18 Reacties

één maand geleden

Dat ligt er ook aan wat ik ga doen en hoe. Als we met de auto van deur naar deur gaan, kleed ik de kleine net zo warm als mezelf. Gaan we met de fiets of de wagen, dan gaat er een laagje meer aan, want ik beweeg en zij zit stil. Qua opvang trek ik aan wat ik zelf ook binnen aantrek en geef een warme jas mee. Als het echt koud is (ook nog als ze naar buiten gaan, dat kan in deze tijd van het jaar echt flink verschillen) dan geef ik eventueel ook een skibroek mee. Je mag er bij de opvang vanuit gaan dat de pm'ers ook nadenken en dat ze kinderen niet naar buiten doen in onverantwoorde kleding. En uiteindelijk kunnen kinderen vaak ook best wat hebben en buiten bij de opvang bewegen ze ook. En nog een belangrijk punt: je wordt niet ziek van de kou. Je wordt ziek van een virus (en als je echt heel koud bent dan is er een iets grotere kans dat je dat virus pakt, maar bij die kleintjes is die kans toch al mega groot omdat ze de weerstand nog niet hebben). En als die kleintjes het koud hebben, geven ze dat echt wel aan

één maand geleden

Naar de ophangen hier ook een normale winter jas. Maar ik ga altijd met de auto, dus ik ben er ook zo. Gewoon kleding wat hij binnen ook zou dragen. Handschoenen en mutsje doe ik in zijn tas voor wanneer ze naar buiten gaan. Met wandelen een winterjas, handschoenen en een bivakmutsje van wol en lekker in de voetenzak.

één maand geleden

Reactie op Juulie

Naar de ophangen hier ook een normale winter jas. Maar ik ga altijd met de ...
Ja, het laagje meer in de wagen kan ook de voetenzak zijn

één maand geleden

Voor echt buiten en naar de opvang doen we een buitenspeelpak aan. Gevoerd met fleece, dus lekker warm over de kleding heen. Voor in de wagen hebben we een voetenzak als we echt een langer stukje gaan wandelen, en voor de fiets zo'n deryan voetenzak. Dan kan ze met deze temperaturen toch lekker mee naar buiten.

één maand geleden

Bij ons gaan ze met de baby’s niet naar buiten op de opvang. Maar ik zou gewoon schoentjes aan doen met een wat warmer broekje en een lekkere winterjas. Als ze naar buiten gaan, gaan ze vaak toch niet heel land

één maand geleden

Reactie op H0bbezak

Bij ons gaan ze met de baby’s niet naar buiten op de opvang. Maar ik zou ge ...
Lang*

één maand geleden

Reactie op H0bbezak

Bij ons gaan ze met de baby’s niet naar buiten op de opvang. Maar ik zou ge ...
Helemaal niet naar buiten? En tot hoe oud dan? Ik zou het niet heel fijn vinden als mijn kind bij de opvang de hele dag alleen maar binnen zou zitten (erg slecht weer daargelaten natuurlijk)

één maand geleden

Reactie op Esmée87

Helemaal niet naar buiten? En tot hoe oud dan? Ik zou het niet heel fijn vi ...
Echt de baby’s. Dus de kindjes die nog niet zelfstandig kunnen lopen. Zou ook niet weten hoe ze dat moeten doen met 2 leidsters op 8 a 9 baby’s. Ons zoontje zit in een groep van 0-2. Met de oudere kindjes in die groep gaan ze wel naar buitenz

één maand geleden

Reactie op Esmée87

Helemaal niet naar buiten? En tot hoe oud dan? Ik zou het niet heel fijn vi ...
Het maakt mij niet zoveel uit eigenlijk. Ons zoontje gaat maar 1 dag in de week naar de opvang. Hij komt verder gewoon genoeg buiten ☺️

één maand geleden

Reactie op H0bbezak

Echt de baby’s. Dus de kindjes die nog niet zelfstandig kunnen lopen. Zou o ...
Ik weet niet hoe ze het bij onze huidige opvang doen. Maar bij onze vorige opvang legden ze kleden op de grond en een grondbox volgens mij. Sowieso was er maar een heel klein stukje buiten terrein voor de baby's

één maand geleden

Reactie op H0bbezak

Het maakt mij niet zoveel uit eigenlijk. Ons zoontje gaat maar 1 dag in de ...
Ja, mijn kinderen gingen 3 dagen per week en mijn jongste straks ook. Dan wordt het wel een ander verhaal

één maand geleden

Idd afhankelijk hoe je gaat! In de auto doe ik gewoon een jas. Zelfs ook gewoon Engel vanwege veiligheid winterjas in auto. Fiets skipak Wandelen de winterjas met voetenzak Heb het geluk veel jasjes te hebben gekregen, bijv ook skipak te leen. Anders kan je vermogen uitgeven aan alles

één maand geleden

Er gaat altijd een buitenspeelpak van fleece mee naar de opvang. Die is water- en winddicht en gaat over haar kleren. Ze loopt nog niet zonder hulp dus lekker kruipen buiten kan ook zonder dat broek etc ook vies worden. Dit doen we zelf ook elke dag. Maar we brengen haar met de auto en dan gewoon alleen haar kleding (geen jas in de auto) net zoals bij onszelf.

19 dagen geleden

Ik zweer bij de pakjes van Lidl. Betaalbaar en echt fijn spul. Mijn zoontje heeft een fleece gevoerd regenpakje (evt. nog een fleecevestje voor eronder) en een skipakje. Hij heeft ook een winterjas maar die heeft hij nog maar 1x aangehad want dat vind ik helemaal niet praktisch voor zo'n kindje, dan krijgen ze toch ijskoude benen?

19 dagen geleden

Reactie op EmmelienB

Ik zweer bij de pakjes van Lidl. Betaalbaar en echt fijn spul. Mijn zoontje ...
Welke pakjes bedoel je dan, heb je een link of meer details?

18 dagen geleden

Gekke vraag maar als je een ski pak aan doet, doe je eronder dan ook nog een jas of vest?

18 dagen geleden

Reactie op Melissje4

Gekke vraag maar als je een ski pak aan doet, doe je eronder dan ook nog ee ...
Een skipak trek je aan over de normale binnenkleding. Je doet als het ware naast een jas ook een broek extra aan voordat je naar buiten gaat

16 dagen geleden

Reactie op Esmée87

Een skipak trek je aan over de normale binnenkleding. Je doet als het ware ...
Top dankjewel!