19 Reacties

2 jaar geleden

Die van mij is 1,5 dus slaapt gelukkig nog wel, maar ik vind een dag alleen ook eigenlijk al te pittig, zelfs met het dutje. Dus it takes a village! Tot aan mn uitgerekende datum heb ik gewoon voor elke vrijdag (mijn dag) in elk geval 1 dagdeel hulp ingeschakeld! Opa’s, oma’s, tantes, ooms, wie er dan ook wil helpen. Is dat een optie? Ik vond het best lastig om die hulp te vragen maar besefte uiteindelijk ook wat voor klus het eigenlijk is om een baby te bouwen en mee rond te slepen zónder drukke peuter, dus dat op de dagen mét je echt wel wat hulp mag gebruiken :) succes!!

2 jaar geleden

Wat vervelend voor je! Kan je geen hulp vragen van mensen in je omgeving die tussen de middag wat leuks kunnen doen met je zoontje? Al is het 1,5 uur.

2 jaar geleden

Ik ben 37 weken en een dochter van 3,5 die allang niet meer slaapt. Ik heb ook overdag totaal geen rust, behalve als ik even de tv iets langer aan laat dan mag🙊. Wat mij een btje helpt is savonds erg vroeg naar bed. Zodra me meisje slaapt ga ik ook lekker in bed wat tv kijken, en niet veel later zelf slapen 🤷🏼‍♀️ Tis wat t is. Probeer inderdaad je kindje bii familie soms even onder te brengen, mijn ouders nemen dr smiddags wel is mee om ff te spelen ofso. En vraag hulp in huis zodat je niet toch alles zelf gaat doen. En je bent er bijna 💪🏻 komt goed!

2 jaar geleden

Ik heb er hier 1 van 3 en die slaapt gelukkig in de middag nog. Dat moment gebruik ik om wat huishoudelijke dingen op te pakken en een beetje te rusten. Als hij niet wil slapen en ik trek het echt niet meer dan zet ik hem voor de tv (ik weet het, niet heel verantwoord, maar nood breekt wet). Daarnaast, heb ik op dagen dat hij thuis is, een vaste structuur, waar ook rust momenten zijn ingebouwd (fruitmomentje, drink momentje). Dit altijd na een stukje wandelen of een periode spelen. Zijn er misschien kinderen van dezelfde leeftijd in de buurt waar hij even mee kan spelen? Dan zou je even kunnen zitten en kletsen met de moeder, heb je een klein beetje rust.

2 jaar geleden

Hier een dame van bijna 3 die een maand geleden heeft besloten dat ze niet meer wilt slapen overdag! Als ik een dag alleen met haar heb (is er gelukkig maar 1) dan vraag ik altijd of iemand langs komt, die lekker met haar kan rommelen, bijvoorbeeld opa en oma. Dan slaap ik zelf niet maar dan heb ik wel even rust (geen zorgen of omkijken naar haar). Verder gewoon optijd naar bed! Maar het sloopt wel zo een dag! Kijk even aan wat je kleintje wil, kost de strijd aangaan je meer energie dat toegeven dat die niet gaat slapen, kies dan voor de makkelijke weg! Succes met de laatste loodjes!

2 jaar geleden

Hier ook een dochter van 3,5 die niet meer slaapt overdag. Die ene dag in de week is dan ook mijn meest pittige dag nu. Ik kan haar nu uitleggen dat mama even moet uitrusten op bed, zij gaat dan bij me liggen met d’r iPad voor een uurtje en dan kan ik echt even m’n ogen dichtdoen en uitrusten. Mocht dit bij jouw zoontje niet lukken; hulp vragen inderdaad! Laatste loodjes, zet op! 💪

