1209 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op Poogie

De dokter zei om uit te zieken, wat veel slapen wilt betekenen voor mij. Ik ...
Oh dat is zo lastig he. Dat je die rust nu niet meer zo makkelijk kan pakken. En helemaal als je dan weinig hulp in je omgeving hebt. Hoop dat het toch stilletjes aan wat beter gaat inmiddels. Hier gaat het nog erg wisselend..donderdag 1 goede dag gehad, gisteravond weer flink drama en maar weer gaan autorijden om haar stil te krijgen..vanmorgen ineens weer mega vrolijk. Gaat alle kanten op.

9 maanden geleden

Reactie op TLdps

Hier slaapt ze overdag ook bijna niet, d.w.z. dat ze dan wakker is van ong ...
Jeetje dat is ook echt pittig. Heb je dingen als reflux, allergie ofzo al uitgesloten? En ik de kinderwagen overdag, dat al geprobeerd?

9 maanden geleden

Reactie op Jurst

Ik vind het lastig op iedereen te reageren, want het topic schiet omhoog al ...
Ik las het ergens van jou van het sprongetjes gedrag ineens..wat gek als je eigenlijk tussen 2 sprongen in zit. En wat moeilijk want je had je ingesteld op een iets rustigere week. Als jij stopt met koemelk en/of lactose, en hij heeft dan minder buikpijn, dan weet je toch al wel wat? Als je dit een aantal weken volhoudt. En dan ineens weer bijv schaaltje yoghurt neemt. En hij krijst dan weer......dan weet je best veel toch? Is wel een hele opoffering natuurlijk 😟 En dat overdag niet meer slapen is mega zwaar..en hoe laat is je vriend thuis? Kun je niet zeggen ik ga dan gelijk ff liggen. Of is het dan al avond spitsuur... En met je dochtertje na de lunch rustig op de bank met een dekentje een filmpje kijken en jij even chillen? Heb je vast allemaal al aan gedacht.

9 maanden geleden

Hier laatste dagen aardig 'last' gehad van, ik vermoed, een sprongetje. Lucas is nu 7 weken, op basis van uitgerekende datum 9 weken. Hij slaapt overdag nauwelijks, pakt hooguit hier en daar een half uurtje maar dan wel op iemand. Als je hem dan even in de box legt is het ongeveer 10 minuten goed en daarna huilen tot hij aandacht krijgt. Oppakken is dan niet per se nodig, maar je moet wel tegen hem praten en hem aanraken. Kom maar aan weinig toe 😅 's Nachts slaapt hij dan weer super goed. Komt tussen 9 en half 11 voor een flesje, valt daarna in slaap en slaapt tot een uur of 5 á 6. Dan weer een voeding en dan door tot 8 á 10 uur. Overdag dus vrijwel constant wakker en behoefte aan contact. Huilen doet hij bijna niet, alleen als het tijd is voor een voeding en wanneer je hem wil wegleggen. Hij lacht vooral heel veel, wat een hoop scheelt met al dat wakker zijn. Vind het al zwaar geen stap te kunnen zetten zonder hem mee te moeten dragen de hele dag, als er dan nog huilen bij zou komen... poeh. Mijn man is daarnet vertrokken en komt in principe morgenmiddag pas weer thuis. Hij is niet ver, dus als er iets is kan ik bellen en is hij er met hooguit een half uurtje (uitgaande van heel druk verkeer). Vind het best spannend, eerste nacht alleen met Lucas. Maar m'n man heeft komende week voor het eerst sinds z'n geboorte nachtdienst, dus dan moet ik het ook in m'n eentje zien te redden. Vanavond komt m'n zus nog wel langs, dus heb ik iniedergeval even mijn handen vrij om de nodige dingen te doen die me niet lukken met Lucas erbij, zoals bijvoorbeeld konijnen medicijnen geven😅

