11 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb levocetirizine op recept. Normaalgesproken heb ik er 2 per dag (10 MG) van nodig, maar van de huisarts mag ik er nu tijdens de zwangerschap maar 1 (5 MG).
3 jaar geleden
Hier contact gehad met de huisarts, longarts en de apotheek over o.a de hooikoorts medicatie toen ik wist dat ik zwanger was. Zij gaven aan dat de enige allergiepillen die veilig zijn tijdens de zwangerschap cetrizine en Loratadine zijn. Ik heb dus over moeten stappen van medicatie en moeten verminderen in dosering.
3 jaar geleden
Ik gebruikte tijdens mijn vorige zwangerschap ook cetrizine.
Dit jaar heb ik me laten tapen op mijn rug en heb tot nu toe bijna geen klachten terwijl ik normaal erg veel last van hooikoorts heb.
Bij de een helpt het, bij de andere niet. En misschien zit het we tussen m'n oren haha maar ik heb nu dus geen medicatie nodig wat ik nog fijner vindt. Ook al mag je cetrizine dus wel gebruiken volgens mijn verloskundige.
3 jaar geleden
Reactie op maxie04
De werkzame stof in zyrtec is cetirizine, dus dat zou geen verschil moeten ...
Oh wacht, ik had Levocetrizine! Xcusi
3 jaar geleden
Ik gebruik zelf levocetirizine en dit is met nog 2 andere medicijnen (waaronder cetirizine) het enige dat je echt veilig tijdens de zwangerschap kunt gebruiken. Ik heb ze voorgeschreven gekregen door de allergoloog en we hebben toen helemaal uitgezocht wat ik allemaal mag gebruiken (mijn allergie is best wel extreem) Ik slik het hele jaar door dagelijks 5 mg, nu het hooikoorts seizoen net is begonnen slik ik 2x 5 mg èn ben ik begonnen met neusspray Avamys, en als het heftiger wordt mag ik max 4x per dag 5mg èn 2x2 neusspray.
Voor ik begon aan mijn ivf behandeling heb ik dit ook uitvoerig besproken met mijn gynaecoloog en dit is echt helemaal veilig.
Dus neem gewoon je medicijnen in zodat je geen last hebt van de hooikoorts. En ga ook niet wachten en uitstellen tot je echt veel last hebt, want dan werk je jezelf alleen maar tegen in de zwangerschap.