12 Reacties

2 jaar geleden

Rond 4 maanden is er een dip in de borstvoeding vanwege veranderende hormonen. Misschien is het dat? Was bij mij wel zo, en gaat vanzelf weer over

2 jaar geleden

Heel herkenbaar en enorm frustrerend!! Ben sinds gister gaan powerkolven, en heb ook een paar keer een zakje kolfmelk uit de vriezer gegeven. Hopelijk is het snel over!

2 jaar geleden

Reactie op Jonga

Heel herkenbaar en enorm frustrerend!! Ben sinds gister gaan powerkolven, e ...
Ik kolf tussen de 12-15 min nog 120/150ml, is dan niet direct nodig denk ik?

2 jaar geleden

Ow er zijn meerdere mamas met weinig bv dus! Ik maakte me zo zorgen dat ik de enige was.. mijn productie is ook vrij lager dan normaal volgens mij

2 jaar geleden

Reactie op K2023

Ik kolf tussen de 12-15 min nog 120/150ml, is dan niet direct nodig denk ik ...
Nee dat lijkt me inderdaad meer dan voldoende! Heeft hij na die keer nog aan je borst gedronken?

2 jaar geleden

Reactie op x_xkimmy

Ow er zijn meerdere mamas met weinig bv dus! Ik maakte me zo zorgen dat ik ...

2 jaar geleden

Reactie op Jonga

Nee dat lijkt me inderdaad meer dan voldoende! Heeft hij na die keer nog aa ...
De avond en de ochtend wel, de tweede ochtend voeding weer maar 5-10 min max

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 15 weken had hier ook last van de afgelopen dagen. Paar slokjes nemen en dan enorm overstuur aan de borst. Bleek dat hij op deze momenten erg moe was waardoor het hem niet goed lukte om te blijven drinken aan de borst. Ik heb afgekolfde flesjes gegeven en bleef veel aanleggen. Nu drinkt hij weer als voorheen aan de borst. Er kunnen verschillende redenen hiervoor zijn https://lansinoh.nl/blogs/borstvoeding/baby-weigert-de-borst

2 jaar geleden

Reactie op pcj

Mijn zoontje van 15 weken had hier ook last van de afgelopen dagen. Paar sl ...
Het is zo plotselings, dus word er enorm onzeker van! In de avond en vroege ochtend gaat het namelijk wel goed! En ben bang dat het zou komen vanwege de speen en de flesjes die hij nu overdag krijgt!

2 jaar geleden

Reactie op K2023

Het is zo plotselings, dus word er enorm onzeker van! In de avond en vroege ...
Hier was ik ook bang voor! In alle rust ondanks de afwijzingen blijven proberen, hopelijk komt het dan weer goed🤍

2 jaar geleden

Reactie op K2023

Het is zo plotselings, dus word er enorm onzeker van! In de avond en vroege ...
Krijgt hij de flesjes uit een kleine speen en therapeutisch? Als de fles echt te snel gaat, kan dit wel tegenwerken. Verder is een paar minuutjes drinken prima. Beter vaker kort voeden dan juist nog extra flesjes geven. De zuigbehoefte neemt juist af nu, ik zou op deze leeftijd dus niet meer 'starten' met een speen. Echt verwarring geloof ik niet zo in. Maar je hebt wel kans dat je nu behoefte aan extase voeding sust met een speentje. Hier een zoontje die ongeveer even oud is en ook veel vaker voor beetjes drinken komt. Als hij niet meer wil, prima, even later gewoon weer. Veel frustratie ontstaat ook door blijven proberen aan te leggen. Het is normaal ook dat kindjes korter gaan drinken, omdat ze het gewoon ook efficiënter kunnen. Dit is ook de leeftijd dat sommige vrouwen best in een donkere kamer voeden, zodat er niks is dat afleid, omdat ze daar op deze leeftijd erg gevoelig voor zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Jurst

Krijgt hij de flesjes uit een kleine speen en therapeutisch? Als de fles ec ...
Ik gebruik de hegen fles, die lekt niet door als in hij moet zelf zuigen en we voeden dan rechtop met de kleine speen. Het lijkt sinds gister avond weer wat beter te gaan, maar afgeleid dat is hij zeker snel. Ik gebruik de speen alleen met slapen en niet overdag, hij heeft hem ook niet perse nodig en leg aan wanneer ik twijfel of hij genoeg heeft gehad