1301 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op Jurst

Meer is er ook niet echt te vertellen. Tijd van artsen is duur, die houden ...
De vorige keer was het heel rustig en namen ze tijd zodat we al onze vragen konden stellen. Was een stuk aangenamer!

9 maanden geleden

Pff mijn dochter is vanmiddag opgenomen op de kinderafdeling omdat ze al sinds ze 3 weken is zo ontzettend veel huilt. Het was een hele moeilijke keuze en het leek vorige week heel even beter te gaan maar helaas zette dat niet door . Voor 2 of 3 of misschien 4 dagen blijft de hier. Ze wordt dan verzorgd door jeugdverpleegkundigen en geobserveerd door logopedie, fysio enz enz. Zo kunnen zij ook eventuele medische oorzaken ontdekken en eventueel patronen doorbreken enz. Ik mag er dag en nacht bij zijn maar het advies is ook om even rust te pakken dus bijv thuis slapen.. Het is ontzettend om mn Pluisje hier achter te laten maar het is in haar belang en ook die van mijn zoon. Dat er snel weer wat meer rust in huis komt en mijn dochter zich sneller beter gaat voelen. En er eindelijk hopelijk antwoorden gaan komen. Of dat we iig 'gelooft' worden. Ze heeft hier vanavond ook al gelijk 'laten zien ' wat wij thuis ook ervaren...... Veel huilen. Telkens opnieuw beginnen, wel moe zijn, maar niet kunnen slapen. Niet goed drinken daardoor. Enz enz. Ergens fijn dat ze het ook zien. Maar ook heel dubbel. En heel moeilijk en heftig ofzo. Rollercoaster.

9 maanden geleden

Reactie op Elliema

Pff mijn dochter is vanmiddag opgenomen op de kinderafdeling omdat ze al si ...
Dus toch opgenomen. Heftig! Jammer dat het beter gaan niet heeft doorgezet. Hopelijk hebben ze snel achterhaald wat er aan de hand is en kunnen ze het goed en snel behandelen. Zal niet alleen rust geven voor haarzelf, maar ook voor jou en de rest van het gezin. Sterkte! 🫶🏻

9 maanden geleden

Reactie op Elliema

Wat een zeer moedige beslissing dat jullie hebben genomen! Dikke knuffel! Hopelijk hebben ze snel antwoorden!

9 maanden geleden

Reactie op Elliema

Wat een moeilijke maar dappere beslissing hebben jullie genomen. Ik hoop zo voor jullie dat er een oorzaak gevonden gaat worden waarom ze zo overstuur is ‘s avonds. Aan de ene kant wel fijn dat het vanavond gebeurde wat jullie al weken ervaren, maar ook heel moeilijk om je dochter weer zo overstuur te zien. Ik hoop dat jullie een beetje kunnen ontspannen ondanks alles ❤️

9 maanden geleden

Slapen jullie kids onder deken+laken of in een slaapzak? Mijn zoon vind ik geregeld ver boven z'n deken in z'n ledikant als ik hem ga verschonen s ochtends. Hij heeft zichzelf dan onder de deken uit gewerkt en ligt er een soort van bovenop. Ik ben bang dat hij het dan koud krijgt maar hij lijkt er geen last van te hebben. Vind het lastig om nou te beslissen of we hem een slaapzak aan moeten doen of dat we nog even een tijdje door kunnen met deken en laken

9 maanden geleden

Reactie op Tirza99

Slapen jullie kids onder deken+laken of in een slaapzak? Mijn zoon vind ik ...
Dit deed onze dochter ook en wij zijn wel overgegaan op een slaapzak omdat ik haar wel echt koud voelde aanvoelen en vond het voor mezelf een prettiger idee. En ze slaapt veel rustiger nu, hier heeft ze nog wel een lakentje en dekentje over haar heen omdat ze dat toch fijn vind omdat ze wat onrustig was als ze met alleen slaapzak in haar bedje lag

9 maanden geleden

Reactie op MSYR

Iemand hier een helder inzicht op wat te doen? De situatie: mijn zoontje dr ...
Inderdaad pampers maat 2 want die vallen ietsje groter maar nemen wel heel veel op. Gewoon proberen.

9 maanden geleden

Reactie op Tirza99

Ons zoontje trapte elke keer zijn dekens weg. Hij ligt nu in een slaapzak onder laken + deken. Nu gebeurd dit niet meer. Zodra hij straks gaat rollen of meer gaat bewegen halen we de laken + deken weg.

9 maanden geleden

Reactie op 𝓐.

Ons zoontje trapte elke keer zijn dekens weg. Hij ligt nu in een slaapzak o ...
Hoe kleden jullie hem dan aan? Want nu krijgt mijn zoon z'n kleertjes van de dag gewoon aan en dan in bed. Hoe doe je dat met een slaapzak?

