanthen baby helpt hier heel goed!

2 jaar geleden

Reactie op dewihh

Bepanthen baby helpt hier heel goed!
Hier ook bepanthen baby fan, wat een top spul. Wij gebruiken waterdoekjes (dus zonder lotion), deppen het dan droog met een hydrofiele doek en dan zalf erop. Alleen als ze hele vochtige smetplekken in haar lies heeft gebruiken we een enkele keer zinkzalf om het goed te laten indrogen, en dan daarna weer over op bepanthen.

2 jaar geleden

Wij ook bepanthen!

2 jaar geleden

Reactie op Annaa9

Ik zweer ook bij kokosolie! hardnekkige luieruitslag hier gehad door spruw, ...

2 jaar geleden

Nooit luieruitslag bij 1e en nu ook niet.. soms smeer ik een beetje bepanthen babyzalf..

2 jaar geleden

Reactie op Baby1986

Nooit luieruitslag bij 1e en nu ook niet.. soms smeer ik een beetje bepanth ...
Ik vervang na dutje , en voor slapen gaan altijd de pamper ook direct na stoelgang. Dep droog bij elke verschoning en smeer elke keer luierzalf. Wat kan ik meer doen??

2 jaar geleden

Zinkoxidesmeersel! Goed schoonmaken, nadrogen (deppen) met een droge hydrofiele washand, daarna dun insmeren. Wij deden dit bij elke schone luier en het was heel snel weg

2 jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Toppie, danku! Welke kokosolie gebruik ik best ? Hier ook net hardnekkige spruw gehad.

2 jaar geleden

Hier werkte bepanthen of pure shea butter echt heel goed! 😊

2 jaar geleden

Wij hebben in het begin ook veel last gehad van luieruitslag. Hier alle tips die wij kregen en uiteindelijk hebben gewerkt. - Weleda - dokter leenarts - weidewol bij in de luier op de rode plekjes - maïzena bij in de luier doen na het verschonen om zo ook vocht te absorberen.