1315 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op Cato456789
Ach nee, wat heftig voor jullie! Is het probleem ook de oorzaak voor het hu ...
Lief, dankje!
De oorzaak van het huilen weten ze niet, mogelijk toch koemelkallergie/andere allergieën maar in het ziekenhuisdossier stond dat de onrust door ons als ouders veroorzaakt werd omdat we in een cirkeltje zaten van hem te proberen te kalmeren maar 828292 dingen door elkaar doen op een gegeven moment. We hebben nu gelukkig een heel fijn ritme waardoor het beter gaat!
8 maanden geleden
Reactie op Poogie
Ik wou echt dat ik je kon helpen of dat ik iets kon zeggen waardoor je er w ...
Wat lief! Ook een knuffel voor jou, jij hebt het ook erg zwaar. En ook voor jou gaat het goed komen, beloofd 🥰
Ik las dit laatst, ondanks dat het niet zo voelt probeer ik er kracht uit te halen: je krijgt veel op je bordje, maar je krijgt niet meer dan dat je aan kan.
Het is looood zwaar allemaal, voelt eindeloos, maar ik hoop dat je straks kan terug kijken en denkt: ik ben veel sterker dan dit! 😘
8 maanden geleden
Hebben jullie tips voor leuke voorlees boekjes voor het slapen gaan? 😍
Wij lezen bijna elke avond voor het slapen gaan een boekje, maar kennen ondertussen bijna de verhalen uit ons hoofd (hebben er niet zoveel) dus dacht wellicht hebben jullie leuke tips 😁
8 maanden geleden
Reactie op jessicaaa20
W ...
De boeken van Harmen van Straaten vind ik zelf heeeeel leuk! (Retteketet, we gaan nog niet naar bed, wat rijmt er op stoep etc.). Allemaal op rijm! Daarnaast ‘de aap met de blauwe billen’, ‘raad eens hoeveel ik van je hou’, ‘over een mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft’ en zo kan ik nog wel even doorgaan. Onderbouwleerkacht hier met kast vol prentenboeken, dus mocht je nog meer tips willen 😉
8 maanden geleden
Reactie op Juulie
Onze zoon is nu 4 maanden. 1.5 week mogen genieten (kraamweek), daarna bego ...
Heftig hoor Juulie. Het lijkt eindeloos te duren voor je gevoel dan he. Deze 'fase'. Wat rot dat het ook nog steeds zo onduidelijk is waarom.
Ik was even een paar weken van t forum weg. Maar zag de vraag over hoe t met iedereen gaat.
Hier dochtertje volgende week 1 mei al 5 maanden (ja was te vroeg geboren) en volop in sprong 4. Pfff. Ik vind het heftig. Ze is soms erg ongeduldig en gilt dan continu zo hoog. Sinds een paar dagen ook weer slechter drinken. Slechter slapen overdag, veel hazenslaapjes. Ook een ziekenhuisopname achter de rug ivm excessief huilen. En onze eerste was nog een extremere huilbaby. 2 huilbabys hakt erin.
Sinds ze 3 weken is , is ze savonds ontroostbaar.
En nu nog steeds lukt het savonds met geen mogelijkheid om haar in bed te laten slapen. Sinds een tijdje dit maar geaccepteerd en ontdekt dat de kinderwagen wel gaat. Zitten er wel de eerste 2 a 3u bij omdat ze telkens weer huilt maar het is lichamelijk minder zwaar en een vooruitgang met 6u aan 1 stuk rondlopen...
Zit er sommige dagen erg doorheen en dan sommige dagen kan ik voor mn gevoel de wereld aan.
Vanaaf 13 mei ga ik weer 3 dagen werken.
8 maanden geleden
Reactie op Elliema
Heftig hoor Juulie. Het lijkt eindeloos te duren voor je gevoel dan he. Dez ...
Dankje! Ik vroeg me al af hoe het met jou gaat, ik wist dat de opname er aan zat te komen.
