1209 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op Elliema
Lief dat jullie aan mij dachten. Dinsdagavond heeft ze haar 'reguliere 3.5u ...
Hier is het de laatste tijd in de avonden ook drama, niet willen slapen en ook enorm aan het huilen. Rondjes lopen maakt haar stil, maar als ik ga zitten begint ze weer. Gisteravond is ze weer van 17:15 uur tot 21:30 uur wakker geweest waarvan ze van 19:30-21:30 uur aan het huilen was. Daarna viel ze voor een half uur in slaap en was ze weer wakker, na heel veel rondjes lopen viel ze eindelijk weer in slaap en sliep ze tot 23:30 uur.
Hoop voor jullie dat de komende dagen steeds een beetje beter zullen gaan. 🩷
9 maanden geleden
Reactie op Elliema
Bij mijn dochter is dat het slapen ‘s avonds gemakkelijker gaat dan overdag. We hebben een periode gehad waar ze overdag niet wilde slapen of niet kon slapen waardoor ze in de avond te moe was om in slaap te vallen met gevolg dat ze een uur of enkele uurtjes huilde. Dat hebben we gelukkig niet meer gehad en zelfs dat was 1 of 2 keer per week.
Ik besef nogmaals hoeveel geluk we hebben met haar. Elke dag uren huilen, het lijkt mij enorm pittig. Ik had het al moeilijk als ze huiluurtjes had die ene of twee keer per week. Vooral die machteloosheid vond ik enorm zwaar. Bij ons hielp het om rustig te blijven, maar hoe blijf je rustig als je kind zo hard zit te huilen? Hier was het soms zelfs krijsen 😵💫.
Ik hoop dat je iets kan vinden wat voor jullie helpt! Helpt het autorijden dan wel?
9 maanden geleden
Reactie op Elliema
Nou wat pittig zeg. Heb je een flinke griep?
En even je ouders of zo vragen ...
Mijn vriend is ook ziek, zo’n anderhalve week al. De huisarts heeft bij hem al bloed genomen om te zien of het een infectie is of iets anders. Waarschijnlijk heb ik hetzelfde als hem, maar mijn vriend neemt medicatie in dat zijn immuunsysteem onderdrukt, dus waarschijnlijk reageert hij er iets heviger op dan ik.
Mijn ouders kan ik niet vragen. Mijn papa is recent overleden en mijn mama is deze week omwille van de emotionele stress opgenomen in het ziekenhuis door een hoge en onregelmatige hartslag. Mijn schoonouders vraag ik liever niet, want ze reageren niet altijd even aangenaam als we om hulp vragen 😬. Ook heb ik schrik dat ze dan gaan suggereren dat wij haar dan naar hen moeten brengen en ben er nog niet klaar voor om haar ergens ‘achter te laten’.
Mijn vriend is vandaag en morgen gelukkig thuis van werk, dus dan sta ik er niet meer alleen voor. Dat scheelt wel enorm 🙃. Kraamzorg is vandaag ook twee uur langs geweest en heeft geholpen met badje en is nu voor ons aan het koken zodat wij dat niet meer moeten doen. Ze heeft ook de was gedaan en ik kan ondertussen rusten 😅.
9 maanden geleden
Reactie op Elliema
Mijn zoontje slaapt overdag vaker onrustig juist. Voor de avond is het vooral belangrijk hem echt vroeg naar bed te doen, eenmaal te moe kost het veel meer tijd en moeite om hem in slaap, in bed te krijgen. Maar vandaag sliep hij 4x 20 minuten ofzo. Niet normaal zo lang wakker😱
9 maanden geleden
Reactie op Poogie
Mijn vriend is ook ziek, zo’n anderhalve week al. De huisarts heeft bij hem ...
Nou wat rot. Hopelijk voelen jullie je wel snel beter. Als je moeder bent krijgt ziek zijn een hele andere dimensie want je kan als moeder bijna niet ziek zijn 😟
Hopelijk kunnen jullie elkaar nu goed helpen. Vervelend dat je verder weinig om hulp kunt vragen. En stom van mij. Ik heb destijds wel mee gekregen dat je vader was overleden😥🌹
9 maanden geleden
Reactie op Elliema
Nou wat rot. Hopelijk voelen jullie je wel snel beter. Als je moeder bent k ...
De dokter zei om uit te zieken, wat veel slapen wilt betekenen voor mij. Ik heb chronische sinusitis, dus heb dit regelmatig en vroeger sliep ik dan één à twee dagen een ganse dag, maar dat zit er nu niet in waardoor er niet snel beterschap in zit 🥲. Gisteren ook nog keelpijn en felle hoest erbij. Erg vervelend, want hoest mijn dochter af en toe wakker 😒.
En helemaal niet stom van je 😉. Ik verwacht ook niet dat mensen àlles onthouden wat er hier geschreven wordt in deze topics 🙃.
Hoe gaat het bij jou?
9 maanden geleden
Hier slaapt ze overdag ook bijna niet, d.w.z. dat ze dan wakker is van ongeveer 12u tot 22u of later. Soms slaapt ze eens een half uurtje (vooral op schoot en liefst eerst een half uur of langer rondlopen met haar, blijven zitten kan uiteraard niet) 🙈 Gelukkig huilt ze dan wel niet de hele tijd,dan word ik helemaal moedeloos. Maar ik word er zo moe van, ik dacht ik ben van die buik vanaf maar dit is nog vermoeiender. 🥱 En ik vind het jammer dat ik helemaal niets kan doen, soms zelfs niet eten ofzo. 😓
@Elliema: pittig hoor, ik hoop dat je toch iets vind om haar te doen stoppen met huilen 😭
Mijn man gaat rondlopen met kinderliedjes aan en dan meezingen en beetje schudden, ligt ze in een mum van tijd in slaap. Mij lukt dat niet hoor, ik doe iets verkeerd denk ik 🤔
9 maanden geleden
Reactie op MSYR
Iniedergeval het proberen waard, bedankt voor de tip!
Anders kan je naar je profiel gaan, je eigen berichten bekijken en zo in dit topic terecht komen. Alsnog omslachtig, maar misschien gemakkelijker dan de manier waarop je het nu doet?
Hopelijk heeft de tip van Elliema geholpen 😊.
9 maanden geleden
Ik vind het lastig op iedereen te reageren, want het topic schiet omhoog als ik reageer op iets en dan moet ik weer terug scrollen om verder te lezen.
Hier vind ik het wel even pittig dat het maar niet lukt voorbij 5 uur (met geluk half 6) te slapen. Misschien ga ik toch nog eens proberen of dat wel lukt als ik later naar bed ga en nog een avondvoeding op mijn verzoek doe. Probeer nu om 20 a 20:30 in bed te liggen. Hij komt dan tussen 1 en 2 en dan om 5 uur ofzo en dan ga ik gauw naar beneden zodat hij m'n dochter niet wakker schreeuwt. Maar poeh. En dan eer dat hij eindelijk terug in bed zou kunnen is m'n dochter sowieso wakker..... Overdag slapen gaat niet, dus ik ben best moe😅
Mn zoontje lijkt enorm in een sprong te zitten ook een krijst het de ene dag uit van de buikpijn en dan weer een dag minder. Het lijkt toch ook aan m'n eten te liggen en twijfel om ook de koemelk nog eens te provoceren. Maar hoe weet je dan zeker waar hij evt buikpijn van heeft he. Blijft lastig.