1316 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op Tirza99
Pfff.. Nathan vanochtend opgehaald van de opvang. Ontroostbaar, wilde geen ...
Heel vaak gehad met mb jongste. Het is vreselijk als je kind ziek is!! Ik denk dat als hij niet meer goed drinkt dit echt een reden is om naar de arts te gaan want hij mag niet uitdrogen.
En soms dring ik gewoon aan om toch langs te gaan om te laten checken of hij geen ontsteking heeft (oren, longen, mijn zoon had dit heel vaak en kreeg uiteindelijk buisjes enz).
En als jij vindt dat hij echt te suf is en amper reageert op jullie zou ik toch gewoon langs gaan maar dat ben ik...
Volg je moedergevoel.
Hopelijk de nacht goed doorgekomen.
7 maanden geleden
Reactie op Tirza99
Ik hoor ook geen alarmsignalen 🤗
Kleine kindjes kunnen enorme koorts hebben. Zolang hij genoeg drinkt en vooral voldoende blijft plassen, moet hij dit gewoon uitzieken. Inderdaad zorgen dat hij niet te warm ligt en bij hoge koorts en warm weer is een paracetamol dan zeker nuttig. Komt weer goed!
Als hij niet meer wil drinken of niet goed plast of echt suf is en niet reageert, dan moet je de huisarts weer bellen!
7 maanden geleden
Reactie op Tirza99
Ah wat vervelend zeg! Wij hadden dit ook, alleen dan na de 1e vaccinatie. Ook de koorts die snel opliep en heel slecht drinken. Ging vanzelf over gelukkig. Hopelijk bij jullie ook! Hoe is het nu?
7 maanden geleden
Reactie op Tirza99
Ik volg wat Elliema zegt: volg jouw moedergevoel. We worden vaak geleerd en verteld om daar niet naar te luisteren. Wat mij betreft domste ooit. Jij kent je baby het beste, dus jij weet sneller als er wat mis is. Als jij denkt dat je langs de huisarts moet gaan, dan zou ik dat gewoon doen.
Hier met de hitte een baby die ontevreden is. Ze wilde ook minder drinken. Maandag had ze in de avond nauwelijks 480ml op en wilde niet drinken. Gezien het zo warm was maakte ik mij wel zorgen, maar gelukkig heeft ze in de avond nog ingehaald waardoor het uiteindelijk 700+ ml was. Ik vind dit hitte toch weer even wennen en opnieuw zoeken. Ze slaapt ook ineens op mij terwijl ze daarvoor heel graag in haar eigen bed lag etc.
7 maanden geleden
Reactie op Juulie
Ah wat vervelend zeg! Wij hadden dit ook, alleen dan na de 1e vaccinatie. O ...
Vanochtend was het non-stop huilen. Dus de huisarts gebeld en we mochten langskomen ook omdat het drinken moeizaam ging en hij veel spuugde. Alles bekeken, eenmaal daar was ie rustig, zijn vrolijke zelf en 38.4. Thuis nog geen uur ervoor 39.6. Dus naar huis met de reden: virus, uitzieken. Morgen nog een dag thuis ipv de opvang want nog koorts. Hopelijk is ie voor het weekend weer beter
7 maanden geleden
Reactie op Tirza99
Vanochtend was het non-stop huilen. Dus de huisarts gebeld en we mochten la ...
Beterschapjes hoor! Echt onwijs sneu als ze zo ziekjes zijn en het warme weer werkt ook niet mee natuurlijk.
Luister ind altijd naar je moedergevoel!
7 maanden geleden
Heey dames, hoe gaat het hier met jullie en met de prachtige kindjes? Wat worden ze groot al hè, Pfoeh! Ik kan soms echt verdrietig worden van t feit dat het zo snel gaat allemaal. Geniet zo oprecht van al haar ontwikkelingen, maar tegelijk doet het me “pijn”?! 🙈
7 maanden geleden
Reactie op jessicaaa20
Heey dames, hoe gaat het hier met jullie en met de prachtige kindjes? Wat w ...
Herkenbaar hoor! En dat blijft denk ik voor altijd zo 😅
Hier gaat het redelijk. De eerste 4, 5 maanden waren mega heftig met zoveel gehuil. Lijkt nu wat meer rust te komen heeeel langzaam stapje voor stapje.
Geniet wel van dr en ze is zo vrolijk meestal haha.
Ook kijk ik er tegelijkertijd naar uit hoe ze is als ze iets groter is. Beetje dubbel haha.