Heftig is zo’n opname hé? Bij ons had het gelukkig best goed resultaat. Wat vervelend dat het ‘s avonds nog zo moeizaam gaat. Wel super fijn dat jullie hebben opgemerkt dat het met de kinderwagen wat beter gaat. Zo’n kleintje continue op je arm hebben is echt geen leuk grapje.
Vind het super knap dat je al weer gaat werken na alles wat jullie hebben meegemaakt! Hopelijk geeft dat je ook wat energie en zo niet, hoop ik dat je goed voor jezelf zorgt en je grenzen in de gaten blijft houden 😘
8 maanden geleden
Reactie op jessicaaa20
W ...
Ik lees heel veel voor uit 'het wilde dieren orkest' van Dan Brown. Zit ook een gratis app bij. Vind het zelf een heel mooi boek en de teksten zijn op rijm, wat heel goed schijnt te zijn voor de taalontwikkeling.
Op dit moment lees ik alleen voor, maar het is ook een beetje een interactief boek: op elke pagina staat een bij die je kindje kan zoeken, op elke pagina staan (losse) letters, de app die er bij hoort heeft bij elke pagina muziek.
Voor nu snapt hij het nog niet dus is het puur en alleen lezen, maar als hij straks wat ouders is kunnen we bijen gaan zoeken 🥳
8 maanden geleden
Leuk om van iedereen een update te lezen en ook fijn om te lezen dat sommigen momenteel dezelfde dingen ervaren.
Lucas is ondertussen 3,5 maand, want kwam 2 weken 'te laat'). Idee dat we sinds deze week in sprong 4 zitten. Hij slaapt opeens superveel overdag en 'huilt' meer dan we van hem gewend zijn. Het is niet echt huilen huilen, maar gewoon een beetje zeurderig. Was me aan het afvragen of ik me zorgen moet gaan maken over de hoeveelheid die hij slaapt, maar als ik merk wat hij deze week aan nieuwe geluidjes en vaardigheden heeft ontdekt is het niet gek dat hij tijd nodig heeft het allemaal te verwerken. Verder staat hij graag, uiteraard wel met ondersteuning van ons. Merk dat hij zichzelf met enige regelmaat uit onze handen probeerd te liften. Ook vind hij het heel leuk te stappen; we grappen tegen iedereen dat hij met een maandje wel zelf zal kunnen lopen. Ook heeft hij zich deze week voor het eerst van buik naar rug gerold. Ook vind hij het leuk zichzelf op z'n zij te rollen vanaf rugligging. Z'n voeten zijn favoriet speelmateriaal, wat het verschonen nog wel eens een uitdaging maakt.
Gister sliep hij voor het eerst sinds 7 a 8 weken een nacht niet door en kwam om 2 uur én 4 uur voor een voeding. Dus gister was voor mij een aardig pittige dag, want na al die weken doorslapen het nachtelijke voeden een beetje ontwent 😅
Ik tel af naar de 4 maanden, enorm veeel zin met oefenhapjes te beginnen! Tegelijkertijd vind ik het soms best wel moeilijk hoe snel het gaat en hoe hard hij groeit en steeds meer kan. Genoot er eerder enorm van 's avonds lekker op de bank te zitten terwijl hij op mij sliep. Ondertussen met een vaste bedtijd en iets meer een eigen willetje zit dat er niet meer in en dat mis ik enorm 🥺
8 maanden geleden
Reactie op MSYR
Leuk om van iedereen een update te lezen en ook fijn om te lezen dat sommig ...
Wat heerlijk dat hij juist zo lekker veel slaapt tijdens een sprong. Hier juist andersom! En idd pittig als je er aan gewend bent om door te slapen dat hij dan weer komt. Heel normaal dat t gebeurd, maar voor jou pittig!
Heb hier t idee dat we aan het einde van de sprong zitten. Ze is nu bijna 5 maanden, 3,5 week te vroeg. Wij beginnen met hapjes pas met 6 maanden en misschien nog wel iets later omdat ze ook al die weken darmrijping in de buik heeft gemist.
8 maanden geleden
Reactie op Elliema
Heftig hoor Juulie. Het lijkt eindeloos te duren voor je gevoel dan he. Dez ...
