1316 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op Poogie

Over speen gesproken, ik heb recent gelezen dat je bij een drie maanden oud ...
3 maanden is te jong maar voor 5 maanden zou ik wel stoppen ja.

8 maanden geleden

Reactie op Tirza99

Hoe lang laten jullie je baby huilen als ze gaan slapen?
10 minuten. Maar vaak is het veeeel korter. Savonds voed ik meestal in slaap.

8 maanden geleden

Reactie op Tirza99

Hier slaapt ze sinds een paar weken overdag en in de avond in haar eigen bedje op haar kamertje, maar ze het soms heel spannend om in slaap te vallen, dit heeft ze altijd al gehad. Dus wij wiegen/schommelen haar nog in slaap en leggen haar daarna pas weg, het gaat met de dag ietsjes beter soms na een flesje even omhoog houden en dan slaapt ze meteen daarna maar dat is nog niet altijd.

8 maanden geleden

Reactie op Jurst

10 minuten. Maar vaak is het veeeel korter. Savonds voed ik meestal in slaa ...
Hij krijgt kv, dus na z'n fles tussen 19 en 20 gaat ie naar z'n bed voor de nacht. Heb hem vandaag 15 minuten gegeven en toen was ie al een paar keer gestopt en weer begonnen. Dus toen maar naar hem toe gegaan. Handjes op z'n borst vast gehouden, speen erin en een beetje heen en weer wiegen. Toen was ie binnen 10 minuten vertrokken. Ik vind die slaapregressie maar een kutfase 😅

8 maanden geleden

Reactie op Jurst

3 maanden is te jong maar voor 5 maanden zou ik wel stoppen ja.
Waarom voor vijf maanden? 😊

8 maanden geleden

Reactie op Tirza99

Licht aan het soort huiltje en hoe ze doet. Als ik zie dat ze echt hard huilt, in paniek raakt oid dan laat ik haar niet huilen maar troost ik haar, soms zie ik dat ze een beetje protesteert uit vermoeidheid en dan laat ik haar max 4/5 minuten huilen en ga dan wel heen. Vind het niet nodig om haar gestresst in slaap te laten vallen. Soms als ik bij dat laatste even haar speentje terug in doe valt ze gelijk in slaap. Vaak helaas niet🤣 en moet ik 10 keer heen en weer en ben ik een half uur verder. Dat is de realiteit haha. Maar nooit langer dan 5 min laat ik haar dus huilen omdat ik ook merk dat ze dan echt overstuur raakt en dan ben je verder van huis, in mijn geval dan.

8 maanden geleden

Reactie op EllaNaz

Licht aan het soort huiltje en hoe ze doet. Als ik zie dat ze echt hard hui ...
Ligtlll ligt

8 maanden geleden

Oh dames, ik probeer zo m’n best te doen deze app bij te houden maar hoe doen jullie dat? 😂 De kleine meid is aankomende zondag 4 maanden, wanneer beginnen jullie met hapjes?

8 maanden geleden

Reactie op jessicaaa20

Oh dames, ik probeer zo m’n best te doen deze app bij te houden maar hoe do ...
Afgelopen zaterdag was meneer 4 maand. Zaterdag begonnen 😅. Bloemkool, nu 4 dagen achtereen gegeven. Hij eet een paar kleine hapjes, kokhalst wat en weet nog niet zo goed of ie het iets vindt. Misschien nog net niet helemaal toe aan hapjes maar we bieden het gewoon aan en stoppen als hij niet meer wil

8 maanden geleden

Me zoontje heeft gister voor de 2e keer zijn 2 vaccinaties gehad. Gister loop van de dag kreeg die weer verhoging, huilerig en veel geslapen. Vannacht elk uur wakker geweest en bij aanraking van zijn beentjes begon die weer te huilen. Vanmorgen toch naar de opvang gebracht aangezien we beide moesten werken.om 14.30 belde ze op en gaven aan dat die erg onrustig was, flesjes niet goed leegdronk, fruithapje weigerde en veel sliep maar als die wakker was, was die nergens tevreden mee. Eerder van me werk weg gegaan om de kleine man op te halen. Hopelijk gaat het morgen weer wat beter!

