1315 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op jessicaaa20

Het was even afzien met haar, veel huilen en niks was goed! Maar ze is gelu ...
Fijn dat ze beter is. Vind het altijd zo vreselijk als je kind ziek is!

8 maanden geleden

Hier is slapen ineens een zeer frustrerend proces geworden. We hebben daar nooit echt problemen mee gehad, maar ineens de afgelopen dagen dat ze echt gewoon niet wil gaan slapen. Mijn man daarstraks al geprobeerd en uit pure wangedrag terug mee naar beneden genomen, nu ben ik ook aan het proberen en ze wilt echt gewoon niet slapen. Ondertussen is ze alweer vier uur wakker 😅.

8 maanden geleden

Reactie op Poogie

Hier is slapen ineens een zeer frustrerend proces geworden. We hebben daar ...
Oh jee.... en hoe is het uiteindelijk verder gegaan?

8 maanden geleden

Ik ben even stil hier hoor en heb de fut niet voor een heel lange reactie met een update. Het is echt heel pittig op het moment hier, met veel huilen, weinig slaap, toch ook gezellig tussendoor en een peuter die nachtangsten heeft een nu zijn ze allebei ziek. Dus ik slaapwandel naar de volgende horrornacht.

8 maanden geleden

Reactie op Elliema

Oh jee.... en hoe is het uiteindelijk verder gegaan?
Meestal heeft ze graag dat we dicht bij haar zijn, maar uiteindelijk bleek gisteren de oplossing te zijn om haar net met rust te laten. Ze is uiteindelijk een halfuur nadat ik dit bericht had getypt in slaap gevallen. Had wel aan mijn man nog gevraagd of hij mij wilde komen aflossen zodat ik iets klein kon eten. Het was 20u en had nog niet gegeten. Ik was licht chagrijnig doordat ik zoveel honger had 😅. Tijdens de nacht was ze rond 03u30 in slaap gevallen en was het ook weer een drama, maar toen is ze binnen het uur in slaap gevallen 😮‍💨.

8 maanden geleden

Reactie op Jurst

Ik ben even stil hier hoor en heb de fut niet voor een heel lange reactie m ...
Pfoe, veel sterkte en goede moed toegewenst! Hopelijk voelen ze zich snel weer beter en krijg je ook betere nachtrust 🌸.

8 maanden geleden

Pfff het is hier drama vannacht. Meneer wil niet in z'n bed liggen, op de bank viel hij bijna in slaap. Maar eenmaal terug in z'n bed gelegd begint ie weer te huilen. Snappen er echt helemaal niks van. Hij is verkouden en wil z'n speen ook niet echt. Die spuugt ie steeds uit.

8 maanden geleden

Reactie op Tirza99

Pfff het is hier drama vannacht. Meneer wil niet in z'n bed liggen, op de b ...
Als hij echt zichzelf niet is, kan je ook een paracetamol proberen als hij echt niet wil slapen, dan kan je pijn uitsluiten. Wellicht als hij verkouden is dat hij ook pijn zijn hoofd of oren heeft?

8 maanden geleden

Reactie op Jurst

Als hij echt zichzelf niet is, kan je ook een paracetamol proberen als hij ...
Het koste 2 uur maar hij slaapt. Benieuwd of ie dit lang volhoudt of dat we er 10x uit mogen vannacht. Hij had vrijdag ook koorts (38.5 thuis? 38.3 bij de huisarts). We hebben neusspray gekregen aangezien hij ook veel hoest en benauwd was. Maar de huisarts maakte zich geen zorgen. Ik wil hem liever geen paracetamol geven als het niet nodig is, maar vind het ook lastig om te bepalen of ie pijn heeft of niet..

8 maanden geleden

Over speen gesproken, ik heb recent gelezen dat je bij een drie maanden ouden (en ouder) baby moet beginnen af te bouwen. Zeker als ze niet zonder kunnen slapen. Wat vinden jullie daarvan? 😬

