24 Reacties

2 jaar geleden

Wij willen dat ook gaan doen. Is niet ondankbaar toch? Mensen kunnen alsnog zelf kiezen wat ze kopen vanuit het lijstje. Beter dit dan dat je niet blij bent met wat je krijgt toch

2 jaar geleden

Wij hebben er opgezet "kraamvadeaitjes, graag van het lijstje: lijstje.nl... Nu gaan we doen "wil je graag een cadeautje geven? Dan graag van het lijstje: lijstje.nl...

2 jaar geleden

Nee hoor is zeker niet raar. Uiteindelijk is het voor de mensen zelf ook voordelig, want zo geven ze hun geld niet uit aan iets dat niet gebruikt gaat worden

2 jaar geleden

Wij hadden alle kleding al, en gebruikte wasbare luiers. Dus als iemand dan aankomt met een romper en wegwerpluiers is dat nogal zonde van hun geld😅 heel goed om gewoon een lijstje neer te zetten. Als jij iemand een cadeautje geeft wil je toch ook iets geven waar diegene blij mee is? Dan fijn om te weten dat je dus echt iets kan geven wat iemand ook wil hebben! Lijstjes zijn top!

2 jaar geleden

Reactie op Mikjej

Wij hebben er opgezet "kraamvadeaitjes, graag van het lijstje: lijstje.nl.. ...
Kraamcadeautjes* lol

2 jaar geleden

Reactie op Mikjej

Wij hebben er opgezet "kraamvadeaitjes, graag van het lijstje: lijstje.nl.. ...
Zo staan wij er inderdaad ook in, maar toen we het erover hadden met (schoon) ouders kregen we vooral de opmerking dat we blij moeten zijn als we al cadeautjes zouden krijgen... Wel een goede tip om het zo te benoemen,dankjewel!

2 jaar geleden

Ik ga waarschijnlijk op de achterkant een QR code maken naar mijn verlanglijstjeop lijstje.nl Ik gebruik al jaren een verlanglijstje met mijn eigen verjaardagen en vrienden vinden het veel leuker dan 'gewoon' geld of Rituals geven, van wat ik zo hoor. Je kan er ook nog in het klein een grappige tekst bij zetten bijvoorbeeld: Onze harten zijn gevuld met liefde We zijn heel blij met wat we hebben Maar denk je toch aan een cadeau voor ons meisje Bekijk dan hier ons lijstje

2 jaar geleden

Nee hoor, alleen maar handig toch. Vaak vragen mensen toch wel wat je wilt hebben. Bij onze eerste hadden we het op het kaartje gezet, maar alsnog veel gekregen wat niet op het lijstje stond (cadeaubonnen🥴 ik haat cadeaubonnen). Dus deze keer gaan we het er nog wat duidelijker op zetten denk😅 Vind het zelf ook handig als mensen het gewoon op het kaartje hebben staan.

2 jaar geleden

Ikzelf zou het niet doen. Mss handig om een lijstje paraat te hebben die je kan doorsturen als ze vragen wat je zou kunnen gebruiken, maar voelt toch opdringerig..

2 jaar geleden

Je kunt ook een los briefje bij de kaart in doen (zoals de ceremoniemeesters doen bij een bruiloft) wat de link en/of de qr-code op zet. Dan staat die code niet op het kaartje zelf, vind ik -persoonlijk- namelijk wat minder mooi. Wij sturen zo'n link/ code ook altijd mee met de digitale uitnodiging voor de verjaardag van onze oudste, en veel mensen geven aan het prettig te vinden.

2 jaar geleden

Ik zou het nooit doen, maar dat ben ik. Er komt sowieso niets over visite op het kaartje, bij mijn dochtertje destijds ook niet gedaan. Ze bellen/appen toch wel of ze mogen komen en dan vragen ze ook wat je wilt hebben, als je dan gewoon een lijstje voor jezelf hebt kan je genoeg noemen. En ik vind het ook leuk als mensen zelf wat bedenken en moeite doen, ook al is dat dan misschien minder bruikbaar. Zo heb ik de vorige keer de leukste dingen gehad.

