1209 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op Elliema
Dankjewel echt lief.
Ik heb wel mensen die me kunnen helpen. Maar het ding ...
Nee joh, ik verklaar je alleszins niet voor gek. Ik snap dat je alles wilt proberen en ik hoop oprecht dat het je kan helpen! Ik heb absoluut geen flauw idee hoe dit voor jou moet zijn, dus heb al helemaal geen recht om iets (negatief) te zeggen op wat je probeert of doet. Ik heb alleen maar bewondering voor hoe hard je jouw best doet voor jouw dochter. Ze heeft zoveel geluk met een mama als jij! 😘 En goed dat je zelf door had dat niet verantwoord was om verder te rijden. Veel mensen zouden door blijven gaan met alle gevolgen nadien 😅.
Erg vervelend dat ze je niet serieus nemen. Ik vind dat er weinig begrip is voor hoe het is om een huilende baby te hebben. Ik krijg vaak te horen om haar maar te laten huilen, maar gemakkelijk gezegd als persoon die de deur achter zich dicht trekt nog voor ze gaan huilen 🫠.
Anyway, veel succes vandaag! Hopelijk tref je iemand die je serieus neemt en mee met je wilt denken, je wilt helpen.
9 maanden geleden
Reactie op Elliema
Dankjewel echt lief.
En misschien toch aangeven aan je omgeving dat je hulp kan gebruiken? Ja, mensen hebben het zelf druk in de avond, maar ik zou sowieso liever hebben dat mijn vrienden aangeven dat ze het zwaar hebben zodat ik eventueel kan komen helpen. Het kan soms in kleine dingen zitten wat voor jou een wereld van verschil kan maken.
Ik weet natuurlijk niet wat je al hebt gedaan of geprobeerd, maar wil gewoon aangeven dat je niet moet aarzelen om hulp te vragen. Je vrienden en familie zien je vast heel graag en willen je vast helpen als je het moeilijk hebt 🩷.
9 maanden geleden
Reactie op Elliema
Hoe is haar ontlasting? Misschien een gekke vraag. Qua kleur en structuur e ...
Ze heeft soms ook last van geconstipeerd te zijn. Het is dan ook behoorlijk hard, maar eenmaal dat uit de weg is, is het weer terug plat. Qua kleur is het gelig, mosterd kleur.
Gemiddeld heeft ze om de dag ontlasting.
Ook al met verschillende mensen besproken, maar geen reactie, tips of wat dan ook.
Waarom vraag je het? 🙂
9 maanden geleden
Reactie op Poogie
Nee, geen idee hoe dit komt. De vroedvrouw heeft mij andere flessen geleend ...
Onze dochter nu 9 weken sabbelt ook op haar handjes zelfs terwijl ze een half uur daarvoor een hele fles van 130 op heeft. Had dit toevallig vorige week gevraagd bij het consultatiebureau en het hoeft niet altijd een honger signaal te zijn ze gaan nu ook meer ontdekken met hun handjes en in hun mondje stoppen. Als ze echt honger heeft dan gaat ze wel huilen hoor 😊
9 maanden geleden
Reactie op Elliema
Dankjewel echt lief.
Ach jeetje die andere voeding heeft dus tot nu toe nog niet geholpen?
Kan je niet aandringen op een bezoek in het ziekenhuis dat ze kunnen uitzoeken waarom ze dit doet? Of anders ‘s avonds de huisartsenpost bellen en zeggen dat dit de zoveelste avond op rij is en dat je nu wilt dat ze nagekeken wordt in het ziekenhuis.
Zou het eventueel ook niet helpen om vanavond al een stukje te gaan rijden met de auto zodat ze eerder in slaapt valt?
9 maanden geleden
Reactie op Poogie
Ze heeft soms ook last van geconstipeerd te zijn. Het is dan ook behoorlijk ...
Harde ontlasting kan een teken zijn van dat er bijv een allergie of intolerantie is. Geef jij standaard flesvoeding?
Kindjes met koemelkallergie oid hebben vaak harde ontlasting of groene ontlasting of in ieder geval problemen ermee.
9 maanden geleden
Reactie op Poogie
En misschien toch aangeven aan je omgeving dat je hulp kan gebruiken? Ja, m ...
