1291 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op Elliema
Dat is ook heftig meid. Super knap dat je nu al in gezien dat je emdr nodig ...
Ja.. ik was bij de huisarts voor een uitstrijkje en de pijn die daar weer bij kwam kijken + het feit dat mijn man me lichamelijk eigenlijk niet moet aanraken omdat ik dan op slot schiet gaf wel aan dat ik therapie nodig heb haha
9 maanden geleden
Reactie op 𝓐.
Ons zoontje is morgen 12 weken en ik ben nog niet ongesteld geweest? 1 dag ...
Ook nog niet ongesteld en onze dame is 9 weken. Ik geef dan wel borstvoeding dus weet dat dit elk moment kan komen, maar ook nog een jaar kan duren 😂😅
9 maanden geleden
Reactie op MSYR
Ergens wel de zin, maar de gedachte het daadwerkelijk te doen is alleen maa ...
Ik vind het juist weer super spannend ofzo.. handwerk gaat wel, maar zodra we eigenlijk verder willen 🙈🙈 ik sla op slot
9 maanden geleden
Reactie op hooi089
Hier gebeurt niks, maar ben niet de enige thuis met een libido van 0. Heb h ...
Oh dat is hier absoluut het probleem niet😅
Mijn letterlijke buikgevoel is ook gewoon nog niet zoals het was. En ik ben gewoon echt te moe.
Hier toch wat zorgen om matige groei van Lars en de mega korte slaapjes die hij doet. Dus cjg gebeld, die vinden de curve nog wel ok en spontaan al een dutje van ruim een uur en 50 minuten🤷🏼♀️
9 maanden geleden
Zijn er hier al mensen terug aan het werk?
Ik zou normaal gezien aanstaande donderdag al terug aan het werk moeten. Gelukkig heb ik verlof en ouderschapsverlof, want kan mij niet voorstellen mijn dochter al te moeten missen. Ik ben er ook op alle vlakken nog niet klaar voor om haar naar opvang te doen en terug beginnen te werken 🤫🥲.
9 maanden geleden
Reactie op Juulie
Wat fijn! Heb je een echo gekregen van de heupen of dat niet?
Wij wachten n ...
Ja, onder. Eerst een echo van de heupen en gevolgd door bespreking bij de pediater. We waren echter haar laatste afspraak voor het weekend, dus meer dan ‘het is goed’ kregen we niet te horen 🙄.
Dit was onze tweede controle al. Met zes weken heeft ze deze controle ook gehad en toen was er nog een groei achterstand aan een van de twee heupen 😅.
9 maanden geleden
Iemand hier een helder inzicht op wat te doen?
De situatie: mijn zoontje droeg tot nu toe maat 2 luiers, maar pak bijna leeg. Nog wel een nieuw pak in huis, maar begrepen dat gesloten pakken kruidvat luiers in de winkel ingeleverd kunnen worden en mijn zoontje weegt nu tegen de 5,5kg en de maat 2 luiers zijn in principe tot 6 kilo.
Dus we hebben bedacht: we maken de overige maat 2 luiers overdag op en doen 's nachts vast maat 3 luiers, want hij slaapt de nachten door en heeft dus vrij lang diezelfde luier aan. Maar....
Hij heeft nu 2 nachten de maat 3 luier aangehad en beide nachten is zijn ontlasting buiten de luier gelopen. Ook had hij gister in de ochtend een maat 3 luier aan, omdat ik hem boven heb aangekleed en de overige maat 2 luiers beneden liggen. Dacht: doen we gewoon een maatje 3 aan. Met als gevolg dat ook in die luier z'n ontlasting buiten z'n luier is gelopen. Afgelopen nacht voor het eerst in een slaapzakje geslapen, omdat hij de 2 nachten er voor z'n dekentjes van zich af heeft geschopt. Beide keren was hij wakker en aan het 'spelen' en werd ik dan ook wakker van hem, maar stel dat ik niet wakker wordt en hij een halve nacht zonder dekentje ligt. Das niet handig, dus tijd voor slaapzak. Nou had de binnenkant van de slaapzak vanmorgen dus een hele andere kleur dan toen ik hem gisteravond de slaapzak aantrok 😅🤢
Maat 3 luiers lijken dus echt nog te ruim te zitten. Zowel via z'n rug als via z'n benen loopt de poep er uit. Zou je denken: houden we hem toch nog iets langer in maat 2 luiers. Maar die luiers worden te klein voor de hoeveelheid die hij plast. Afgelopen 2 dagen nu 3 keer gehad dat hij met een maat 2 luier een natte plek in z'n romper had.
Luier maat 2 zit verder goed: sluit overal mooi aan en de sluit-stickers overlappen nog ruim, maar kunnen dus de hoeveelheid die hij per keer plast niet altijd aan.
Luier maat 3 zit hem ruim. Hij is vrij slank en strakker dan ik de luier doe kan bijna niet. Desondanks sluit het dus niet voldoende aan om z'n ontlasting binnen te houden.
We gebruiken dus kruidvat luiers. Begreep dat pampers-luiers groter vallen. Misschien aan de pampers maat 2 tot kruidvat maat 3 beter passend is? Iemand een idee of die dan ook meer urine kunnen opnemen? Iets anders kan ik zo even niet bedenken, maar 4 a 5 keer per dag omkleden omdat z'n luier lekt, zowel kleine als grote 'boodschap', is natuurlijk ook geen doen. Dan blijven we wasjes draaien 😅
9 maanden geleden
Reactie op MSYR
Iemand hier een helder inzicht op wat te doen?
De situatie: mijn zoontje dr ...
Wij hebben pampers maat 2, onze dochter heeft deze na zo’n 3-4 weken maat 1 aangekregen en ze is niet zo heel groot (3 weken geleden 4,7 kilo). We hebben de maat 2 met zo’n extra opvangrandje aan de achter- en zijkant. Hopelijk begrijp je wat ik bedoel. Wij hebben destijds bijna alle merken geprobeerd, maar alles lekte door en Pampers niet. Wij zijn heel tevreden! En lekker via bol.com bestellen, die hebben regelmatig aanbiedingen
9 maanden geleden
Reactie op Anouk1994x
Wij hebben pampers maat 2, onze dochter heeft deze na zo’n 3-4 weken maat 1 ...
Nog beter, via luieraanbiedingen.net dan heb je altijd de goedkoopste. Pampers zitten heel anders een absorberen zeker beter. Daarnaast ben ik fan van etos puur en zacht luiers.