9 maanden geleden

Reactie op Tirza99

Hoe kleden jullie hem dan aan? Want nu krijgt mijn zoon z'n kleertjes van d ...
Onze dochter slaapt ook nog met een laken + deken terwijl ze in een slaapzak slaapt. Hier draagt ze gewoon een romper en pyjama en sokjes

9 maanden geleden

Reactie op Tirza99

Ik doe voor de nacht altijd een shirtje en een dun soepel broekje aan. En dan met slaapzakje ook nog een laken en deken ja.

9 maanden geleden

Reactie op Tirza99

Wij hebben de puckababy teddy en onze dochter slaapt voor nu gewoon in haar kleren van overdag in haar slaapzak. Verder geen dekens of iets, ze voelt prima aan qua temperatuur 😊

9 maanden geleden

Reactie op Tirza99

Hier slaapt Lucas sinds 2 nachten in een slaapzak. De 2 nachten er voor heeft hij de dekentjes van zich afgetrapt. Werd er dan wel wakker van omdat hij onrustig was terwijl hij het deed. Na instoppen en verderslapen deed hij het op een gegeven moment weer opnieuw. Om te voorkomen dat hij het koud krijgt daarom besloten dat het tijd werd voor een slaapzakje. Nu wel even wennen voor hem, ligt veel met z'n beentjes in de lucht te spartelen, ook in z'n slaap. Ziet er heel grappig uit, maar hoop wel dat hij snel gewend is want nu wordt ik er elke keer wakker van 😅

9 maanden geleden

Reactie op 𝓐.

Ons zoontje trapte elke keer zijn dekens weg. Hij ligt nu in een slaapzak o ...
Welke tog gebruik je dan? Ik heb 2 slaapzakjes maat 56/62, ene tog 3 ander 3,5. Doe hem daarin een romper met korte mouwen aan. Volgens alle richtlijnen is dat, in combinatie met kamertemperatuur, goed. Heb je dan een hele lage togwaarde en lage kamertemperatuur?

9 maanden geleden

Reactie op MSYR

Welke tog gebruik je dan? Ik heb 2 slaapzakjes maat 56/62, ene tog 3 ander ...
Zijn kamertje is ‘s nachts ongeveer 17/18 graden. Zijn slaapzak is 3.5 tog, hij draagt daarin een rompertje met lange mouwen en ik heb de mouwen van de slaapzak eraf geritst.

9 maanden geleden

Hier heeft ze een slaapzak aan met pyjamapakje eronder en dekentjes erop (ben bang dat ze koud heeft 's nachts) ☺️

9 maanden geleden

Reactie op MSYR

Welke tog gebruik je dan? Ik heb 2 slaapzakjes maat 56/62, ene tog 3 ander ...
Gooi de tog richtlijnen aub uit het raam. Kijk naar je kindje. Heeft het het koud, dan pak je lekker in, al is het 7 tog. Heeft het het warm dan pak je uit, al ist 0,5 tog. Mijn dochter lag in puckababy teddy das 2,5 tog volgens mij, onder een laken en 2 dubbelgevouwen dekens. Zij is nu 2,5 en slaapt in een fleecepyama, met daaronder een hemd (toen het echt kouder was buiten een romper met lange mouwen) en een dikke slaapzak. Mijn zoontje van vandaag 3 maanden ligt in een romper lange mouw, met heel dun broekje in een 0,5tog slaapzak onder een enkel dekentje. Beide kamers zijn 17-18 graden.

9 maanden geleden

Reactie op Jurst

Gooi de tog richtlijnen aub uit het raam. Kijk naar je kindje. Heeft het he ...
Ik kijk inderdaad ook per dag hoor, onze kamer is elke nacht 18 graden maar de ene nacht wordt ze toch wat onrustig ivm warmte/kou en moet ik haar warmer of kouder toedekken.. terwijl de andere nacht het gewoon goed is 😂

9 maanden geleden

Wij gaan zaterdag met de familie naar de Efteling, de kleine meid gaat dus ook mee! 😅 lief dat m’n moeder voorstelt om gewoon op haar te passen (ze durft niet in achtbanen) maar ja je hebt ook de droomvlucht en dat soort dingen, waar m’n moeder wel in durft 😂 nu hopen dat het droog blijft, zodat ik dan buiten kan zitten! Dacht dat ik dit wel leuk zou vinden, maar zie nu meer beren op de weg dan plezier. Moet ook kolven, want als ik in de rij sta voor de achtbaan en ze heeft honger kan ik haar niet voeden…. En wat ik zeg.. de kleine kan natuurlijk nergens in, dus dat wordt altijd iemand buiten zetten met haar (tuurlijk kan je ook ergens binnen zitten hoor) maar je kan dus nooit met z’n allen ergens in 😂