1279 Reacties
9 maanden geleden
Hier een paar dagen stil geweest, onze dochter is vrijdag minder gaan drinken van de dagen ervoor 795 ml naar amper 500 ml in 24 uur. Dit ging eigenlijk zondag alweer wat beter en maandag ook, maar toen is ze dinsdag erg veel gaan spugen na voedingen soms 2 uur erna ook nog. Contact gezocht met het cb en ik zou die zelfde ochtend/ begin middag terug gebeld worden maar helaas niks gehoord en toen ik belde hadden ze allemaal cursus, toch de huisarts gebeld en de assistente gaf aan dat zolang ze een plasluier heeft, alert is, wel wilt drinken ik het aan moest kijken (huisarts had ook cursus) maar na overleg met een andere praktijk kregen we het zelfde advies als wat de huisarts gaf, maar zodra ze meer ging spugen moesten we gelijk bellen. Maar gisteravond viel het mee en amper gespuugd, maar vanmorgen was het weer raak. Het cb belde eindelijk terug en wimpelde het een soort van af als het is een fase en gaat wel over, zolang ze maar plast & ze adviseerde om over te gaan op anti reflux voeding, maar wel met kans op verstopping. Dit vond ik wel vreemd omdat ze daarvoor nooit deze klachten had, mijn man en ik vertrouwde het niet met dit advies en heb ik de huisarts gebeld en moesten we meteen komen. Geluk bij een ongeluk had onze dochter net gepoept en kon hij aan de hand daarvan zien en na verdere onderzoeken dat ons arme meisje een maag/darm virus heeft. Nu 3 a 4x daags paracetamol zetpillen en moet ze binnen 1 a 2 dagen opknappen. Huisarts gaf aan dat als wij over waren gegaan op die andere voeding en ze was verstopt geraakt, dan waren die bacteriën in haar darm blijven zitten en dan was ze zieker geworden. Wat ben ik teleurgesteld in het consultatiebureau, had zeker van een kinderverpleegkundige wel verwacht dat er alarmbellen gingen rinkelen als ik dit vertelde en het niet gezien zou eigen als anti reflux want daar had ze nog nooit last van gehad. (Bij het contact met de huisarts dinsdag, gaven hun ook af om even te kijken wat het cb zou zeggen)
Ze drinkt nu sinds vanmiddag weer flesjes van 110 en heel af en toe een mondje terug maar dat was niet erg. De paracetamol doet dus zijn werk, hopelijk drinkt ze snel weer alle flesjes van 130 op. Hopelijk voelt ons meisje zich snel weer beter
9 maanden geleden
Reactie op bAmbiee
Hier een paar dagen stil geweest, onze dochter is vrijdag minder gaan drink ...
Nou altijd zo zielig als ze ziek zijn! Hopelijk knapt ze snel nog meer op! Misschien heb je het ergste al achter de rug.
Ik heb ook altijd mijn twijfels bij het consultatiebureau!
9 maanden geleden
Vorige week deelde ik hier dat mijn dochter misschien moest worden opgenomen ivm het vele, vele, lange huilen (6u aan een stuk). We moesten maandag de knoop doorhakken. Maar ineens ging het sinds afgelopen weekend beter. Ze huilde echt nog wel en ook overdag heel veel. Maar hebben bij de kinderarts soort van uitstel aangevraagd om te bekijken of dit toeval was of dat het een ontwikkeling is die zich voortzet.
Nu gaat het wel iets beter gelukkig nog steeds. Maar ze zit wel in een sprong denk ik. In ieder geval is er nog steeds heeeeel veel onrust.
Vandaag weer contact met de arts.
9 maanden geleden
Reactie op Elliema
Nou altijd zo zielig als ze ziek zijn! Hopelijk knapt ze snel nog meer op! ...
Ik hoop het, vanmorgen heeft ze toch wel weer wat gespuugd. Huisarts adviseerde kleine beetjes aan te bieden, maar dat gisteren geprobeerd om, om het 1,5 uur 70 en te bieden, maar als ze te moe is drinkt ze niet. En als ik haar 3 uur laat slapen dan drinkt ze in 1x 110 weet even niet wat ik het beste kan doen eigenlijk
9 maanden geleden
Reactie op Elliema
Vorige week deelde ik hier dat mijn dochter misschien moest worden opgenome ...
Wat fijn om te lezen dat het iets beter gaat, en die sprongetjes zijn ook heel lastig. Hier zit ze er ook middenin, hopelijk zet deze verandering door en kunnen jullie gaan genieten van een vrolijk meisje ❤️
9 maanden geleden
Reactie op bAmbiee
Hier een paar dagen stil geweest, onze dochter is vrijdag minder gaan drink ...