Er zijn een paar vriendinnen die ervaring hebben met een 'huilbaby' die al hulp aangeboden hebben. Tot nu toe nog geen gebruik van gemaakt omdat ze zelf ook kinderen hebben enz en dan vind ik dat wel weer een excuus om niet te appen. Maar als het vanavond weer zo gaat als gisteren, ga ik ze zeker wel om hulp vragen.
En verder ga ik vrijdag ook naar de huisarts voor mijzelf. Ik voel mij op de avonden dat zij zo huilt zo ontzettend depressief en somber.. normaal ging het overdag weer weg. Maar nu gaat het niet meer weg. Ik voel mij zo verdrietig en alles lijkt een waas. En ik heb nota bene nog een kind dus ik moet er elke dag weer staan.
Maar wederom dankjewel voor je berichtje haha.
9 maanden geleden
Reactie op bAmbiee
Ach jeetje die andere voeding heeft dus tot nu toe nog niet geholpen?
Kan ...
Het rotte is dat een baby 1 a 2 weken moet wennen aan andere voeding. En we zitten er sinds zaterdag op die voeding. Dus artsen 'helpen nu niet' want we moeten eerst door deze fase van wennen heen. Zouden we nu stoppen met de voeding dan weten we eigenlijk nog niet of het dat geweest is.
Maar ik heb wel besloten dat als het vanavond weer zon drama is dat ik morgen overal aan de bel ga trekken en desnoods stad en land ervoor af reis.
Ik heb ook al wel eens preventief gaan auto rijden idd, in de avond..ze gaat dan gewoon alsnog huilen. Laatst ben ik om 18u avonds gaan rijden omdat ze begon met huilen..dan slaapt ze eventjes, maar vervolgens huilt ze gewoon 50 minuten aan 1 stuk in de auto. Ze geeft niet op. Ergens echt deprimerend want ik dacht rijden is altijd nog het laatste redmiddel. Maar dat werkt dus ook niet altijd.
Vannacht gelukkig wel uiteindelijk.
9 maanden geleden
Reactie op Elliema
Het rotte is dat een baby 1 a 2 weken moet wennen aan andere voeding. En we ...
Ach wat heb ik met je te doen, kan het me niet voorstellen hoe dit voor je moet zijn en dan voornamelijk mentaal.
Hoop zo dat deze voeding aanslaat voor jullie dochter en dat de avonden binnenkort wat ontspannender kunnen zijn zowel voor jou als de kleine meid.
Goed om te lezen dat je hulp kunt inschakelen bij vriendinnen die ervaring hebben met huilbaby’s hopelijk kan je dit even een soort rust geven zodat je even niet continu “aan” staat.
Zo jammer dat de auto geen uitkomst kan bieden op de momenten dat het nodig is, konden we maar in die koppies kijken en weten wat er aan de hand is zodat we ze kunnen helpen.
Ik hoop oprecht dat er snel een ommekeer komt voor jullie en dat jullie ook in de avonden kunnen gaan genieten van elkaar en met haar. En goed dat je aan de bel trekt voor jezelf want je bent net zo belangrijk, ze heeft er niks aan als mama ook nog instort.
Heel veel liefs voor jou lieve mama, je doet het goed ❤️
9 maanden geleden
Reactie op hooi089
Is het gisteravond iets beter gegaan?
Ben ik ook heel benieuwd naar!
9 maanden geleden
Sinds vorige week ben ik al ziek en het is tot nu toe alleen nog maar erger geworden. Ik vind het al moeilijk om voor mezelf te zorgen, eens zo pittig om dan nog voor een baby te zorgen 😮💨.
Kan mijn vriend ook wel vervloeken. Ook hij is ziek, maar hij gaat nog steeds werken. Ik zou zijn hulp op dit moment wel kunnen gebruiken 🥲.
9 maanden geleden
Lief dat jullie aan mij dachten. Dinsdagavond heeft ze haar 'reguliere 3.5u' gehuild. Ik ben niet midden in de nacht moeten gaan rijden. Het was pittig maar rond 23 u sliep ze eindelijk. En als ze dan eenmaal slaapt, slaapt ze wel tot 6u ofzo.
Gisteravond ging nog iets beter en heeft ze iets minder gehuild. Maar op de een of andere manier kan ze savonds niet slapen of hooguit een hazenslaapje. Daarna is het sowieso huilen.
Gaan jullie babys savonds wel net zo fijn slapen als overdag of merken jullie dan ook altijd onrust?