1303 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op jessicaaa20

Wij gaan zaterdag met de familie naar de Efteling, de kleine meid gaat dus ...
Pfff, respect hoor, als je het doet. Maar ik zou hier ook echt geen trek in hebben😅 Eigenijk moeten er dan tijdens iedere wachtrij 2 mensen buiten blijven, anders zit er steeds eindeloos iemand in z'n eentje. En de weersvoorspelling is ook niet zo best. Ik zou dus wel even goed vooraf bedenken en afspreken hoe je het voor je ziet. Verwachtingsmanagement is alles met dit soort dagen denk ik.

9 maanden geleden

Reactie op Jurst

Pfff, respect hoor, als je het doet. Maar ik zou hier ook echt geen trek in ...
Ja dit stond al gepland toen ik zwanger was en had er stomweg niet over nagedacht 😂 (maar goed had ook niet verwacht borstvoeding te geven) Ja ik ga zien hoe dit gaat verlopen 🙈

9 maanden geleden

Reactie op jessicaaa20

Wij gaan zaterdag met de familie naar de Efteling, de kleine meid gaat dus ...
En? Hoe is het gegaan?

9 maanden geleden

Reactie op MSYR

En? Hoe is het gegaan?
Ja had het veel erger verwacht. Het was super druk dus alle achtbanen pakken was toch geen optie. Bij 1 achtbaan gezorgd dat ze al gedronken had en bij de andere had ik gekolfd zodat m’n ouders het flesje konden geven. De dame is mee geweest in de droomvlucht (slapend) Verder heeft ze de hele dag geslapen 😂

9 maanden geleden

Reactie op jessicaaa20

Ja had het veel erger verwacht. Het was super druk dus alle achtbanen pakke ...
Ik wou het ook al vragen😂 blij dat het goed gegaan is!

9 maanden geleden

Hoe gaat het met iedereen? Ik ben nu 1,5 week weer terug aan het werk, maar vind het maar niks😂 Volgende week mag ze voor haar vaccinaties.. vind dat best spannend. Heb tegen mn vriend gezegd dat hij dat mag gaan doen met haar, want ik denk dat ik mee huil😂

9 maanden geleden

Reactie op Elliema

Pff mijn dochter is vanmiddag opgenomen op de kinderafdeling omdat ze al si ...
Hoe gaat het nu? Is ze ondertussen weer thuis? Hebben ze een onderliggende oorzaak kunnen vinden?

9 maanden geleden

Reactie op Jurst

Oh dat is hier absoluut het probleem niet😅 Mijn letterlijke buikgevoel i ...
Ja dat kan ik me voorstellen. Moet er ook niet aan denken, heb nog best veel last van mijn litteken. Wat goed dat hij toen een langer dutje deed, heeft hij dat kunnen volhouden?

9 maanden geleden

Pfoee duidelijk al een aantal dagen sprong 4 en slaapregressie combi denk ik.. Hongerig, huilerig, korte slaapjes, in de nacht veel wakker.. en dan ook nog verkouden.. pittig dit!!

9 maanden geleden

Reactie op hooi089

Ja dat kan ik me voorstellen. Moet er ook niet aan denken, heb nog best vee ...
Nee 🙃 over het algemeen niet. Maar hij doet het verder goed, dus ik laat het maar los. En heb hem meer gedragen laatste dagen.

9 maanden geleden

Reactie op hooi089

Hoe gaat het nu? Is ze ondertussen weer thuis? Hebben ze een onderliggende ...
Ze is van maandag tm vrijdag opgenomen geweest. Ik ben er natuurlijk zoveel mogelijk bij geweest of mijn vriend, zodat er altijd een vertrouwd persoon was. In de nachten wel thuis geslapen. Er is niet 1 groot ding uitgekomen als oorzaak waarom ze 6u aan een stuk kon huilen. Wel wat kleinere dingetjes waar allemaal iets aan gedaan is/wordt. Ze heeft een voorkeurshouding naar rechts. Daardoor wat gespannen spieren aan 1 kant. We hebben daarvoor veel tips gekregen en krijgen nog fysio aan huis. Ze krijgt laxeermiddel omdat ze niet vaak genoeg poept. Ze had dit al sinds anderhalve week. Alleen nu een andere die minder krampjes geeft... Ze is heeeel erg gevoelig en alert, goh verrassend. Zijn wij beiden ook en onze zoon ook. Dit zit haar soms ook in de weg. Alles komt bij haar binnen of zo, alle prikkels. Ze is ook al heel erg ver in haar ontwikkeling voor een baby van ruim 3 maanden (terwijl ze maand te vroeg was), ze waren daar verbaasd over wat ze al allemaal kon. Dit kan haar ook een beetje tegenwerken. Haar hoofd is al verder dan haar lijfje of zo? Maar goed, al met al is er waarschijnlijk ook een soort patroon doorbroken. Sinds ze vrijdag thuis is gaat het zo ontzettend goed, ik weet niet wat me overkomt. Hebben haar niet meer in de co sleeper gelegd maar gelijk in ledikantje. En ze gaat gewoon slapen! Neerleggen, muziekje van de babyfoon aan, en we lopen weg en mevrouw gaat slapen. Zo gek. Bij mijn zoon is dit ook nooit zo gelukt, echt nooit We proberen vooral in het moment te leven want we weten ook dat het misschien tijdelijk is. Dus we proberen niet teveel hoop op de bouwen want dan raken we misschien weer teleurgesteld. Het gaat nu goed en dat is super fijn:) verder zien we wel hoe het gaat in de toekomst.

