23 Reacties
2 dagen geleden
Ik geef bij het opstaan, voor het naar bed gaan en nog een late avondvoeding. Tussen de middag drinkt onze dochter koemelk, want we vinden het belangrijk dat ze dat ook leert drinken. De avondvoeding willen we er binnenkort afdoen, maar we zijn net van de nachtvoeding af en willen er dus even mee wachten. Als ze ziek is krijgt ze tussen de middag ook nog bij mij.
2 dagen geleden
Tussen 8 en 9 (als ik werk nog gauw om 8 voordat ik ga en als ik thuis ben rond 9 voor het 1e slaapje). Om 13.00 en om 19.00 weer. Daarnaast snachts nog om de 3 uur.
Zou ook wel van de middag (en uiteraard de nacht, maar dat is een ander verhaal haha) af willen maar ze eet nog niet heel goed en gewone melk wil ze helaas niet.
2 dagen geleden
Reactie op RPVD93
Tussen 8 en 9 (als ik werk nog gauw om 8 voordat ik ga en als ik thuis ben ...
Ik weet niet of je zit te wachten op ongevraagd advies :) maar onze dochter wilde eerst ook echt geen koemelk. We zijn het meerdere keren per dag blijven aanbieden en na een paar dagen dronk ze het wel. Niet superveel, maar wel een halve beker nu.
2 dagen geleden
Onze dochter dronk vanaf dat ze 3 maanden was tot bijna 2 maanden geleden nog van 06:30 tot 18:30 elke 2 uur en dan nog 2x in de nacht (rond 21:30 en rond 04:00). Ze is dol op kleine beetjes. 😅 Sinds dien krijgt ze zowel in de ochtend en middag een extra boterham en werd het 4 uur en al snel ging het vaak naar na 5/6 uur. Alleen de laatste tijd komt ze toch weer om de 4 uur. Mogelijk doordat er weer een tandje begonnen is. En dan nog steeds rond 21:30 en rond 04:00.
2 dagen geleden
Reactie op marmommm
Ik geef nog steeds op verzoek. In de praktijk is dat gewoon de hele dag en ...
Hier ook. Overdag ongeveer 7 keer. In de nacht vaak 4 keer 😴
2 dagen geleden
In de ochtend bij het wakker worden, voor het 1e slaapje rond 11 uur om 15 uur en voor het 2e slaapje rond 16:00 en dan savonds soms na het eten en anders met het slapen gaan weer. In de nacht de ene keer 1 x de andere keer 3/4x verschilt haha. Zoontje drinkt ook nog niet veel ernaast heeft nu een fase dat hij zijn water uitspuugt omdat hij dat leuk vind dus hoop dat dat snel voorbij is haha.
één dag geleden
Reactie op Floraison
Onze dochter dronk vanaf dat ze 3 maanden was tot bijna 2 maanden geleden n ...
Perfect schema eigenijk wel toch? Nette nacht ook. Eet ze wel ook een beetje? Hier was dochter ook zo, maar zoontje is nooit echt een borstkind geworden, ondanks 10,5 maand bijna uitsluitend melk via de borst
één dag geleden
Reactie op Floraison
Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die nog zo vaak voed. 🤭
Ik ook!! In mijn omgeving voedt eigenlijk niemand zo lang en ik krijg regelmatig te horen (ook zeker van het cb) dat ze gewoon meer vast moet eten en minder melk moet krijgen. Werkt alleen helaas niet zo dus ik volg mn gevoel, net als de rest hier zo te lezen!
één dag geleden
Onze dochter drinkt op de niet opvangdagen 5 keer per dag: na elk slaapmoment, voor het avondeten en voor bedtijd. Nachtvoeding hebben we er niet lang geleden vanaf gehaald. De twee dagen dat ze naar de opvang gaat drinkt ze 3 keer bij mij en op de opvang krijgt ze een flesje warme koemelk.
één dag geleden
Reactie op RPVD93
Ik ook!! In mijn omgeving voedt eigenlijk niemand zo lang en ik krijg regel ...
Nee ik ken ook niemand. Een paar bij wie het helaas eerder is gestopt. Maar ook mensen die snel zelf stopte door werk of überhaupt besloten om het niet te proberen.
Dat is vervelend. Gelukkig is het CB hier heel fijn en ze vragen wat je wilt en steunen je hier in. Wel heb ik toen overlegt met hun dat het nog steeds om de twee uur was en ik wel hoopte er iets meer tijd tussen te krijgen omdat wij eind november voor het eerst een nachtje weg zouden. Sinds dien ontbijt ze met 2 boterhammen en met lunchen hetzelfde. Dat heeft wel geholpen. Verder eet ze qua vast voedsel super goed. Maar toch drinkt ze nog graag bij mij. Lekker je kindje volgen, die geven het toch het beste aan!
Ben wel benieuwd want half januari moeten we weer heen. Maar ik denk niet dat ze er wat op aan te merken hebben. Weet alleen even niet hoe ik het moet doen omdat de meeste natuurlijk nu zuivel gaan geven.