1316 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Jurst

Vanaf 4 weken al op eigen kamer. Maar zojuist een afspraak gemaakt met een ...
Aah arm mannetje, hopelijk kunnen ze daar iets voor jullie betekenen zodat hij ook beter gaat slapen

7 maanden geleden

Reactie op bAmbiee

Aah arm mannetje, hopelijk kunnen ze daar iets voor jullie betekenen zodat ...
Ja ik hoop het echt, ben een zombie vandaag. En we hebben ook steeds meer moeite om goed te functioneren, ook voor onze dochter van 2,5. En de kennis over slapen etc. die hebben we gelukkig enorm, ook omdat onze dochter ook deze problemen had. Toen was het veel erger nog. Nu komt er soms een wat betere nacht voorbij maar het frustreert enorm dat ons zoontje zoveel ongemak heeft en we hem zo slecht kunnen helpen.

7 maanden geleden

Reactie op bAmbiee

Kan ook een fase zijn hoor, wij hebben dat gehad toen ze 2/3 maanden was el ...
Nou ‘s avonds gaat het prima, is echt alleen overdag! Maar zodra de half 8/8 uur op de klok staat dan drinkt ze aan de borst en valt ze in slaap 😂 kan ik haar zonder problemen weg leggen! Overdag…… niet 🥲 we doen dan precies hetzelfde, maar ze wilt denk niks missen hahaha

7 maanden geleden

Zie al jullie berichtjes voorbij komen, sterkte voor degenen met gebroken nachten😵‍💫 Ik vind @thenewsleepcoach heel fijne tips geven (instagram). Wie weet heeft iemand hier er ook iets aan😚

7 maanden geleden

Ik sluit me aan bij Fleur. Nadat onze dochter de eerste 5 maanden elke avond 5, 6 of 7 u aan een stuk alleen maar huilde, en niets dronk... zit daar nu vooruitgang in. Hebben een manier gevonden die gewoon fijn werkt voor iedereen. En zelfs dat is bijna nooit meer nodig. Wel weer nieuwe problemen op andere vlakken. Ze gaat sinds kort naar de opvang. Mevrouw wil daar niet drinken. 50 cc per fles is normaal. Dus zo is er ook altijd iets 🫣 Ook mag ze sinds deze week brood. Waar dat bij onze zoon als een speer ging, heeft zij daar nog niet mega veel interesse in. Ze pakt het vast, proeft eraan. En vindt het dan wel weer prima. Maar echt dames. Slaaptekort moet je niet onderschatten. Zou willen dat er snel een oorzaak ontdekt wordt of een manier om ermee om te gaan waardoor het draagzamer wordt.

7 maanden geleden

Reactie op TLdps

Kan je het kolven niet overslaan als hij drinkt 's nachts? Ik was langs één ...
Dat heb ik vanacht voor het eerst gedaan. Hij werd iets over 4 wakker, voeding gedaan en sliep bijna gelijk weer in. Wel naar beneden gegaan om even wat te drinken en toen gedacht: ik wil weer naar bed. Had echt even geen zin om te gaan zitten kolven, want na die voeding komt er vaak nog maar 5, hooguit 10ml uit. Dus een keertje niet gedaan en beviel me prima 😅 Was gewoon een gewoonte, terwijl het natuurlijk eigenlijk nergens op slaat want hij heeft al gedronken dus waarom dan toch nog ook weer kolven..

7 maanden geleden

Reactie op MSYR

Dat heb ik vanacht voor het eerst gedaan. Hij werd iets over 4 wakker, voed ...
Lekker slapen zou ik zeggen! 😘 Ik merk wel dat als ze dan opeens een nachtje weer langer doorslaapt, ik soms weer druk krijg. Dan probeer ik niet te kolven maar haar sneller te laten drinken. (Eerst drinken, dan luier en ontbijt bvb) Uiteindelijk moet het afgestemd zijn op je kind toch. Ik heb ook gemerkt dat als ik ga werken en ze heeft voor 6u niet gedronken, dan kolf ik maar als ik dan 's middags op het werk ook kolf is het minder. 2x na elkaar kolven is dus niet zo handig bij mij. 🤔

7 maanden geleden

Reactie op TLdps

Lekker slapen zou ik zeggen! 😘 Ik merk wel dat als ze dan opeens een nacht ...
Vanacht heeft hij weer een nachtje doorgeslapen dus ben ik gewoon om 5 uur opgestaan om te kolven. Uiteindelijk moet hij het toch voornamelijk van flesvoedingen hebben omdat de aanhap te klein is en ik kloven krijg bij meerdere voedingen per dag. Vorige week wel paar dagen achter elkaar meerdere voedingen (3 of 4) per dag aan de borst gedaan, maar dan gaat het te veel pijn doen op een gegeven moment. Heb dan liever dat ik hem kan aanleggen als hij 's nachts komt voor een voeding. Dus als hij 's nachts komt doen we een voeding aan de borst en dan afhankelijk van hoe het uitkomt overdag misschien 1 of 2, of niet. Nu net een bredehalsfles gekocht, kijken hoe hij daar mee drinkt en of dat misschien de aanhap aan de borst verbeterd. Kunnen het iniedergeval proberen 🙃

