1307 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op Tirza99
Vanaf hoeveel weken halen jullie de newborn inzet van de maxicosi eruit,
Na 1,5 week al gedaan. De osteopaat zei dat hij best brede schouders heeft en het beter was die eruit te halen omdat hij z'n armen niet langs z'n lichaam kon houden met dat ding er in.
9 maanden geleden
Hebben jullie baby's ook nog last van krampjes? Die van ons heeft eigenlijk standaard tussen 18 en 20 een periode waarin ie het uit krijst van de buikkrampen en dan volgen er vaak dikke scheten en valt ie daarna in slaap. We zijn een paar weken terug gestopt met het geven van sab simplex omdat ie daar opeens heel veel dunne poepluiers van kreeg. Mijn man laat hem dan gewoon in de box liggen en huilen. Ik trek dat niet, troost hem liever dan dat ik hem laat liggen.
9 maanden geleden
Reactie op Jurst
Als jij een ander stoeltje hebt is de grens misschien ook anders?
Mijn stoeltje is er ook een van maxi cosi, dus ben eens gaan opzoeken wat limiet is en bij mijn model staat er ook 60 cm. Morgen maar eens zien wat het geeft als ik die newborn inzet eruit haal.
9 maanden geleden
Mijn dochter vindt liggen in de reiswieg plotseling maar niks meer. Ze vindt het veel leuker om op de schoot (van mij of mijn vriend) te zitten om dan de hele tijd om zich heen te kijken 😂.
Gisteren was het wel zielig, want ze was doodmoe, maar weigerde een dutje te doen in haar wieg. Pas toen we thuis waren viel ze uiteindelijk in slaap in haar bedje 🥹. Ook in de maxicosi de hele tijd rondkijken.
9 maanden geleden
Oh dames, niet aankomende week maar die week daarop moet ik alweer werken en ik zie er zooooo tegenop!
Vannacht is de kleine dame voor het eerst uit logeren geweest, want ze gaat ook uit logeren als ik moet werken. Ging eigenlijk wel goed! Had het even moeilijk toen we wegreden, maar eenmaal thuis heb ik lekker genoten van wat meer uurtjes slapen 😂 we gaan haar zo dan wel weer halen en daar kijk ik ook wel echt naar uit!
9 maanden geleden
Bah bah.. morgen weer beginnen met werken😥 kleine gaat morgen ook hele dag naar de opvang voor t eerst.. ik dacht dat ik er wel klaar voor zou zijn, maar het idee dat ik morgen 06.15 weg ga en me kleine man niet zie en mijn vriend hem dus ook wegbrengt maakt het me ook even verdrietig.
Zometeen alles maar klaar zetten zodat ik weet dat alles mee gaat naar de opvang wat nodig is..
Ben zooo blij als het morgen 16.15 u is en ik hem kan halen.
9 maanden geleden
Reactie op Kimm96
Bah bah.. morgen weer beginnen met werken😥 kleine gaat morgen ook hele dag ...
Oh heeeel veel succes! Hier ook weer over een weekje aan de slag 🙈 ook geeeen zin in, haha. Maar komt vast goed!
9 maanden geleden
Reactie op jessicaaa20
Oh dames, niet aankomende week maar die week daarop moet ik alweer werken e ...
Oh ik kan soms jaloers zijn als kindjes gaan logeren. Ik heb al 2,5 jaar geen nacht zonder kind gehad en we fantaseren hier echt al over het moment dat ze allebei een week op kamp gaan zijn, ooit 😅
Maar, ik kan het me voorstellen dat het nu nog vroeg is en weer gaan werken is heftig. Ik begon bij de eerste na 19 weken weer. En het geeft mij zo'n rust dat ik deze keer niet bezig hoef te zijn met weer aan het werk gaan
9 maanden geleden
Reactie op Jurst
Oh ik kan soms jaloers zijn als kindjes gaan logeren. Ik heb al 2,5 jaar ge ...
Dat geloof ik graag ja 😂 ik hoor ook alleen maar om me heen: geniet ervan dat ze lekker blijft logeren ook, heb je standaard 2 rustige nachten 😂
Ik snap dat het je rust geeft dat je niet bezig hoeft te zijn met werken.. het is dat wij het financieel wel nodig hebben (of in ieder geval om het wat luxer te hebben) anders was ik denk ik ook wel thuis gebleven tot ze naar school gaat! Het idee dat ik straks best veel van haar ga missen en ze toch veel van huis is + de drukke planning (werken, haar wegbrengen, ophalen) bezorgt me nu wel wat stress ofzo
9 maanden geleden
Reactie op Kimm96
Bah bah.. morgen weer beginnen met werken😥 kleine gaat morgen ook hele dag ...
Ik begin morgen ook weer met werken! En onze zoon ook voor her eerst een hele dag naar de opvang. 2 weken geleden keek ik er weer naar uit om te werken, maar nu het echt zover is, heb ik totaal geen zin! Ook omdat onze zoon tegenwoordig bij anderen slecht/ nauwelijks drinkt. 🥺
9 maanden geleden
Reactie op Linda_02
Ik begin morgen ook weer met werken! En onze zoon ook voor her eerst een he ...
Oh ja ik zei ook elke keer;'nou ben er wel klaar voor om te beginnen ' . Maar nu het idd zo dichtbij is zie ik er toch wel tegen op!
Oh wat vervelend dat het drinken moeizaam gaat bij anderen.. hopelijk went het en gaat het snel beter
9 maanden geleden
Zijn er moeders die dus niet meer werken maar voor de zwangerschap wel?
Hoe doen jullie dat financieel?
Ik merk dat ik steeds meer “paniek” krijg om te werken en ik wil m’n opties bekijken en overwegen. Ik vind m’n werk leuk, maar echt gelukkig word ik er niet van! Ik word wel gelukkig van het zorgen van m’n dochter en het huis draaiende te houden. En ja dat is ook zwaar, maar ik voel me helemaal mezelf hierin!
Ook hebben wij 6 jaar gestreden om haar te krijgen en het voelt ook gewoon heel dubbel om haar dan nu weer naar onze ouders te brengen omdat ik ga werken.
Echter.. financieel zullen we het wel redden, alleen kunnen we dan weinig + bijna niet meer sparen!
Hebben jullie extra gespaard hiervoor of een partner met goede financiën? Of leven jullie ook net aan met rond komen?
9 maanden geleden
Reactie op jessicaaa20
Zijn er moeders die dus niet meer werken maar voor de zwangerschap wel?
H ...
Ik heb geen antwoorden voor je, maar ik wilde je eraan doen herinneren of ook laten stilstaan bij dat je misschien “moet” nadenken wat jij gaat doen als je er om één of andere reden er alleen voor komt te staan met je baby/kind (scheiden, overlijden, ..) en niet vergeten dat je eventuele keuze van te stoppen met werken ook gevolgen heeft op je pensioen.
Denk dus niet alleen aan hoe je het samen gaat redden op dit moment 🙃. Of die overweging zou ik toch ook maken als ik voor die keuze zou staan.
9 maanden geleden
Reactie op Poogie
Ik heb geen antwoorden voor je, maar ik wilde je eraan doen herinneren of o ...
Ja klopt, hier hebben we het ook over gehad en ik wil zeker wel weer werken als ze naar school gaat hoor! Ik wil niet eeuwig thuis blijven, misschien zelfs al weer eerder werken dan dat ze naar school gaat. Het is gewoon puur even de eerste 4 jaar dat ik het liefst thuis wil blijven 🙈
En eigenlijk daarna wil ik ook werken op tijden dat ze op school is 😂