2 jaar geleden

Ik heb ook een zoon van 2.5. De eerste dag van mijn verlof ging hij niet slapen. Nu was hij over prikkeld van de nieuwe peuter groep. Erg wennen voor hem. Normaal slaapt hij tussen 2 a 3 uur overdag. Is er bij jou ook iets anders gaande waardoor hij niet wil slapen? Behalve de komst van de nieuwe baby. Ik zou het nog wel elke dag blijven aanbieden. Soms kan het even zo zijn. Bij strijd niet te lang proberen. Ik ben momenteel 37 weken zwanger en ga de ochtenden op pad met hem. Zodat hij frisse lucht krijgt en zijn energie kwijt kan. Als ik dit niet doe merk ik ook dat hij minder moe is. Kost mij uiteraard ook veel energie, maar zoek dan iets waar ik kan zitten en hij spelen.

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 2 had pas ook 2 weken dag hij overdag niet meer wilde slapen. Soms lukte het echt niet en heb ik gewoon tv voor hem aangezet zodat ik wel even mijn rust had. Sommige dagen hielp het wel om samen met mij in mijn bed te slapen dan deed hij het wel

2 jaar geleden

Mijn dochter van 3 slaapt al lang niet meer overdag dus ik zou die strijd snel opgeven. We doen wel altijd een vast uitrust-moment na de lunch, soms komt ze bij me op de bank liggen met een muziekje/luisterverhaaltje en soms wil ze gewoon lekker zelf spelen. Ik kan dan prima een uurtje liggen, maar slapen niet (daarvoor vraagt ze dan net teveel of komt ze me steeds knuffelen). Als ik zou willen slapen dan zet ik soms een uurtje de tv aan maar dat gebeurt eigenlijk zelden. De andere dagen gewoon meer rust pakken of 's avonds vroeg naar bed. Maar als je je middagdutje nodig hebt zeker hulp van anderen inschakelen, succes!

2 jaar geleden

Hier hetzelfde, ene dag wil mijn dochter wel slapen en andere dag roept ze mij de hele tijd. Ik leg haar nu bij mij in bed, kan ze even tv kijken zodat ik nog even mijn rust kan pakken !

2 jaar geleden

Helpt t misschien om samen met hem te slapen in 'het grote bed'? Merk dat onze dochter dit enorm fijn vind. Als ze hier geen middagdutje wil doen, zorg ik er wel voor dat ze even pauze houdt en in dr eigen bed boekjes leest oid. Hierdoor heb ik toch ook eventjes rust.

2 jaar geleden

Dank voor de reacties. Er zitten goede tips tussen. Alle ' grote ' veranderingen hebben we bewust al eerder gedaan. (Stoppen speen, nieuw bed, nieuwe meubels in kamertje). Er is niks veranderd behalve aanstaande bevalling, wat hij zeker wel voelt heb ik het idee. Avondslaapje gaat ook moeizaam de laatste week. Wordt ineens soms snachts wakker en is dan moeilijk weer in slaap te krijgen. Onze vriend heeft vanaf dag 1 thuis altijd super goed geslapen, dit kennen we ook niet van hem. Super fijn natuurlijk. In bed slapen bij 9ns heeft hij nooit gedaan. Hij gaat dan gewoon echt niet slapen en wil alleen spelen of tv kijken. Komende week maar 2 dagen de hele dag alleen. Alle andere dagen is mijn man er of is hij naar de opvang. Morgen maar maar even samen op de bank gaan en tv gaan kijken onder een dekentje. Goede tip. En donderdag bood mijn moeder aan om even langs te komen of om hem mee te nemen. Dus dat is fijn.

2 jaar geleden

Maar 2.5 jaar is toch een normale leeftijd om geen middagslaapje meer te doen? Los van de zwangerschap is hij gewoon ouder geworden. Misschien gaat hij zonder middagslaapje ook beter slapen s avonds...

2 jaar geleden

Reactie op Mevrouw_W

Maar 2.5 jaar is toch een normale leeftijd om geen middagslaapje meer te do ...
Dat verschilt per kindje. T is alleen zo dag hij tot vorigeweek gemiddeld nog 2-3 uur sliep in de middag. Dus de overgang (voor mij) is erg groot. Zelf heeft hij er niet zoveel last van. Avondslaapje is vooralsnog niet veel verschil met wel/geen slaapje.