8 maanden geleden

Reactie op bAmbiee

Wat fijn dat jullie mannetje zo lekker slaapt, moet zeggen dat sinds onze d ...
Hier een week achter de rug waar Lucas elke ochtend om half 5 wakker werd en klaar was aan de dag te beginnen. Voeding aan de borst of een klein flesje en weer terug in bed waar hij vervolgens ging liggen spelen met z'n handen en voeten, hele verhalen brabbelen, heel hard en veel lachen. Ik ging dan nog kolven en vervolgens weer naast hem in m'n eigen bed liggen. Zodra ik weer terug op de kamer was kwam nog even het kletsen tegen mijn hand die ik dan in/boven de cosleeper hing. Dan was het feesten tot een uurtje of 6 en dan viel hij weer in slaap. Gelukkig sliep hij dan wel door tot een uur of 9, dus kwam ik ook aan m'n nachtrust toe. Om 5 uur opstaan deed ik eerder ook al om te gaan kolven. In plaats van daarna weer slapen en hopen op nog anderhalf uur slaap was het nu even heel gezellig op de slaapkamer en daarna nog zo'n 3 uurtjes slapen 👌🏻 M'n man had de hele week vroege dienst en staat dan om kwart voor 5 op. Alsof Lucas wist dat het zaterdag weekend was en z'n vader er niet vroeg uit hoefde sliep hij opeens weer de nacht door 🤷🏼‍♀️ Benieuwd hoe het verder gaat de komende tijd. Woensdag gaan we voor een paar daagjes op vakantie. Nemen cosleeper enzo mee van huis. Benieuwd hoe hij het gaat doen.

8 maanden geleden

Reactie op Poogie

Over speen gesproken, ik heb recent gelezen dat je bij een drie maanden oud ...
Ik vind dat ze al zoveel moeite. Kijk vooral naar je kindje en volg je gevoel. Mijn dochter heeft al sinds het begin zo ontzettend veel moeite om savonds rust te vinden. Waarschijnlijk moeite met alle prikkels van de dag verwerken. En de speen kan haar zoveel troost geven en kalmeren. Om deze reden hebben mijn vriend en ik ervoor gekozen de speen nu niet weg te halen en haar die troost te gunnen. We zien wel even hoe het verder loopt.. Vanavond is ze ongeveer voor het eerst sinds ze 3 weken is, zelf in bed in slaap gevallen dus ben al lang blij daarmee haha .

8 maanden geleden

Reactie op Elliema

Ik vind dat ze al zoveel moeite. Kijk vooral naar je kindje en volg je gevo ...
Ja zoveel moeten dus, ipv moeite.

8 maanden geleden

Reactie op Poogie

Ik moet er niet aan denken🤣 dan kun je mij gelijk laten opnemen in een gekkenhuis denk ik haha

8 maanden geleden

Reactie op EllaNaz

Ik moet er niet aan denken🤣 dan kun je mij gelijk laten opnemen in een gek ...
Hahahaha ik vind het soms ook een heel fijn redmiddel 😂 onze dochter heeft hem eigenlijk niet veel nodig, maar laatste tijd is ze heel onrustig in haar slaap en kletst ze veel vanaf een uur of 03:30 uur en dan helpt een speentje om haar rustig te laten worden en dat ze ook rustig verder kan slapen

8 maanden geleden

Reactie op Poogie

Nou, de mijne heeft nu z’n duim gevonden. En de arts van de tongriem kliniek gaf destijds aan, als ze dat doen. Direct uit de mond halen en een (platte) speen erin. (Dat doe ik, maar heeft totaaaaaaal geen zin 🤣 die duim is veel interessanter hahaha)

8 maanden geleden

Reactie op bAmbiee

Hahahaha ik vind het soms ook een heel fijn redmiddel 😂 onze dochter heeft ...
Ja precies, ze zijn nog zo klein, als dat nou helpt, prima toch. Ik ken niemand van 18 die nog een speen nodig heeft dus zal vast wel goed komen 👏🏽

8 maanden geleden

Reactie op Tirza99

Het koste 2 uur maar hij slaapt. Benieuwd of ie dit lang volhoudt of dat we ...
Eens met niet voor niks geven, maar als ze echt niet lekker zijn helpt het soms wel heel goed. En dan geef ik dus wel eens om te kijken of het helpt. Maar niet bij iedere slechte bui hoor. Echt als je merkt dat ze niet zijn zoals normaal. Ziekig en ellendig.

8 maanden geleden

Hoe lang laten jullie je baby huilen als ze gaan slapen?

8 maanden geleden

Reactie op Tirza99

Hoe lang laten jullie je baby huilen als ze gaan slapen?
Niet 🙈. Wij blijven bij haar tot ze in slaap is gevallen.