1307 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op jessicaaa20
Zijn er moeders die dus niet meer werken maar voor de zwangerschap wel?
H ...
Ik. Ik heb uiteindelijk 'gewerkt' tot mn dochter 9 maanden was. Van verlof naar ziekmelding naar ziekmelding. Het was hopeloos met onze hooggevoelige dochter op de opvang.
Wij sparen nu inderdaad (bijna) niet. En waar we niet eens wisten wat we uitgaven aan boodschappen enzo, moeten we nu met ruim 2000 euro per maand netto het echt wel bewust uitgeven nu. Het is omschakelen, maar het is het wel echt waard, vinden wij. Je moet hier wel samen achter staan. Het is onbedoeld best een klassieke verdeling, maar ik heb de eerste ook noodgedwongen 16mnd bv gegeven. En geef nu ook bv. En eerlijk is eerlijk, zo raar was die verdeling dan niet.
Wij hebben nu een 2e kindje en mijn man doet dus ook nog veel aan koken schoonmaak tussendoor en boodschappen. Maar langzaam komt de ruimte er weer voor mij om hem ook weer meer te ontlasten.
Het was wel wennen dat ik zelf geen inkomen meer heb. Maar dat went dus wel en het geeft zoveel rust voor ons allevier.
9 maanden geleden
Reactie op Poogie
Ik heb geen antwoorden voor je, maar ik wilde je eraan doen herinneren of o ...
Goede kanttekening hoor. Scheiding is hier echt uitgesloten, mijn man en ik hebben het zo fijn samen! Maar bij overlijden is er een levensverzekering en heeft hij al groot partnerpensioen.
Ik heb 14 jaar bij 1 werkgever gewerkt, met dramatisch weinig pensioenopbouw, dus ik pak dat wel weer op tzt. Ik wil ook niet 10 jaar thuis blijven ofzo. Ik ben nu ruim 1,5 jaar zonder baan.
Jessica, mocht je echt overwegen te stoppen, kan je ook de 9 weken betaald verlof nog opnemen voor je stopt. Dat heb ik nog 7 weken kunnen doen toen, die regeling was net nieuw. En scheelt toch weer beetje geld.
En nee, we gaan dus even niet duur op vakantie of vaak uit en ik shop veel op Vinted nu. Maar alles wat ik straks weer wel verdien, hebben we dus over, want we zijn echt anders gaan besteden.
9 maanden geleden
Reactie op Jurst
Ik. Ik heb uiteindelijk 'gewerkt' tot mn dochter 9 maanden was. Van verlof ...
Vond je het lastig om zelf geen inkomen meer te hebben?
Ik heb die 70% verlof nu op de vrijdag staan, dus ik werk straks ook maar 16 uur (hiervoor 20) dus het valt ook echt wel mee met wat ik werk, alleen ja m’n dochter is wel gewoon weg en ik weet niet.. het voelt niet goed ofzo?
Met 2000 netto komen jullie in ieder geval rond?! Want dat vind ik dus ook spannend.. ik zie beren op de weg, terwijl alles in me zegt: stop met werken, geniet van je dochter en werk weer als ze wat ouder is 😅 zo tegenstrijdig dit allemaal
9 maanden geleden
Reactie op jessicaaa20
Zijn er moeders die dus niet meer werken maar voor de zwangerschap wel?
H ...
Ik werk een stuk minder en vooral in de avonduren/snachts.
Voelt echt wel fijn dat ze gewoon thuis kan blijven bij haar papa🙈
Dus ik snap heel goed wat je bedoeld.. maar wat poogie zegt klopt ook echt. Er zitten nadelen aan.
9 maanden geleden
Reactie op jessicaaa20
Vond je het lastig om zelf geen inkomen meer te hebben?
Ik heb die 70% ver ...
Nou ik verdiende 2000 netto, dat viel dus weg. Dat was een gevoelige klap. Wij hebben echt de financiën op een rij gezet en toen gezien dat het haalbaar moet zijn. Dat zou ik sowieso eerst doen. Echt kijken wat je uitgeeft samen.
9 maanden geleden
Reactie op Poogie
Welk speelgoed gebruiken jullie op dit moment om jullie baby te stimuleren? ...
Babygym (om tegen aan te trappen, vind mijn zoontje geweldig), ook zo’n muziekpiano om tegen te trappen. Verder standaard dingen zoals rammelaar, freddie de vuurvlieg enz. Leg ik naast hem neer zodat hij het zelf “moet” pakken.
