12 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op x_xkimmy
Ow er zijn meerdere mamas met weinig bv dus! Ik maakte me zo zorgen dat ik ...
2 jaar geleden
Mijn zoontje van 15 weken had hier ook last van de afgelopen dagen. Paar slokjes nemen en dan enorm overstuur aan de borst. Bleek dat hij op deze momenten erg moe was waardoor het hem niet goed lukte om te blijven drinken aan de borst. Ik heb afgekolfde flesjes gegeven en bleef veel aanleggen. Nu drinkt hij weer als voorheen aan de borst. Er kunnen verschillende redenen hiervoor zijn https://lansinoh.nl/blogs/borstvoeding/baby-weigert-de-borst
2 jaar geleden
Reactie op pcj
Mijn zoontje van 15 weken had hier ook last van de afgelopen dagen. Paar sl ...
Het is zo plotselings, dus word er enorm onzeker van! In de avond en vroege ochtend gaat het namelijk wel goed! En ben bang dat het zou komen vanwege de speen en de flesjes die hij nu overdag krijgt!
2 jaar geleden
Reactie op K2023
Het is zo plotselings, dus word er enorm onzeker van! In de avond en vroege ...
Krijgt hij de flesjes uit een kleine speen en therapeutisch? Als de fles echt te snel gaat, kan dit wel tegenwerken. Verder is een paar minuutjes drinken prima. Beter vaker kort voeden dan juist nog extra flesjes geven.
De zuigbehoefte neemt juist af nu, ik zou op deze leeftijd dus niet meer 'starten' met een speen. Echt verwarring geloof ik niet zo in. Maar je hebt wel kans dat je nu behoefte aan extase voeding sust met een speentje.
Hier een zoontje die ongeveer even oud is en ook veel vaker voor beetjes drinken komt. Als hij niet meer wil, prima, even later gewoon weer. Veel frustratie ontstaat ook door blijven proberen aan te leggen. Het is normaal ook dat kindjes korter gaan drinken, omdat ze het gewoon ook efficiënter kunnen.
Dit is ook de leeftijd dat sommige vrouwen best in een donkere kamer voeden, zodat er niks is dat afleid, omdat ze daar op deze leeftijd erg gevoelig voor zijn.
2 jaar geleden
Reactie op Jurst
Krijgt hij de flesjes uit een kleine speen en therapeutisch? Als de fles ec ...
Ik gebruik de hegen fles, die lekt niet door als in hij moet zelf zuigen en we voeden dan rechtop met de kleine speen.
Het lijkt sinds gister avond weer wat beter te gaan, maar afgeleid dat is hij zeker snel.
Ik gebruik de speen alleen met slapen en niet overdag, hij heeft hem ook niet perse nodig en leg aan wanneer ik twijfel of hij genoeg heeft gehad