12 Reacties

2 jaar geleden

Hi! Ik heb een borstvergroting gehad in 2017 tussen mijn borstspier zelfs en geeft al 3 maanden vlekkeloos borstvoeding aan onze kleine man! Ik denk niet dat het door je protheses niet gaat lukken, maar wellicht door minder goede voorbereiding de eerste keer dat je het al snel hebt opgegeven. Overigens is er vanuit de kraamzorg ontzettend veel onwetendheid over borstvoeding geven en worden daar vaak hele verkeerde adviezen gegeven! Ik heb van tevoren deze online cursus gedaan https://teddyroorda.nl/kickstart-je-borstvoeding-2-2/ En kan het alleen maar aanraden!! Hierdoor krijg je vertrouwen in je lijf en komt het zeker goed. Ik wist meer dan de kraamzorg en verloskundige want die gaven mij echt verkeerde adviezen waardoor ik alleen maar onzeker werd. Dus ik zou zeker deze cursus doen! :)

2 jaar geleden

Reactie op Junice

Hi! Ik heb een borstvergroting gehad in 2017 tussen mijn borstspier zelfs e ...
Dankjewel voor je reactie! Ik ben er vorige keer inderdaad blanco ingegaan met de weet dat mijn zus en moeder allebei geen borstvoeding hebben kunnen geven. Mijn moeder vanwege geen melkproductie en mijn zus wss ook vanwege te snel opgeven. Ik had op dag 1 al bloedende tepels en weinig productie dus bijvoeden dus na dag 3 gestopt maar nu mega spijt dat ik niet langer heb doorgezet. Maar nu komen er allemaal angsten waarom het weer niet zou gaan lukken (1 daarvan is dus protheses) ik ga zeker van te voren meer cursessen volgen! Dankjewel :)

2 jaar geleden

Reactie op bonaire24

Dankjewel voor je reactie! Ik ben er vorige keer inderdaad blanco ingegaan ...
Wist je dat je borstvoeding pas na dag 4 op gang komt? De eerste dagen komen er misschien wat druppeltjes uit en gaat het vooral om het veel aanleggen en huid op huid contact om het op gang te brengen. Dit is de grootte van de maag van je baby dus je hoeft niet onzeker te zijn dat er 'te weinig' uitkomt. Vaak is dat helemaal niet zo, maar lijkt het omdat het later pas op gang komt! Ook leer je hier een goede aanhap, waardoor je kapotte tepels kan voorkomen. Ik heb nog geen kloven of iets gehad gelukkig! Daarom zeker aan te raden om de cursus te volgen zodat je er zelf al zelfverzekerd in gaat! Veel succes:)

2 jaar geleden

Reactie op Junice

Wist je dat je borstvoeding pas na dag 4 op gang komt? De eerste dagen kome ...
Dankjewel! Ik wist idd dat ze heel weinig nodig hadden maar vanaf dag 2 moest ze al bijgevoed worden met kunstvoeding en alles bij elkaar werd toen voor mij teveel. Ik ga mij zeker meer verdiepen! Dankjewel :)

2 jaar geleden

Reactie op bonaire24

Dankjewel! Ik wist idd dat ze heel weinig nodig hadden maar vanaf dag 2 moe ...
Het is heel normaal dat babys eerst afvallen na de geboorte en de kraamzorg en verloskundige hanteren daarin een % waarbij ze vaak al bij 7% gewichtsverlies adviseren om bij te voeden terwijl dat nog niet nodig is. Vaak vallen ze de eerste 4 dagen wat af en zit er daarna pas een stijgende lijn in! Bij mij hadden we 11% gewichtsverlies op dag 4 en ik moest ook gaan bijvoeden, maar alles in mij zei me dat dit niet nodig was. En ja hoor de dag erna was het keerpunt gelukkig en was het niet nodig

2 jaar geleden

Je kan ook een consult bij een lactatiekundige boeken voordat je bent bevallen of zwanger bent (evt telefonisch) om dit te bespreken en een plan te maken.

2 jaar geleden

Hoi! Ik heb ook borstprothesen en dat gaat prima! Enige was dat ik in de kraamweek moet kolven om de productie op gang te krijgen maar daarin waren de protheses niet de enige reden ( medicatie van de bevalling/spoedkeizersnede) alles bij elkaar zorgde voor een lage opbrengst waardoor ik een lactatiekundige heb thuis laten komen en die heeft een plan met mij gemaakt in de kraam week. ( kolven na elke voeding om de productie te verhogen) nu gaat het zonder moeite ❤️

2 jaar geleden

Ik geef ook al 3 maanden probleemloos borstvoeding met implantaten, ik heb inmiddels juist eerder teveel melk dan te weinig. Ik moest in de kraamweek op dag 3 ook kunstvoeding bij gaan geven maar dat ging zo tegen mijn gevoel in, juist constant aanleggen stimuleert de productie en kunstvoeding bijgeven werkt dan juist averechts. Ik weet nog dat ik na het kunstvoeding advies de hele nacht wakker ben gebleven en elke x als mijn zoontje maar iets signaal gaf heb ik hem direct aangelegd, eigenwijs als ik was moest en zou de borstvoeding lukken.. uiteindelijk spoot op dag 4 of 5 het melk eruit vanwege de stuwing en was mijn zoontje aan het einde van de kraamweek weer over zijn geboortegewicht heen. Je melkklieren zitten voor je implantaten en als je tepels niet zijn los gesneden heb je net zoveel succes op borstvoeding als elke andere vrouw. Als je het wil moet je dus echt doorzetten en je niet onzeker laten maken..succes!

2 jaar geleden

Reactie op Junice

Het is heel normaal dat babys eerst afvallen na de geboorte en de kraamzorg ...
Dankjewel voor je bericht ik krijg toch wel weer hoop dat ik dit gewoon kan.

2 jaar geleden

Je kan ook een consult bij een lactatiekundige boeken voordat je bent beval ...
Ga ik doen dankjewel!

2 jaar geleden

Reactie op liesielisa

Hoi! Ik heb ook borstprothesen en dat gaat prima! Enige was dat ik in de kr ...
Hee erg bedankt! Ik heb steeds meer vertrouwen dat ik sit gewoon kan!

2 jaar geleden

Reactie op Badeendje89

Ik geef ook al 3 maanden probleemloos borstvoeding met implantaten, ik heb ...
Heel erg bedankt! Ik krijg door de berichten steeds meer vertrouwen dat ik dit gewoon kan volgende keer! Alleen dus even goed leren aanhappen zodat het niet meteen bloed. We gaan er gewoon voor 😃