9 maanden geleden

Reactie op Elliema

Ze is van maandag tm vrijdag opgenomen geweest. Ik ben er natuurlijk zoveel ...
Best een herkenbaar verhaal… (niet alles hoor) maar zeker wel ook van die gespannen spieren aan 1 kant. Kinderfysio komt hier nu aan huis en zelf gaan we naar de osteopaat met hem. (Goed dus om deze beiden te doen, werd mij verteld). Al na de eerste keer osteopaat zagen we zo’n wereld van verschil. Vanmiddag voor de tweede keer!

9 maanden geleden

Reactie op Elliema

Wat fijn dat het beter gaat! Wat je zegt herken ik van mijn dochter. Die loopt nog steeds enorm voor nu met 2,5. Met haar konden we niets ondernemen echt, ze was al overprikkeld bij het idee als baby. Enorme huilbaby, langdurig slaapproblemen. Maar het komt goed en het is echt een geweldig kind! Het komt dus echt goed! Hopelijk kunnen jullie de progressie vasthouden. 🤗

9 maanden geleden

Reactie op Carmenk4

Best een herkenbaar verhaal… (niet alles hoor) maar zeker wel ook van die g ...
Ja gelukkig zijn we daar al geweest. Al 2x zelfs. Donderdag de 3e keer. Hij had dit ook al opgemerkt en sinds we daar geweest waren was het al een heel stuk minder. Ik dacht dat het wel meeviel want ze beweegt haar hoofdje echt wel beide kanten op en ook als ze slaapt wisselt ze van kanten. Maar goed blijkbaar toch ff nog extra aandacht nodig.

9 maanden geleden

Reactie op Jurst

Wat fijn dat het beter gaat! Wat je zegt herken ik van mijn dochter. Die lo ...
Jaa dankjewel. Heel herkenbaar ook ja, wat je zegt. Mijn zoon van 4 is namelijk ook altijd zo geweest. Die loopt nu nog steeds voor in de klas. Maar het is het meest geweldige lieve kind idd. Zat laatst nog een filmpje van hem te bekijken van april 2020. Loopt hij gewoon al achter een loop karretje, uit zichzelf ook opgetrokken vanaf de grond en hij liep zo aan. Was die 8,5 maand. Maandje later liep hij los. En met praten hetzelfde, toen hij net 2 was hadden we echt hele gesprekken.. dacht altijd dat het normaal was maar als ik nu ooit kindjes van 2 zie, niet lullig bedoeld allemaal, maar dan denk ik huh?? Maar goed. Deze kindjes van ons zijn volgens mij pas echt lekker in hun vel als ze motorisch ook kunnen wat hun hoofdje wil. Dus straks inderdaad als ze een jaar of 2 zijn en ze goed lopen, praten, enz. Dan kunnen ze zichzelf gewoon uitdrukken en frustreren ze zichzelf niet meer zo. God ik zie nu net ook ineens 2 witte vlekken of hoe noem je dat, op het tandvlees boven..tandjes. Ik die die echt al heel goed zitten aan de voorkant van het tandvlees zeg maar. En ze kwijlt ook ineens 😅 gaat dat nu al beginnen😩🫠 haha

9 maanden geleden

Reactie op Elliema

Wat fijn om te lezen dat er een soort van patroon doorbroken is & dat het een heel ander kindje is. Hopelijk kan ze dit vasthouden, en gelukkig zijn er geen hele erge dingen gevonden maar allemaal dingen waar wat aan gedaan kan worden 😊

9 maanden geleden

Vrijdag gaan wij een dagje naar Amsterdam, mijn vraag is of er iemand is die weet waar je je kind allemaal kan verschonen en daarna gelijk een flesje kan geven? We hebben al een flessenwarmer voor onderweg, en zouden jullie haar/hem dan ook af en toe uit de reiswieg halen?

9 maanden geleden

Reactie op bAmbiee

Vrijdag gaan wij een dagje naar Amsterdam, mijn vraag is of er iemand is di ...
Wij zijn een x dagje Antwerpen gegaan en hebben haar toen gewoon in de kinderwagen verschoond.

9 maanden geleden

Reactie op Cathyvdp

Wij zijn een x dagje Antwerpen gegaan en hebben haar toen gewoon in de kind ...
Ook in een horeca gelegenheid? Wil het niet overal a la publiek doen

9 maanden geleden

Reactie op bAmbiee

Ook in een horeca gelegenheid? Wil het niet overal a la publiek doen
Weet het niet letterlijk in amsterdam maar mijn ervaring is dat je in bijna elk restaurant wel een mogelijkheid hebt om te verschonen. Soms een wat onhandig plek. Maar vaak hebben ze wel minimaal zo'n uitklap ding. En anders bijv bij de Hema of zulk soort toiletten. Als ik een dagje weg zou gaan zou ik persoonlijk ook de draagzak meenemen. Als ze wakker is kan ze dan lekker rondkijken en even ter afwisseling van het liggen. En misschien iets van een rammelaar of iets wat ze interessant vind.