Bij mijn neefje hadden ze in die tijd niet gezien dat hij spruw had. Was altijd zo'n stil mannetje maar was toen al 2 dagen aan't huilen, wij wisten dat er iets niet klopte. De kinderarts bij Kind &gezin (Cb in België) zei dat mijn zus meer moest aanleggen!? Dan maar naar de huisarts en die zag het meteen. Ik denk dat ze te veel denken dat we overbezorgd zijn ofzo? Altijd je moedergevoel volgen hoor als er iets niet klopt! Ik zou dus om de 3u de 110 geven als ze die wel in 1x drinkt. 🤷♀️😘
Hopelijk is ze vlug weer beter!
9 maanden geleden
Reactie op Elliema
Vorige week deelde ik hier dat mijn dochter misschien moest worden opgenome ...
Lastige keuzes dan hè... heeft je kindje meer last van huilen na drukke momenten? Nicht van mij had een baby die van letterlijk alles overprikkeld raakte en moest huilen.. of is het ook als je dagen rustig doorbrengt?
9 maanden geleden
Reactie op TLdps
Bij mijn neefje hadden ze in die tijd niet gezien dat hij spruw had. Was al ...
Ja zeker altijd moedergevoel volgen!! Ken ook wel wat voorbeelden van baby's van vriendinnen waar wel iets mee was en die dus weggestuurd werden met "kijk het maar even aan" bij het cb...
9 maanden geleden
Wie van jullie is al ongesteld geweest en hoe is dit gegaan? Ik ben nu sinds 3 maart ongesteld dus ik zit op dag 10.... is toch niet normaal?
Moet toevallig morgen naar gynaecoloog voor hpv cellen check (baarmoederhalskanker onderzoek).. had nl. onrustige cellen kwamen we achter vorig jaar toen ik ook net zwanger was..
Hoop te horen dat er meer mensen zo lang vloeien die 1e x na bevalling.. word ineens ongerust (komt ook door die afspraak morgen, waar k al zenuwachtig voor ben)..
9 maanden geleden
Reactie op Fleurrrrr
Wie van jullie is al ongesteld geweest en hoe is dit gegaan? Ik ben nu sin ...
Ik ben al ongesteld geweest, maar voor mij was het normaal aantal dagen dat ik ongesteld ben geweest. Mijn cyclus is wel helemaal in de war, want zit ondertussen op dag 29 en voorheen de zwangerschap had ik een kortere cyclus.
Ik durf mijn geld erop in te zetten dat ik ongesteld ga worden op mijn trouwdag 🙄.
Maar terug naar jou: ik heb wel vaker gelezen dat er mensen zijn die langer ongesteld zijn de eerste keer na de bevalling, maar zou sowieso morgen bespreken met je gynaecoloog als je bezorgd bent 😊.
Veel succes sowieso met je afspraak! Enig idee wat ze gaan doen tijdens de afspraak?
9 maanden geleden
Reactie op Poogie
Ik ben al ongesteld geweest, maar voor mij was het normaal aantal dagen dat ...
Ah ja precies, dan is het bij jou ook een beetje in de war maar dan met cyclus duur. Is ook vast niet gek na een zwangerschap en bevalling met mega veel hormoonverschuivingen🫠
Ja en toch maak ik me zorgen, komt nu meer door combinatie van die check van hpv cellen en het bloedverlies.
Heel benieuwd morgen. Weet niet precies hoe de afspraak zal gaan, maar denk dat ze met een cameraatje helemaal gaan inzoomen op mijn baarmoederhals om te kijken hoe de cellen nu zijn..
9 maanden geleden
Reactie op TLdps
Bij mijn neefje hadden ze in die tijd niet gezien dat hij spruw had. Was al ...
Oh ook al zo erg 😱 er wordt inderdaad alsmaar gezegd dat er niks aan de hand is. Gelukkig zag de huisarts het wel meteen bij je neefje, hier zag de huisarts ook meteen dat ze een virus heeft zijn woorden waren letterlijk wat een @&?#% consultatiebureau. Hij zei lijkt wel of ze de regen heeft ingeslikt zo erg te keer gaat het in haar buikje. Ben zo blij dat ik inderdaad naar me eigen gevoel heb geluisterd en dat ze opknapt.
Ben het inderdaad maar gewoon om de 3 uur gaan doen, ze dronk vanmorgen om 08:30 uur 105 ml en om 09:40 uur na een flinke poepluier nog eens 35 ml, en ze had maar een klein beetje gespuugd vanmorgen. En daarnet om 11:30 uur dronk ze gewoon haar hele flesje leeg 🥰