2 jaar geleden

Ik zou het zelf niet doen, lijkt dan een verplichting om iets te moeten kopen, waarschijnlijk doen ze dat wel maar moet vanuit hun zelf komen vind ik

2 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Nee hoor, alleen maar handig toch. Vaak vragen mensen toch wel wat je wilt ...
Niet lullig bedoeld, maar het gaat toch niet om de cadeautjes? Het gaat toch om het bezoeken van je kindje en jullie? Ik ga er sowieso niet van uit dat iedereen maar wat meeneemt, ik kan niet in ieders portemonnee kijken. En om dan te zeggen dat je cadeaubonnen haat? Ik zou dan denken, wees blij dat je iets krijgt en dan kan je zelf iets kopen wat je leuk vindt. Het NOG duidelijker op het kaartje willen zetten, alsof mensen verplicht zijn om zich daar aan te houden.. ik zou dan juist iets heel anders kopen 😅🤣 Maar dat ben ik, bewijst maar dat iedereen anders is en anders denkt. En uiteraard moet je helemaal doen wat je zelf wilt 😊

2 jaar geleden

Reactie op Baby1986

Niet lullig bedoeld, maar het gaat toch niet om de cadeautjes? Het gaat toc ...
Het gaat uiteraard niet om de cadeautjes, maar ik weet dat de mensen die komen graag wat geven (ken ze langer dan vandaag😜) en ook altijd om een lijstje vragen. Het staat er misschien wat ongenuanceerd, maar de reden dat ik geen fan ben van cadeaubonnen is dat ik ze vergeet en kwijtraak, waardoor ik het zonde vind van hun geld. En ik had toen cadeaubonnen van een dure kledingwinkel gekregen terwijl ik alles via Vinted koop. Nu zet er ik dus op "liever geen cadeaubonnen van kledingwinkels omdat ze al voorzien is t/m maat 80". Het is ook maar net hoe je er zelf in staat, absoluut. Zelf vind ik het namelijk heel vervelend om met een cadeau te komen waarvan ik niet weet of de ontvanger er iets aan heeft.

2 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Het gaat uiteraard niet om de cadeautjes, maar ik weet dat de mensen die ko ...
Ik had het er gisteravond ook met mijn man over en zei ook van waarom niet eigenlijk. Voor een verjaardag vragen mensen wat je graag wilt & op een trouwkaart zetten veel mensen als cadeautip een envelop op de kaart. Ik en mijn man gaan hier ook over nadenken voordat je ook dingen krijgt die je misschien al hebt gekocht of van iemand anders hebt gekregen. Toen wij vertelde dat ik zwanger was kregen wij van mijn moeder een box pakje in maat 56 en van mijn schoonzus kreeg ik het zelfde pakje maar dan in 62/68. Super lief natuurlijk maar als je dit soort dingen kan voorkomen is dat alleen maar fijn. Ga 1 van de 2 maten bij haar aantrekken, het is een leuk pakje maar niet leuk genoeg om dat langere tijd te dragen 😳

2 jaar geleden

Reactie op bAmbiee

Ik had het er gisteravond ook met mijn man over en zei ook van waarom niet ...
Ja precies. En ik zorg ook altijd dat er cadeaus op staan vanaf €5 zodat er voor iedereen wat bij zit. Ook wat duurdere dingen omdat er een aantal groepjes zijn die altijd samen een cadeau geven.

2 jaar geleden

Reactie op MamaJvanbabyV

Zo staan wij er inderdaad ook in, maar toen we het erover hadden met (schoo ...
Nou ik heb liever niks dan iets waar ik niks aan heb. als jij een klein appartement hebt en iemand komt aan met een koe hoef je ook geen dankjewel te zeggen😂 als mensen iets willen geven mogen ze iets geven waar je iets aan hebt en blij van word. Anders liever niks toch? Als ik op kraamvisite ga geef ik liever iets waarvan ik zeker weet dat ze blij van worden.

2 jaar geleden

Reactie op angela070

Ik zou het zelf niet doen, lijkt dan een verplichting om iets te moeten kop ...
Als je er op zet "wil je een cadeautje geven? Dan graag van het lijstje" is het niet opdringerig. Je vraagt niemand om cadeaus, maar als ze iets willen geven weten ze wat ze kunnen geven. Als je neerzet "cadeautjes van dit lijstje" klinkt het misschien wel opdringeriger

2 jaar geleden

Wij hadden op het geboortekaartje op de achterkant staan vrijblijvende cadeautip: lijstje.nl/… Veel mensen vonden dat juist heel handig!

2 jaar geleden

Ik vind het echt een goed idee. Misschien gaan wij dat ook wel doen! 🤩