34 Reacties

2 jaar geleden

Mini koptelefoon, nee grapje ik heb geen idee...

2 jaar geleden

Ik ben 15 weken en ben de afgelopen 2 weken naar 2 concerten geweest (Blur & Paolo Nutini, dus niet heel hard) wel buiten en ben niet naar voren gegaan. Ik koop geen kaarten meer voor concerten binnen 😭 ga misschien nog naar 1 buiten concert in augustus ik ben dan 25 weken maar ga dit wel checken met mijn verloskundige. Misschien ook even vragen? Las idd wel dat ze een extra vergunning hebben voor het overschrijden van de decibellen.

2 jaar geleden

Ik weet het niet zeker of het geen schade kan op leveren maar volgens mij kan de baby nog niet horen met dit termijn . Geloof pas vanaf +/- 20 weken

2 jaar geleden

Oei, heel vet maar volgens mij inderdaad ivm kans op gehoorschade bij de kleine zou ik het er ook niet op gokken. Wel klote want die tickets zijn altijd in no time uitverkocht .. Vorig jaar Rammstein gezien op goffertpark, weet de decibel niet maar had een flinke ruis aan het einde van de rit😅. Moet eerlijk zeggen; was half juni ook nog naar een concert, Tenacious D in Ahoy, maar achteraan viel het geluid reuze mee (en mega volle zaal) was ook niet zo hard, bij Rammstein gooien ze alles natuurlijk lekker vol open en dreunt enorm door. Voor mezelf in ieder geval besloten dat dit mijn laatste uitje was met harde muziek, maar snap dat je in dubio zit!

2 jaar geleden

Ik had vorig jaar kaarten gekocht voor het concert van Coldplay over 2 weken in Amsterdam. Veel moeite voor gedaan en bijna een jaar op gewacht. In maart hadden we een positieve zwangerschapstest, heel blij natuurlijk! Al heel snel hebben we het erover gehad met de verloskundige, zij raadde het echt af. Ik ben dan 20 weken en inderdaad, je kindje kan al gehoorschade oplopen. We hebben daarom besloten om het zekere voor het onzekere te nemen en hebben de kaartjes verkocht. Ondanks dat ik er echt super van baal dat ik er niet heen ga, voelt dit toch wel als de beste keuze die we gemaakt hebben. Er komt vast nog wel eens een concert. (Dat maak ik mezelf steeds wijs🙈)

2 jaar geleden

Ik zou zeker gaan. Je kan altijd verder van de boxen gaan staan.

2 jaar geleden

Ik ben vorige week met 17 weken naar een concert geweest in de Ziggo Dome. Ik voelde me er helemaal niet zo fijn bij en dan was het nog niet eens zulke heftige muziek a la Rammstein 🫨. Was erg harde muziek en voelde de bass door m'n lijf. Ik ben naief geweest en gedacht dat het wel mee zou vallen (zitplaatsen achterin), maar had er dus echt geen goed gevoel bij.

2 jaar geleden

Normaal zou ik zeggen, niet gaan. Maar het is een groot grasveld net zoals die bij Goffert dus je staat ver weg van de muziek. En je zal alleen wat zien met verrekijker 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Rowan0409

Ik had vorig jaar kaarten gekocht voor het concert van Coldplay over 2 weke ...
Kan het kindje ook gehoorschade oplopen als het bijna 16 weken is of weet je dat niet?

2 jaar geleden

Reactie op Ierrx

Kan het kindje ook gehoorschade oplopen als het bijna 16 weken is of weet j ...
Wat ik heb begrepen is dat er vanaf de 3e maand een grotere kans is op gehoorschade.

2 jaar geleden

Ik was een maand terug bij een concert en het voorprogramma vond ik zelf al behoorlijk luid, kreeg zelfs gewoon last van m’n oren.. Daarom zou ik het zelf al nu niet meer doen eigenlijk. Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe dicht/ver je van de boxen staat en hoe goed het geluid is…

2 jaar geleden

Jaaa, ik heb toch maar besloten niet te gaan.. Ga lekker op een terrasje zitten dichtbij en zo mogelijk nog mee genieten

2 jaar geleden

Ik heb vast onder een steen geleefd, maar wist dit dus helemaal niet! Laatst nog naar een concert met aardig harde muziek geweest, niet meer doen dus. Handig om hier dit soort dingen te lezen!

2 jaar geleden

Reactie op Rowan0409

Ik had vorig jaar kaarten gekocht voor het concert van Coldplay over 2 weke ...
Ik heb ook kaartjes voor Coldplay. Ik ga er om deze reden helaas niet heen. Ik zou het niet doen, je vergeeft t jezelf niet.

2 jaar geleden

Leuk Rammstein, wij gaan ook. Blijkbaar is het vanaf het derde trimester niet perse goed voor de baby (las ik laatst toevallig). Maar hey daar zijn we nog niet. Ik denk dat het ook wel meevalt, dat een concert wel kan maar dat je bijvoorbeeld niet elke week moet gaan.

2 jaar geleden

Reactie op Rowan0409

Wat ik heb begrepen is dat er vanaf de 3e maand een grotere kans is op geho ...
Derde trimester

2 jaar geleden

Derde trimester
Dat is niet wat mij verteld is.

2 jaar geleden

Reactie op r00s89

Ik heb ook kaartjes voor Coldplay. Ik ga er om deze reden helaas niet heen. ...
Ahh balen hè! Ben gelukkig niet de enige. 🙈 Maar het is voor een goed doel!

2 jaar geleden

Ik schrik hier van ik wist oprecht niet dat dit niet goed was. Ik ben toen ik 13 welen zwanger was naar het concert van beyonce geweest. Kan het zo vroeg in de zwangerschap al gehoorschade optrede of is dat pas later in de zwangerschap ?

2 jaar geleden

Bijzonder dat een verloskundige dit niet meld...