7 maanden geleden

Ik ben de afgelopen 2 nachten maar 3x per nacht eruit geweest. Ik heb echt alweer zo'n andere energie! 😊

7 maanden geleden

Reactie op Jurst

Ik ben de afgelopen 2 nachten maar 3x per nacht eruit geweest. Ik heb echt ...
En wij klagen over slaaptekort hé 🙈 Ik moet vaak aan je denken hoor. Hoe hou je het vol!? Ik hoop dat er steeds langere slaapmomenten komen voor jou en dat je je snel weer beter voelt. Je wil er toch voor je kind zijn hé maar als ik zo moe ben dan ga ik bvb haar vitamines vergeten of wordt ik 'lomper'. Ik had niet gedacht dat je zo moe kon zijn 🥱 en toch moet je door.

7 maanden geleden

Reactie op Jurst

Ik ben de afgelopen 2 nachten maar 3x per nacht eruit geweest. Ik heb echt ...
Bizar he, hoe je perspectief op een goede nacht kan veranderen. Als ik nu 4 u aaneengesloten slaap ben ik ineens super uitgerust 😂.

7 maanden geleden

Reactie op Jurst

Vanaf 4 weken al op eigen kamer. Maar zojuist een afspraak gemaakt met een ...
Hoe is je ervaring daar geweest?

7 maanden geleden

Reactie op TLdps

En wij klagen over slaaptekort hé 🙈 Ik moet vaak aan je denken hoor. Hoe h ...
Haha, slaaptekort is slaaptekort. En ik hou het ook eigenijk niet vol. Als ik nou alleen m'n zoontje had, maar vooral m'n dochtertje van 2,5, die niet meer slaapt overdag, mijn kortere lontje enorm voelt en sinds 2 weken overdag zindelijk is, maakt het echt niet te doen. Ik doe haar dan ook echt tekort en dat is zo lastig. Vitamines ben ik vaker wel dan niet vergeten bij mijn zoontje, maar ik vind het ook echt moeilijk om te geven. Hij slikt het niet door. Dus het voelt ook niet zinvol.

7 maanden geleden

Reactie op Chb1989

Bizar he, hoe je perspectief op een goede nacht kan veranderen. Als ik nu 4 ...
Dat is gewoon een hele nacht, dat is heerlijk. Maar, als dat te vroeg in de nacht is en je daarna niet meer alsof is het alsnog niks🙈

7 maanden geleden

Reactie op Chb1989

We gaan volgende week woensdag.

6 maanden geleden

Mijn dochter is vandaag zes maanden geworden. Hoe snel gaat alles?! 🥰😱🥲

6 maanden geleden

Reactie op Poogie

Het is absurd! Hier al 6,5 maand. Vind 6 maanden echt zo'n mijlpaal!

6 maanden geleden

Reactie op Chb1989

Ze is toch aan huis geweest en ik ben heel positief! Over 2 weken komt ze weer. Echt weer een nieuwe kijk op dingen en hoe we hem beter kunnen helpen.

6 maanden geleden

Reactie op Poogie

Hier vandaag precies een half jaar! Echt zo'n besef momentje hè😭🥰😍

6 maanden geleden

Wat vinden jullie. Ben ik overdreven bezorgde moeder, of is het juist goed dat ik hier een punt van maak bij m'n vriend?: Hij is nogal makkelijk met haar te laten liggen op de bank, alleen, om dan vervolgens "even" iets in de keuken te doen bijvoorbeeld Terwijl ze rolt en beweegt onwijs, en ook op het aankleedkussen bijvoorbeeld heeft ze een onwijze kracht in haar beentjes dat ze soms ook met d'r hoofdje voorbij het aankleedkussen komt, zo sterk. M'n vriend vind mij overdreven en "wijst naar mij" zo van joh jij moet niet zo stressen Maar ik denk dan... zoek het gewoon niet op, leg haar even op het speelkleed op de grond... Denk dan echt, moet het eerst gebeuren voordat je daar voorzichtiger mee bent? En nee hoor ik verwacht niet ongelukjes te voorkomen die gaan er sowieso komen en zo'n 1e val komt ook een keer.... maar ik ben dus voorzichtig met haar alleen op de bank laten liggen. En ook op bed leg ik haar dan echt in het midden, maar eigenlijk liever nog in haar ledikant of de box, of speelkleed op de grond Ben benieuwd hoe jullie dit zien😅