7 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben nu een maandje of 3 aan het sporten. Ik merk dat vooral mijn uithoudingsvermogen weer opgebouwd moest worden. Het gaat nu al veel beter dan 3 maanden terug! Maar ik ben nog zeker niet de oude.. geen idee of dit door bv, weinig slaap of gewoon post partum komt. Ik probeer het als het lukt wat rustiger aan te doen tijdens het sporten. Ze zeggen dat het wel 2 jaar duurt voordat je lichaam weer helemaal “de oude” is, dus misschien is het ook niet verwachten dat het nu al als normaal gaat.

2 jaar geleden

Weinig energie ligt meer aan het slaapgebrek 🤗 Wel of niet doorslapen ligt ook aan je kindje en niet aan de voeding,

2 jaar geleden

Hier baby 6 maanden, 3 weken geleden sporten opgepakt, ondanks vermoeidheid. Ik heb vrij veel honger door het geven van bv en ben dan ook niet echt afgevallen sinds de bevalling. Was 10 kg aangekomen en 5 is eraf. Ben 161 cm en weeg 70 kg. Ben momenteel aan de volle kant, maar dat is prima voor nu. Ik merk wel als ik minder zou eten dat ik afval, maar ik voel me dan megaslap en extra moe. Dus misschien meer eten en drinken dat dat zou helpen? Ik weet natuurlijk niet hoeveel je eet, maar misschien wat extra tussendoortjes dat je wat meer energie hebt? Ik slik ook op dagelijkse basis mamafit, extra vitamine c en d en magnesium.

2 jaar geleden

Hier trouwens ook nog 2 tot 4 keer eruit snachts 😅

2 jaar geleden

Wat voor mij echt een wereld van verschil heeft gemaakt is echt goed letten op de hoeveelheid proteïne die ik binnen krijg. Die heb je namelijk echt wel meer nodig als je borstvoeding geeft.

2 jaar geleden

Ik geef bv en sport al sinds 5 wk pp. Ik ben ook vermoeider, maar pas daar mijn sportintensiteit op aan. Je slaapt nog geen nacht door, daar zit denk ik meer in dan in de bv. Voldoende (eiwitten! en koolhydraten) eten is echt noodzakelijk. Maar vooral: je bent 6 maanden geleden bevallen en pakt nu net het sporten weer op. Natuurlijk ben je niet zo fit als voor je zwangerschap. Je bent nog aan het ontzwangeren en je hebt lange tijd minder gedaan. Geef jezelf alsjeblieft de tijd. Sport minder intensief, bouw rustig op en overbelast jezelf niet.

2 jaar geleden

Ik geef nu 6 maanden borstvoeding en ben gaan sporten sinds mijn dochter 8 weken was. Ben met lichte lessen en gewichten begonnen en steeds per week opgebouwd. Ik voel me echt wel weer energieker dan toen ik begonnen was met sporten. Ik woog voor mijn zwangerschap 71.5 en nu 65. Ik eet wel echt veel meer dan voorheen! Elke ochtend een extra tussendoortje met fruit, en eet bijv oude kaas nu ipv jonge. Altijd groeten bij mijn lunch. En savonds een goed bord eten. Ik heb heel veel behoefte aan voedzaam eten, groenten, noten, etc. Ik eet geen vis/weinig vlees. Ik heb in het begin de eerste 3 maanden denk ik mama fit geslikt. Ik slaap ook niet door want moet er snachts ook nog een aantal keer uit maar probeer wat kan. Uiteindelijk bouw je rustig je conditie op en voel je je vast weer beter. En wat kan kan, wat niet kan kan nog komen!