2 jaar geleden

Reactie op Mama-1994

Dat verschilt per kindje. T is alleen zo dag hij tot vorigeweek gemiddeld n ...
Zo raar he, m'n nichtje van 3 sliep met gemak 3 uur (vaak nog wakker maken) smiddags en van de een op de andere dag: klaar. M'n zoontje is ook 2.5 en die had laatst opeens ook een paar weken dat ie niet meer sliep😳 toen deden we m maar een uur eerder naar bed savonds. We bleven het slaapje wel aanbieden en opeens sliep ie weer wel 🤷🏼‍♀️ Ik snap de frustratie, dat heb ik al als ie korter slaapt dan 2 uur, je stelt je er zo op in. De periode dat ie niet sliep heb ik tegen m gezegd dat mama moe is en op de bank moet liggen. Slapen ging dan niet, maar ik kon wel wat uitrusten.

2 jaar geleden

Ik heb 2 kids, van 5 en 3 jaar. De jongste is nog thuis en zet ik na de lunch achter de tv of tablet voor een uurtje en dan kan ik rustig liggen. Zij blij, mama blij 😁 Door bekkenpijn lig ik over de hele dag wat vaker. Ze speelt dan gewoon zelf of ik speel liggend mee. Ze zijn het nu gewend en het is even niet anders. Ik ben er wel makkelijker in geworden nu bij de 3e 😁

2 jaar geleden

Poeh, hier een dochter van 2 jaar en 2 maanden. We laten haar maximaal een uur slapen in de middag, want alles wat ze smiddags slaapt, gaat er in de nacht af. Ze heeft ook steeds vaker dat ze niet slaapt smiddags. Ze slaapt in de nacht 11 uurtjes en ik heb haar 6 dagen in de week thuis 🙈 1 dag is ze bij mijn ouders. Ik vind het ook heel moeilijk dat ik mijn rust niet kan pakken, maar heb me hier in de afgelopen maanden al bij neer moeten leggen. Vooral je verwachting bijstellen en je erbij neerleggen helpt. Verder heb ik bij 29 weken al een soort noodkreet verstuurd, dat ik het niet meer red de hele week alleen. Ik heb dus wel 1 of 2 dagen per week dat er in ieder geval een dagdeel iemand hier komt, zodat ik meer kan blijven zitten. Nu de laatste weken in, probeert mijn man ook zoveel mogelijk thuis te werken, zodat hij wat vaker een luier bijvoorbeeld kan doen, zodat ik niet hoef te tillen. Ga naar bed savonds als je kindje slaapt. Vroeg naar bed gaan is het nieuwe uitslapen/ dutten. Het is echt pittig, sterkte!

2 jaar geleden

Oh ja en tv is tot mijn grote spijt helemaal geen optie hier. Ze raakt er mega van overprikkeld en wordt er echt onhandelbaar van. Playdate in de ochtend en boodschappen oid in de middag helpen ook om de dag in ieder geval mijn of meer rustig door te komen. Maar van tijd om zelf rust te nemen of dingen te doen, is helaas echt bijna geen sprake....

2 jaar geleden

Pfoe, zwaar hè nu in die laatste weken. Hier een dochtertje van 2,5 en zij slaapt wel nog in de middag. Ze slaapt meestal van 13:00 tot 14:30. Daar heb ik dan wel geluk mee. Lijkt me heel vermoeiend als je kindje helemaal geen dutje meer doet. Ik merk zelf namelijk dat ik al kapot ben rond 13:00 uur laat staan als je door moet. Ik doe nu ook vaker de tv aan merk ik. Door bekkenpijn kan ik namelijk amper met haar op de grond spelen. Dus nu doen we vaker op de bank spelen ook. Dat scheelt ook veel.