8 maanden geleden

Reactie op Tirza99

Afgelopen zaterdag was meneer 4 maand. Zaterdag begonnen 😅. Bloemkool, nu ...
Hahaha lijkt me ook wel hilarisch om te zien hoe ze reageren op het eten? 🤐

8 maanden geleden

Reactie op Kimm96

Me zoontje heeft gister voor de 2e keer zijn 2 vaccinaties gehad. Gister lo ...
Ah wat vervelend zeg! Heel veel beterschapjes ❤️‍🩹 hoe is de nacht gegaan?

8 maanden geleden

Reactie op jessicaaa20

Ah wat vervelend zeg! Heel veel beterschapjes ❤️‍🩹 hoe is de nacht gegaan? ...
Afgelopen nacht heeft die van 19 tot 05.00 geslapen en toen na een fles doorgeslapen tot 07.30! Vandaag weer een tevreden ventje, dus gelukkig voelt die zich weer beter

7 maanden geleden

Reactie op Kimm96

Afgelopen nacht heeft die van 19 tot 05.00 geslapen en toen na een fles doo ...
Oh wat fijn dat het weer beter gaat zeg! En wat een lekkere nacht ook zo!

7 maanden geleden

Jullie inmiddels begonnen met oefenhapjes?

7 maanden geleden

Reactie op jessicaaa20

Zeker! Ene dag gaat het beter dan de andere dag en het ene kan ze beter verdragen dan het andere. Van de week broccoli op en daar heeft ze veel last van gehad dus die slaan we nog even over, vandaag staat er pompoen op het menu en jullie?

7 maanden geleden

Reactie op jessicaaa20

Jaaa! Eerste paar dagen bloemkool, toen wortel en erna courgette. Broccoli ook in de vriezer alvast. De 1e week alleen groenten gehad en sinds gisteren ook fruit. Begonnen met appel, peer al in de vriezer

7 maanden geleden

Reactie op bAmbiee

Zeker! Ene dag gaat het beter dan de andere dag en het ene kan ze beter ver ...
Wij hebben vandaag banaan gegeven! Ze was flink aan het kokhalzen 😂 maar gaan nu langzaamaan elke dag iets aanbieden! Doen jullie 1x per dan 1 ding aanbieden?!

7 maanden geleden

Reactie op jessicaaa20

Wij hebben vandaag banaan gegeven! Ze was flink aan het kokhalzen 😂 maar g ...
Ja voor nu nog wel, want het gaat nog niet elke dag even goed. Nadat ze zoveel last had gehad van de broccoli hebben we even niks gegeven. Maar vrijdag had ze lekker banaan met pindakaas op en dat vond ze heerlijk. Maar peer kwam er hier vorig keer helemaal uit inclusief best wat melk

7 maanden geleden

Pfff.. Nathan vanochtend opgehaald van de opvang. Ontroostbaar, wilde geen hapje appel en had daar 38.2. In de loop van de middag werd het al 39.1. Zetpil, 38.6. Net voor z'n laatste fles 40.1 🙄. Dus nieuwe zetpil erin voor de nacht. Het ventje jammert, kreunt en zweet wat af. Bel je de huisarts: ja hoor geen alarmsignalen, als ie zieker wordt moet je bellen. Ja wat is dan zieker 🫠. Koorts die oploopt, ventje wat niet speelt, niet wil liggen maar ook niet bij ons op de arm oid wil, die maar blijft jammeren zelfs na z'n flessen, die wel even kijkt naar je maar weinig interactie heeft. Zo niet hoe ik hem ken. Hij ligt nu in z'n bed voor de nacht, heb een wekker gezet om 2 uur zodat ik even kan gaan kijken of ie oké is en dan morgenochtend opnieuw temperaturen. Gaat sws nog een dagje thuis zijn denk ik. Meer ouders die dit al eens gehad hebben? Ik maak me steeds zoveel zorgen om hem