9 Reacties

10 dagen geleden

Krijgt ze alle voeding via de fles? Mijn zoontje van 4 manen weegt net 6100 gram en zit in maat 62-68. Lijkt me dus dat je dochter voldoende groeit.

10 dagen geleden

Reactie op Jurst

Krijgt ze alle voeding via de fles? Mijn zoontje van 4 manen weegt net 610 ...
Nee, normaal echt alleen borst en de nachtfles geeft mijn man vaak, dus dan flesje. Alleen nu sinds paar dagen wel volledig fles, om even te wennen aan de flessen overdag Ivm de oppas straks. Nu valt het mij dus op dat ze maar zo weinig drinkt en werd ik hier onzeker van. Ze komt ook echt nog mega vaak in de nacht, maar weigert overdag meer voeding.

10 dagen geleden

Lijkt mij geen probleem aangezien ze lekker aankomt en plasluiers heeft. De kans is ook aanwezig dat ze meer uit je borst haalt. Hoeveel kolf je per keer? Mijn ventje van 4 maanden drinkt flesjes van 140 cc per keer en komt na 3 van die flessen ook nog weleens 7 keer in de rest van de 24 uur

10 dagen geleden

Reactie op A1n9n9e1

Lijkt mij geen probleem aangezien ze lekker aankomt en plasluiers heeft. De ...
Ik kolf ongeveer 50-80/90 per borst. Meestal drinkt ze ook maar één borst en verder niet. De andere weigert ze en gaat ze spelen met de tepel.

10 dagen geleden

Mijn dochter 4,5 maanden 6100kg drinkt fresjes kv van 120 en dan drinkt ze ze allemaal ook niet leeg. Dus ik denk het het prima is bij jou. Feit dat ze goed groeid is zeker oke. Dit zijn enkel richtlijnen die ze aangeven. Ieder baby drinkt wat hij/zij nodig heeft

10 dagen geleden

Onze dochter drinkt op de opvang ook maar flesjes van 80 ml. De rest krijgt ze wel aan de borst. Ik heb ook altijd het idee dat ze weinig drinkt, maar ze laat een goede groei zien. Ik vertrouw er daarom maar op dat het goed gaat. Kleine toevoeging jullie dochter is 4,5 maand dus dan zou je volgende formule naar de 5e maand kijken en dan geldt 110 ml x gewicht. Scheelt toch wat ml in totaal. Misschien dat je dan toch meer richting formule zit. En daarnaast het is een voorbeeld hoeft geen vaste regel te zijn. Onze middelste heeft nooit meer dan 100ml per fles gedronken.

10 dagen geleden

Onze dochter drinkt ook zoiets per keer en groeit ook goed! Ieder kindje is anders dus niet te veel naar anderen/richtlijnen kijken. Maar snap dat je onzeker wordt, heb ik ook weleens..

9 dagen geleden

Reactie op PS1995

Nee, normaal echt alleen borst en de nachtfles geeft mijn man vaak, dus dan ...
Ook als ze wel de borst krijgt?

9 dagen geleden

Reactie op Jurst

Ook als ze wel de borst krijgt?
Ja, ze komt sowieso nog wel een keer of 5/6 vanaf 19:00 - 07:00.