Boekjes / plaatjes kijken vind mijn zoontje helaas niks. Ik zoek ook nog iets om het omrollen te stimuleren.
9 maanden geleden
Reactie op Poogie
Welk speelgoed gebruiken jullie op dit moment om jullie baby te stimuleren? ...
Spiegeltje vindt mijn dochter helemaal geweldig! Ook zo’n zwart wit boek of juist die ene met patronen en kleuren. zo’n speelkleed vindt ze ook leuk met muziekje. We hebben ook een projector met licht, vindt ze ook echt geweldig in het donker!
Knuffeltjes en dat soort dingen hebben we ook, maar daar reageert ze minder enthousiast op dan op wat hierboven staat
9 maanden geleden
Reactie op Jurst
Nou ik verdiende 2000 netto, dat viel dus weg. Dat was een gevoelige klap. ...
Dankjewel voor je berichtje en uitleg!
Voor nu besloten even eerst aan te kijken hoe het werken gaat.. maar wel wetend dat mijn salaris ook extra is en ik eventueel wel thuis kan blijven als ik dat echt zou willen
9 maanden geleden
Vandaag voor het eerst gezwommen met de kleine meid. (Uiteraard binnen) en wat heeft ze genoten zeg! Ze heeft 0 gehuild en heerlijk zitten spetteren in het water! Uiteindelijk werd ze moe en tijdens het voeden in slaap gevallen. 😍
9 maanden geleden
Reactie op jessicaaa20
Dankjewel voor je berichtje en uitleg!
Voor nu besloten even eerst aan te ...
Dat lijkt me een prima strategie. Ik ben ook eerst wel aan het werk geweest, dat was echt het plan. Maar voor onze dochter en daarmee ook voor ons werkte het niet, en daarmee zijn we nu heel blij dat het is zoals het nu is. Ik ben benieuwd hoe het gaat!
9 maanden geleden
Omg.. sprong 4.. 🫣 Onrustig drinken, keihard huilen om niks. Oké, meneer is verkouden, heeft soepoogjes en last van z'n buikje en daarnaast slaapt ie mega ruk en moet ie zichzelf tegenwoordig in slaap huilen. Voorheen legden we hem weg zonder morren en ging ie slapen en nu als we hem in z'n bed leggen is het KRIJSEN. 🫠🫠 Leuke verjaardag voor mama zo met een baby die niks wil en alles nodig heeft 🥲. Ik ben echt zo op vandaag
9 maanden geleden
Reactie op Tirza99
Omg.. sprong 4.. 🫣 Onrustig drinken, keihard huilen om niks. Oké, meneer i ...
Dit is echt de ergste fase die er is, ik hoop dat het dit keer snel voorbij gaat, maar poehhhh. Echt pittig, hier ook bijna de heeele dag gehuild. Godzijdank was mn dochtertje op een rel bij het douchen na als een engeltje vandaag. Ik weet niet hoe ik anders de dag door had noeten komen. Ik ben zooooo noe vandaag 😱
9 maanden geleden
Reactie op Jurst
Dit is echt de ergste fase die er is, ik hoop dat het dit keer snel voorbij ...
Ik ben vanavond binne het afgelopen uur al 3x terug gelopen voor een speen, troosten en kroelen. Mijn man slaapt overal doorheen en die werkt meer dan ik dus hij heeft geen nachtdienst hier in huis door de week. Jemig wat een lange dag zo. Ik ben klaarwakker en doodmoe en hoop dat mijn zoontje na de laatste keer fietsen met beentjes en scheet eruit nu heeft gesnapt dat het klaar is voor vanavond en hij moet gaan slapen. Wanneer is deze fase over? 😬🫠🥲
9 maanden geleden
Als ik jullie ervaringen lees, dan krijg ik schrik 🫣😅.
Nochtans, overmorgen is ze 17 weken, maandag 4 maanden. Zou ze dan niet al in sprong 4 moeten zitten?
Enige wat ik merk is dat ze te weinig drinkt (gisteren maar 520 ml) en afgelopen weekend wilde ze overdag geen dutjes doen en ‘s avonds viel ze voor haar doen moeilijker in slaap. Dat is alles. Dit is absoluut niks in vergelijking met jullie, of dat idee heb ik toch.
Afgelopen nacht heeft ze 10u20 geslapen. Gisteren wel voor de derde keer vaccin gehad. Daar is ze de dag nadien altijd meer slaperig van.