7 maanden geleden
Reactie op jessicaaa20
Ik kan niet wachten tot hij groter wordt! Wat vreselijk die babyperiode 😅
Hoe gaat het hier? Op zich ok. Maar mensen, die slaapregressie. Ik ben al weeeeken 3-6x per nacht op. Niet te doen. We hebben een enorm lief zoontje, en hij begint ook redelijk zijn hapjes te eten. Hij kàn rollen, maar doet dat niet zo vaak. Hij is wel heel goed met zijn fijne motoriek. De reflux wordt eindelijk minder en ik kan niet wachten tot het eerste jaar voorbij is 😆
Ik ben moe en echt snel prikkelbaar. Ik vraag me af of mijn hormonen misschien aan het opstarten zijn weer. En heb erg moeite met het fles weigeren van mijn zoontje. Ik zit denk ik echt weer een jaar vast aan borstvoeding en kan dus bijna de deur niet uit. Ik merk dat ik nu op een kantelpunt zit waar ik dat erg zwaar begin te vinden.
Mijn dochter is nu sinds 5 dagen zonder luier en dat maakt het voor nu ook weer lastiger om bijvoorbeeld boodschappen te doen. Het vliegt me allemaal een beetje naar de keel.
Dit is een moment dat ik wèl jaloers ben op alle mama's die 'gewoon' weer aan het werk zijn. 🙈
Maaarrr, ik hoouu van m'n kindjes en geniet ook enorm van ze. En als er uiteindelijk echt weer wat beter geslapen wordt, komt het ook allemaal weer goed.
7 maanden geleden
Reactie op jessicaaa20
Ik grijp deze even aan om te klagen hoor (sorry!)
Ik trap positief af: ik kan wel wat meer genieten dan voorheen. Het wordt steeds leuker naarmate mijn zoontje meer kan vind ik. Ben echt geen baby moeder. Al vind ik het wel verdrietig dat alle eerste keren ook de laatste keren gaan zijn (geen tweede kindje hier.)
Dus in die zin herken ik jou pijn zeker!
Maar oef, wat vind ik het zwaar. Ik ben mijzelf zo hard tegen gekomen nu ik moeder ben. Ik was altijd al onzeker maar dat was prima leefbaar. Perfectionistisch in mijn werk en bang wag anderen van mij vinden. Maar in het ouderschap “verlies” ik mijzelf helemaal. Doe ik het wel goed, moet ik voor dit kwaaltje niet de huisarts/kinderarts bellen, kan ik het wel, is de hechting wel goed. Maar tegelijkertijd ook niks uit handen durven geven, lekker tegendraads haha.
En dan nog niet te zwijgen over het verwerken van trauma rondom huilbaby en dan het slechte drinken en groeien van zoontje. Maar ik ervaar het allemaal zoveel meer intens dan mijn (nuchtere) man. Zo bijzonder haha. Maar dat zorgt ook wel voor veel frustraties onderling helaas.
Gelukkig doet mijn zoontje het verder heel goed en is het een pittig, maar ook erg nieuwsgierig jongetje
7 maanden geleden
Haha wat een verschillen, de een geniet van baby periode terwijl de ander niet kan wachten om er klaar mee te zijn 😂
Wat vervelend om te lezen dat er huilbaby’s zijn! Lijkt me echt zo ontzettend zwaar. Als madam weer een onrustige fase heeft met miepen en huilen kan ik soms al geïrriteerd zijn, laat staan constant.. besef moment dat ik echt niks te klagen mag hebben!
@jurst ; wat vervelend dat hij de fles weigert, dat zorgt ind ervoor dat jij dan bij hem moet zijn! Combi met slechte nachten is dat natuurlijk ook vet vervelend! Hier slaapt ze overdag juist super slecht en in de nacht goed. (Nogmaals niks te klagen, maar soms ook wel vervelend)
@juulie wat vervelend joh! Ik lees ind op andere berichten hoe het met je gaat. Heb het ook echt met je te doen dat het zo gaat bij je! Maar je bent echt een goede moeder, niet twijfelen aan jezelf 💕
Hier ind herkenbaar met dat er geen 2e kindje komt. Bij ons niet per se uitgesloten want we hebben nog embryo’s, maar de kans is groter dat zij de enige blijft dan dat er nog een kindje gaat komen. Zij is al een wonder, dus daar genieten we van! Dat maakt wel dat ind alles de eerste maar ook de laatste keren gaat zijn. Dat voel ik soms wel echt!
7 maanden geleden
Reactie op jessicaaa20
Ik herken dit enorm! Aan de ene kant vind ik het enorm genieten wat hij allemaal al kan en wat een enorme sprongen hij in z'n ontwikkeling maakt. Tegelijkertijd mis ik mijn mini baby die de hele avond op mijn borst lag te slapen.
Vind het heel moeilijk; aan de ene kant verlang ik terug naar hoe het was (ergens gaan mijn gedachten af en toe al naar een tweede om dat opnieuw te kunnen beleven), maar tegelijkertijd kan ik niet wachten op wat er allemaal nog komen gaat! Zó dubbel.
