10 Reacties

2 jaar geleden

Ik had ook een borstonsteking. Door de onsteking wilde mijn dochter niet meer aan die borst drinken. Dit kwam doordat de tepel gezwollen was en ze niet kon happen. Mijn melproductie ging hierdooe terug en krijgt ze nu bv aan 1 kant. Ik vul aan met kv.

2 jaar geleden

Hoi hoi Hier ook hetzelfde vorige week borstontsteking gekregen my God wat was ik ziek geworden.ik heb hier helaas nog steeds last van. Wat wel help tegen de pijn is de borst goed masseren. mss kan je eventueel antibiotica overwegen mocht echt niks helpen.

2 jaar geleden

Ik heb vorige week ook een borstontsteking gehad. Dit kwam volgens lactatiekundige omdat mijn borsten niet leeg werden gedronken door mijn kindje. Na 2 dagen voelde ik mij weer beter en ik kolfde vanaf dat moment die borst omdat mijn kindje die borst ook niet wilde pakken. Nu sinds 2 dagen weer volledig aan de borst maar ik kolf wel mijn borsten af. Totdat deze soepel aan voelen. Ik bouw kolven dus af maar hou wel in de gaten dat ze "leeg" of lees soepel aan voelen. Dat voorkomt oud melk en dus ophoping. Hopelijk heb je er iets aan...

2 jaar geleden

Van die grote dikke maandverbanden uit de kraampakket nat maken en in de vriezer doen. Deze een half uurtje in je bh doen en een uurtje laten rusten dan herhalen. Wat ook helpt is je borsten 1x helemaal leegkolven.

2 jaar geleden

Ohja en koelen, koelen, koelen na voeden of kolven. Niet masseren zijn nieuwe richtlijnen kun je lezen op https://www.borstvoeding.nl/

2 jaar geleden

Zonnebloem lecithine slikken kan nog helpen, zorgt voor de doorstroom dus minder kans op verstopping

2 jaar geleden

Ik heb ook een dubbele borstonsteking met koorts en moest er voor aan de antibiotica. Koelen, warme douche/pittenzakje erop voor kolven/voeden, rust en iedere 6u pcm/ibu Absoluut!!! niet masseren; daar maak je het alleen maar erger mee.. Je klachten zouden binnen 24u beter moeten worden.. gebeurd dit niet moet je echt even contact opnemen met de huisarts.. je wilt geen abcessen in je borsten..

2 jaar geleden

Reactie op KerkhofE

Zonnebloem lecithine slikken kan nog helpen, zorgt voor de doorstroom dus m ...
Dit kun je trouwens gewoon dagelijks slikken om te zorgen dat je een ontsteking voorkomt

2 jaar geleden

Hoe geef je de bv? Sommige vrouwen doen beide borsten tijdens een voeding. Je kan er ook voor kiezen om een borst per keer te doen zodat deze echt goed leeg is

2 jaar geleden

Reactie op onsbeertje

Hoe geef je de bv? Sommige vrouwen doen beide borsten tijdens een voeding. ...
Doorgaans 1 borst per keer! Heel som wil ze meer maar merk ik dat de ander “leeg” is dan wordt ze onrustig en krijgt ze de ander en die wil ze vaak maar kort dan. Gelukkig zijn de klachten weer afgenomen. Hopelijk blijft het nu even zo