Hier ook zoveel te vroeg! Zelfs nog ietsje eerder. Pittig die sprong hè en wat mega heftig twee huilbaby’s. Trek je dat mentaal? Ik ga vanaf 6 mei weer aan het werk!
8 maanden geleden
Hier echt een hele makkelijke baby om eerlijk te zijn, weinig last van sprongetjes en doet het super goed 😍
8 maanden geleden
Oh dames, de kleine meid is ziekjes! Gisteren 39 graden wat afzakte naar 38,7. Toen geen zetpil gegeven (stom misschien) vanmorgen ook 38,6 dus een zetpil gegeven en het zakte naar 37!
Nu net weer gemeten 39,2 🥺🥺 weer rode wangetjes en veel huilen! Met zetpil is ze rustig en slaapt ze veel.. heb het zo te doen met haar
8 maanden geleden
Reactie op MSYR
Leuk om van iedereen een update te lezen en ook fijn om te lezen dat sommig ...
Wat fijn dat jullie mannetje zo lekker slaapt, moet zeggen dat sinds onze dochter overdag en de avond op haar eigen kamertje slaapt dit veel beter gaat. Daarvoor hadden we altijd korte slaapjes of zaten we in de avond van 17:00-22:00 uur met een wakker meisje op onze schoot. Moet wel zeggen dat het in het begin van het sprongetje ook echt drama was hier, hoop voor jullie dat Lucas lekker blijft slapen zoals hij nu doet.
Onze dochter heeft de afgelopen 2 dagen overdag en avond heel slecht gedronken (continu hoofd wegdraaien, lost vast los vast, lachen, huilen) waardoor ze ‘s nachts ging inhalen dat was ik ook niet meer gewend hoor nadat ze al doorslaapt sinds dat ze 8 weken was. Wist de afgelopen dagen niet meer dat ik zowel van voor als van achter ook nog leefde 🙈😂
Hier krijgt ze het rollen ook onder de knie, van buik naar rug gebeurd nog een beetje spontaan maar van rug naar buik heeft ze nog een klein beetje hulp nodig. Liggen is een no go hier, ze wilt alleen nog maar zitten en idd ook willen staan (ook met ondersteuning van ons) ze vind het allemaal prachtig en heeft ze de grootste lol. En gillen en kraaien kan ze goed 😂
8 maanden geleden
Reactie op jessicaaa20
Oh dames, de kleine meid is ziekjes! Gisteren 39 graden wat afzakte naar 38 ...
Ah zo sneu hè! Hoe is het nu?
8 maanden geleden
Reactie op Cato456789
Ah zo sneu hè! Hoe is het nu?
Het was even afzien met haar, veel huilen en niks was goed! Maar ze is gelukkig weer beter en een vrolijk meisje 😍 heb dat echt wel gemist deze week haha
8 maanden geleden
Reactie op Cato456789
Hier ook zoveel te vroeg! Zelfs nog ietsje eerder. Pittig die sprong hè en ...
Ja tot nu toe gaat het nog net allemaal... Er zijn momenten dat het slechter gaat en momenten dat het beter gaat.
Ik zie ook wel straks hoe het werken gaat maar mijn gezin staat op nummer 1.
8 maanden geleden
Reactie op Juulie
Dankje! Ik vroeg me al af hoe het met jou gaat, ik wist dat de opname er aa ...
Zeker heftig. Maar ook wel weer minder heftig als ik dacht. Ik had er van tevoren een heel ander beeld bij. En je bent er zelf super veel bij en de mensen waren allemaal super lief. Dat is me 100% meegevallen.
Bij ons heeft het ook wel iets van het patroon doorbroken. Het is daarna wel echt minder geworden. Eerst huilde ze namelijk vanaf een uur of 16u en na de opname begon dat pas rond 19u en minder lang.
Dankjewel voor je berichtje, ben zelf ook benieuwd hoe het werken zal gaan maar door ervaringen in het verleden ga ik niet snel mn eigen grenzen over en trek ik op tijd aan de bel als het niet gaat . Is ook in t belang van mn gezin natuurlijk.