7 maanden geleden
Reactie op jessicaaa20
Afgezien van het missen van wat is geweest en het uitkijken naar wat nog komen gaat: hier gaat het eigenlijk wel heel erg goed.
2 weken geleden was Lucas 4 maanden en vertrokken we op zijn eerste vakantie; een lang weekend weg. Was op uitnodiging van mijn ouders die er ook waren, plus mijn broer/schoonzus en 2 dochters en zus/zwager met hond. We hadden we een eigen huisje, wat heel fijn was om even terug te trekken en rust op te zoeken. Lucas heeft het heel goed gedaan, voorbeeldige baby. Wel veel meer geslapen dan we van hem gewend zijn, maar das ook niet zo gek met alle drukte. Daarnaast had hij ontstoken oogjes en een flinke verkoudheid. De dag na vertrek ontdekten we zijn eerste doorkomende tandje; had al tandpasta en tandenborstel in huis voor geval dat, ivm advies gelijk te beginnen met poetsen, maar dat lag dus thuis en was niet mee op vakantie want pas 4 maanden en gemiddeld eerste tandje met 6 maanden: onzin om mee te nemen 😅
Tijdens vakantie leek hij nauwelijks last te hebben van tandje, maar dag na thuiskomst toch wel. Koorts, hangerig, huilerig, niet doorslapen 's nachts. Maarja; is het dan het tandje, de verkoudheid, last van oogjes, sprongetje, slaapregressie??? Zeg het maar. Lekker veel knuffelen, luchtig kleden want koorts en buiten ook warm en maar gewoon meebewegen met hem.
Na 3 dagen ging het gelukkig weer een stuk beter en sindsdien hebben we weer een blije baby. Wel zagen we vorige week dat ook tandje 2 doorkomt, dus afwachten of we daar nog iets van gaan merken.
Nu bijna 4 weken onderweg met oefenhapjes, eerste 3 weken alleen groenten en sinds een paar dagen ook begonnen met fruit. Vind het echt genieten om te zien hoe hij erop reageert. De smeerboel poetsen we wel weer weg 😂
Sinds een maandje gaan we wekelijks (muv schoolvakantie) naar babyzwemmen wat we beiden heel leuk vinden. Eerste keer keek hij behoorlijk bedonderd toen we onder water gingen, maar ondertussen komt hij hardop lachend weer boven 😊
Hij lacht enorm veel, drinkt goed, slaapt goed. We kletsen veel, knuffelen veel en genieten gewoon enorm.
Vanaf begin juli kan hij naar de opvang, daar kijk ik wel tegenop. Geniet enorm van alle tijd die we samen doorbrengen en vind het heel fijn dat ik, ondanks dat het vooraf niet de bedoeling was, door de omstandigheden wel het volledige eerste half jaar full time mee mag maken.
Ik kan nog eindeloos doorlopen, maar denk dat dit zo wel een beetje de samenvatting is van hoe het hier de laatste tijd een beetje gaat. Nog even een foto erbij, gewoon omdat ik hem graag aan de buitenwereld show. Mijn kleine ventje, mijn wereld, mijn alles ❤️
7 maanden geleden
Reactie op jessicaaa20
Hé hallo! Lange tijd niks geschreven hier, sorry, haha. Hier gaat het goed, Maud is zo leuk en lieve tevreden baby (meestal dan). Alweer ruim 5mnd, vind het zo snel gaan. Ze houdt van eten, en als ze goed heeft kunnen eten is ze vaak tevreden om te kunnen slapen, spelen enz. Laatste 2 weken wel "lastiger" in slaap te krijgen. Zijn we vaak wel een uur bezig. Maar als ze eenmaal slaapt, slaapt ze door, dus mag echt niet klagen..
Ook de hapjes groente en fruit mee begonnen, vind ze meestal dikke prima. Omrollen doet ze ook van rug naar buik en kan dan even leuk om zich heen kijken maar begint dan wel snel te huilen haha
Als mama zijnde vind ik het soms wel moeilijk om écht te ontspannen. Merk dat ik de combi werken, sociale dingen willen doen en andere nodige afspraken hebben + een baby best veel vind. Dus probeer m'n agenda een beetje rustig te houden
Ik geniet wel echt van de baby periode, het is zo leuk al die ontwikkelingen, vooral het schaterlachen! Kan niet echt verdrietig worden van dat ze zo snel groeit en je dan het kleine mist, maar dan ben ik wel blij dat ik altijd veel foto's en filmpjes maak om soms even terug te kijken😊 en verder vind ik het alleen maar leuk dat ze steeds meer kan! Ben ook nu al benieuwd hoe ze zal zijn als ze echt kan gaan kletsen haha
7 maanden geleden
Reactie op Fleurrrrr
Hé hallo! Lange tijd niks geschreven hier, sorry, haha. Hier gaat het goed, ...
