33 Reacties
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde probleem met baby van 3 weken.
Ik laat de kleine ook gewoon bij me slapen..
zodra we hem in een babynestje leggen of in de co sleeper wordt hij onrustig.
Zal dit op den duur beter worden?!
Hoe slaapt jullie kleine overdag?
2 jaar geleden
Oh zo herkenbaar, hier ook eentje die alleen bij mij of mijn partner slaapt.. zodra ik hem weg leg, maakt niet uit hoe diep hij slaapt, dan is hij weer wakker..
2 jaar geleden
Wij slapen ook samen. Op de manier van veilig samen slapen. Wil het liever niet, maar anders slapen we niet.
2 jaar geleden
Hoorde dat het laken van Fedde & Kees ook goed kan helpen maar heb het zelf nog niet geprobeerd.
Of inbakeren maar dat helpt bij ons ook niet.
Maar hoe slaap jij samen met de kleine?
Wat je zegt je moet haast wel samen slapen anders slaap je zelf niet..
2 jaar geleden
Hier ook steeds slechter/minder slapen in eigen co sleeper. Ik heb haar op mijn borst liggen en dan mijn hoofd op 2 kussens zodat ik wat hoger lig, mijn deken tot mijn middel en heb dan mijn badjas open aan omdat anders mijn armen het te koud krijgen, kindje heeft slaapzakje aan of eigen dekentje.
en anders slaap ik met haar zoals foto hieronder.

2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. We oefenen nu 2-3 keer per met de co-sleeper met een bedrijf ritueel tje. Bed goed voorverwarmen, lekker strak instoppen, naast haar liggen en liefje zingen, boekje voorlezen met een hand op haar buikje. Zo valt ze wel in slaap, alleen nooit langer dan 20 minuten... Daarbij lijkt haar slaap zoveel actiever (en dus luidruchtiger) dan wanneer ze op mij slaapt. Dan lukt 2.5-4 uur gemakkelijk.
2 jaar geleden
Ik leg hem ter hoogte van m’n borst ( ik geef geen borstvoeding maar fles ) en dan de deken strak om mij heen en bij hem ook tot aan z’n heupen, m’n kussen hou ik weg want ik ben bang dat die op hem komt, maar vind het toch geen fijn gevoel maar het is de enige manier waarop wij drieën kunnen slapen
2 jaar geleden
Reactie op chantal1994!
Wij slapen ook samen. Op de manier van veilig samen slapen. Wil het liever ...
En hoe is die manier? Vind zoveel verschillende dingen 😅 ben echt benieuwd. En geef je borstvoeding? Lees overal dat je dat alleen mag doen als je borstvoeding geeft (ik geef t niet)
2 jaar geleden
Reactie op nauru123
En hoe is die manier? Vind zoveel verschillende dingen 😅 ben echt benieuwd ...
Zoals op dit plaatje. Maar ik geef borstvoeding en we vallen daarna dan samen zo in slaap.

2 jaar geleden
Samen slapen kan veilig. Maar wel onder een aantal voorwaarden. Doe hier alsjeblieft goed onderzoek naar. Het kan heel gevaarlijk zijn. Er zijn een aantal eisen. Je moet bijvoorbeeld borstvoeding geven en je mag niet roken. Ook geen alcohol en drugs etc. ook mogen er geen kussens in bed zijn en geen dekbed.
Samen slapen is iets waar regelmatig babys aan overlijden, omdat ouders er geen onderzoek naar hebben gedaan omdat ze het niet van plan waren, maar uit wanhoop toch doen. Een babynestje is niet veilig.
2 jaar geleden
Reactie op chantal1994!
Zoals op dit plaatje. Maar ik geef borstvoeding en we vallen daarna dan sam ...

O wel goed om te zien dit plaatje. Dit is exact hoe wij van nature s nachts zijn komen te liggen, met per ongeluk in slaap vallen na een nachtvoeding. En ik wil het eigenlijk niet (want onveilig, liefst op de rug in een cosleeper) maar ik merkte dat ik precies zo bleef liggen (door de natuur ingegeven?) en zoveel meer uitgerust wakker werd dan met telkens proberen in de cosleeper te leggen, onrust, weer opnieuw in slaap krijgen en repeat. Ik denk dat dit nog wel vaker onze slaap situatie wordt, tegen eerdere voornemens en eigenlijke wensen in. Maar er moet ook af en toe geslapen worden🙈
2 jaar geleden
Reactie op Mikjej
Samen slapen kan veilig. Maar wel onder een aantal voorwaarden. Doe hier al ...
Ik geef geen borstvoeding maar slaap heel licht, hem de hele nacht stil proberen te houden en constant terug in de co sleeper leggen is geen doen meer ook niet voor mijzelf