9 maanden geleden

Reactie op Elliema

Ik las het ergens van jou van het sprongetjes gedrag ineens..wat gek als je ...
Ja en het is dus echt sprong 3 ook al ineens. 🤷🏼‍♀️ Ik hoop vooral dat hij dan na deze sprong wel even tot rust komt. Ik eet sinds nieuwjaarsdag helemaal koemelkvrij. Heb 1x geprovoceerd, dat had direct reactie. Maar nu had ik bv een paar dagen currys gegeten, met bloemkool en gwoon een keer bloemkool en ik denk dus dat hij daar ook last van had. Met een chinese roerbakmix heb ik dat idee ook. Hij heeft sommige dagen enorm last. Dat maakt ook dat ik het lastig vind om te zeggen of het dan van de melk zou zijn. Mijn man is geweldig, echt. Hij heeft nog een dag extra verlof, dat bouwt deze maand pas weer op. Hij kookt het eten, draagt zorg voor onze kindjes als hij kan. Maar als m'n zoontje in huis is, word ik er gewoon wakker van, omdat hij maar van die korte slaapjes doet. Maandags is m'n dochter bij mijn ouders. Afgelopen maandag is m'n man met Lars gaf wandelen, zodat ik toen wel 2 uur kon slapen. M'n dochtertje gaat smiddags zelf nog naar bed, die is best moe van haar broertje😅 maar ik heb daar dus weinig aan, omdat m'n zoontje zo onrustig is.

9 maanden geleden

Normaal legde ik mijn zoontje na de laatste fles 22/23 uur in zijn bedje en lag die voor die tijd bij mij of in de box te slapen. Aangezien die vandaag 12 weekjes is toch maar besloten om te starten om hem na de fles van 19 uur in zijn bedje te leggen. Tot op heden ligt die rustig te slapen, hopelijk slaapt die straks ook weer door na de fles van 23 uur.

9 maanden geleden

Reactie op Jurst

Drinkt ze ook echt te weinig? Want onvoldoende groeien kan inderdaad ook do ...
Ik vind zelf van wel. Vorige week zaterdag had ze bijvoorbeeld maar 420 ml op en ze woog 5kg100 ongeveer. Afgelopen week is het gemiddeld rond de 550 ml, dus het is al wat beter dan voorheen, maar ik denk dat het eigenlijk nog te weinig is voor haar gewicht van 5kg315.

9 maanden geleden

Reactie op Kimm96

Normaal legde ik mijn zoontje na de laatste fles 22/23 uur in zijn bedje en ...
En hoe ging het vannacht? Mijn man wil dit ook graag proberen om nog een avond te hebben maar ben bang dat ze dan 's nachts wakker is. Ze slaapt nu namelijk niet echt tussen 20u en 23u... 🙈

9 maanden geleden

Reactie op TLdps

En hoe ging het vannacht? Mijn man wil dit ook graag proberen om nog een av ...
Na de fles van 19 uur heb ik hem in zijn bedje gelegd en viel die na 10 minuten in slaap. Vervolgens heeft hij hele avond doorgeslapen en heb ik hem vervolgens maar om 23.30 wakker gemaakt voor verschonen (plast erg veel) en een fles. Tijdens het drinken viel die al een aantal keren in slaap. Nadat de fles op was gelijk weer in zijn bedje gelegd. Wederom na 10 minuutjes viel die weer in slaap tot vanmorgen 06.45! Super trots en blij mee!! Vanavond zelfde ritueel weer doen. Ik vond het ook niet erg om hem de hele avond beneden te hebben, maar we kregen gister ook onverwachts bezoek van vrienden en het is heerlijk en fijn om je handen vrij te hebben en gewoon je eigen ding te kunnen doen en niet rekening houdend dat je zachtjes praat omdat hij in de box ligt. Volgende stap is om langzaam aan naar zijn eigen kamertje te gaan. Dat vind ik nog wel even spannend.. maar dat is mijn probleem haha