Fleur, wat leuk iets van je te lezen! Ik dacht juist pas om jou en Diana een bericht te proberen te sturen. Fijn dat het goed gaat bij jullie! En je moet inderdaad echt een nieuwe balans vinden. Je kan gewoon niet alles in hetzelfde tempo blijven doen als voordat je een kindje had.
7 maanden geleden
Reactie op jessicaaa20
Heeey, hier amper tijd om berichtjes te lezen want mijn dochtertje is heel lief en vrolijk maar ze wil veel aandacht overdag. Ze slaapt heel weinig, geen idee hoe ze het volhoudt en ik ben dus nog doodmoe. Ik probeer te genieten maar da's lastig zo, ik ben 's avonds vaak blij als ik mijn bed in mag. 🥱 Sinds haar bijna 4 maanden wordt ze 's nachts wel eens wakker en haar 'nacht ' begint pas rond 23 / 0u tot 7 / 8u dus ik slaap ongeveer 2 blokjes van 3,5u maar geen enkele nacht is hetzelfde. Ik krijg ze alleen in slaap met borstvoeding vandaar mijn slaapgebrek en laag energieniveau. Ik ben wel al begonnen met langzaam af te bouwen om mijzelf niet te verliezen. Ik wil graag een zorgzame mama zijn maar vergeet nu veel door de vermoeidheid, ben begonnen met wat hapjes maar dat lukt me ook niet elke dag. 🥴
Ik wil niet te veel klagen hoor want ik weet dat er zijn die het nog veel erger te verduren hebben. Mijn dochter doet het heel goed, lacht veel, drinkt goed, speelt graag... Het is pittig omdat ik mijzelf maar niet terug op de rails krijg. 🙈
7 maanden geleden
Reactie op TLdps
Heeey, hier amper tijd om berichtjes te lezen want mijn dochtertje is heel ...
Denk dat het helemaal niet gek is dat je het zo voelt. Vermoeidheid heeft een hoop invloed op alles. Hoe leuk het ook is, de vermoeidheid drukt een stempel. Kan me er op dit moment ook wel heel erg in vinden.
Lucas komt de afgelopen week ook elke nacht rond 4 uur opeens weer voor een voeding. Normaal sta ik om 5 uur op om te kolven, maar nu is m'n wekker al een week niet om die tijd gegaan omdat ik al wakker ben 😅 Dan is het een voeding aan de borst, tussendoor verschonen, nog even overeind en dan duurt het vaak ook nog even voor hij weer in slaap valt én dan nog kolven. Je zou denken dat het niet heel veel moet uitmaken, omdat ik gewend ben om tussendoor op te staan om te kolven, maar het valt me ontzettend zwaar dat we nu opeens weer een nachtelijke voeding hebben. Normaal sta ik half wakker op, Kolf ik en lig ik binnen een half uur weer in bed en slaap vrijwel gelijk weer. Nu moet ik echt wakker wakker worden, verschillende handelingen uitvoeren, wakker blijven terwijl hij in slaap valt want wil nog kolven maar niet kolven moeten onderbreken omdat hij begint te huilen ofzo en ben dik anderhalf uur wakker. Als ik dan eindelijk weer in bed lig duurt het nog even voor ik weer slaap en dan een uurtje, misschien anderhalf, later is Lucas wakker en klaar om de dag te beginnen.
Ik vind ook echt dat ik niet mag klagen want zoveel stelt het nou ook weer niet voor en hij sliep vanaf 7 weken al door terwijl er ook kindjes zijn die het hele eerste jaar niet doorslapen, dus niks te klagen. Maar ik ben moe. Ik ben gewoon echt moe. M'n man had afgelopen week nachtdienst, dus was 's nachts alleen met Lucas en overdag sliep hij waardoor ik het eigenlijk de hele week alleen heb gedaan. Nu is m'n man een weekend weg, waardoor de zorg voor Lucas ook volledig mijn ding is. Zijn dutjes zijn te onregelmatig (in tijdsduur) dat ik zelf niet durf te gaan liggen want bang dat ik hem niet hoor en hij ik weet niet hoe lang ligt te huilen.
Alleenstaande moeders: ik weet niet hoe ze het doen maar petje af.
Ik hoop alleen maar dat het nog de 4 maanden slaapregressie is, dan zijn we bijna op het eind 😬
7 maanden geleden
Zijn er hier nog meer mama's waarbij het kindje überhaupt nooit meer langer dan 2 uur slaapt? Ik ben echt langzaam gek aan het worden weer, met de meeste nachten geen 2 uur aaneengesloten in bed. Ik ben als de dood dat het ook weer maanden zo gaat blijven 😪
En hij sliep dus eventjes door van 19:30 tot 5:30/6:30 oid toen hij 3 maanden was ofzo. Maar man man wat een drama weer.....