9 maanden geleden

Reactie op Poogie

Ik vind zelf van wel. Vorige week zaterdag had ze bijvoorbeeld maar 420 ml ...
Weet je waar het aan zou kunnen liggen? Hier krijgt ze op een dag 6 flesjes van 130 waarvan ze de laatste fles maar 90 van opdrinkt. Ze weegt 4638 kg, dat is 150 x 4,6 = 690 ml in 24 uur wat ze ongeveer moet binnen krijgen. Als ik uitga van het gewicht van Josephine dan moet ze ongeveer 765 ml binnen krijgen in 24 uur. Is inderdaad wel weinig wat ze dan opdrinkt (hier gaat het ook niet altijd even goed maar ze zit altijd wel rond het gemiddelde) Is haar tongriempje al nagekeken?

9 maanden geleden

Reactie op Poogie

Oh dat is inderdaad wel weinig. Is ze verder wel tevreden? Niet onrustig, kramp etc.?

9 maanden geleden

Reactie op Elliema

Lief dat jullie aan mij dachten. Dinsdagavond heeft ze haar 'reguliere 3.5u ...
Ik heb je toegevoegd. Misschien dat ik je kan helpen. Had dit bij mijn eerste dochter ook.

9 maanden geleden

Ik krijg dit topic ook niet tussen "mijn topics" ook al klik ik op volgen en app opnieuw gestart 🫠😆 Vind het al lastig bijhouden😅 De moderators moeten er trouwens ook even iets aan doen dat je op een bericht kan klikken (waar je op geantwoord hebt) om daar weer automatisch naartoe gescrollt te worden - als je begrijpt wat ik bedoel🥲 @2021Baby1

9 maanden geleden

Reactie op bAmbiee

Weet je waar het aan zou kunnen liggen? Hier krijgt ze op een dag 6 flesje ...
Ze heeft gewoon geen honger, denk ik. Ik probeer haar meer te geven, maar dat weigert ze dan op te drinken. Tongriem is gecontroleerd vlak na de geboorte.

9 maanden geleden

Reactie op bAmbiee

Weet je waar het aan zou kunnen liggen? Hier krijgt ze op een dag 6 flesje ...
Mijn vroedvrouw zei wel dat als ze 2-3 maanden is dan haar gewicht x 130 moest doen. Dat is dan 5,315 x 130 = 690,95. Maar iedereen zegt wel wat anders. Ik word er moe van 😮‍💨.

9 maanden geleden

Reactie op Jurst

Oh dat is inderdaad wel weinig. Is ze verder wel tevreden? Niet onrustig, k ...
Ja, ze is een zeer vrolijke baby die veel lacht en graag speelt. Ze huilt alleen als ze honger heeft of moe is.

9 maanden geleden

Reactie op Poogie

ik heb het zelfde. mijn dochter van nu 9 weken en 5610. ze is al wel al 2 kilo aangekomen vanaf haar geboorte. ze krijgt 6x perdag 120ml dus 140 met schepjes. ze drinkt ze nooit leeg. ze zou toch denken dat ze dan te weinig binnen krijgt. Maarja haar grwicht zegt dat ze het goed doet. zo tegenstrijdig

9 maanden geleden

Zou dit een doorkomend tandje zijn? Vind het lastig te zien maar het lijkt een mini wit bolletje... en ze kwijlt laatste dagen veel, veel sabbelen op haar handjes ook en met name vandaag ineens méga huilerig en hangerig.. niks is goed, alleen in de draagzak (uiteindelijk...) 🦷😅 Maar ze is nu 11weken. Zou wel heel vroeg zijn hè..

9 maanden geleden

Reactie op Poogie

Mijn vroedvrouw zei wel dat als ze 2-3 maanden is dan haar gewicht x 130 mo ...
Snap ik, lijkt me ook heel erg lastig. Zou ook niet weten wat het anders zou kunnen zijn

9 maanden geleden

Reactie op Poogie

Ja, ze is een zeer vrolijke baby die veel lacht en graag speelt. Ze huilt a ...
Dan zou ik me er toch niet te druk om maken. 🤗