1209 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op Fleurrrrr
Zou dit een doorkomend tandje zijn? Vind het lastig te zien maar het lijkt ...
Tandjes jukebox er eindeloos lang over doen om daadwerkelijk door te komen. Echt heel lang.
Maar, in principe hebben ze wel een vaste volgorde in doorkomen. Eerst middenonder 2 dan middenboven 2. Dan de 4 tanden daar omheen zegmaar. Dan kiezen, hoektanden en dan nog meer kiezen. Voor er echt hoektanden doorkomen zal dus nog wel een hele tijd duren. Maar het hele melkgebit zit al klaar in de kaakjes, dus je kan dat soms ook al wel zien.
9 maanden geleden
Ooh dames ik had deze dagen echt even geen tijd om op hierop te zitten, maar wat miste ik het zeg! Ik ga zo even bij lezen met hoe het met iedereen gaat!
Ik ben vanavond echt een beetje pissed geworden op m’n ouders! Ze moesten onverwachts op de kleine meid passen, eeuwig dankbaar, maar ik moest daardoor snel kolven voor haar voeding! Ik kolfde 200cc, had dit snel in een flesje gegoten en gezegd dat ze tussen de 60-100 cc mag drinken! Kom ik haar halen, had ze toch 130-140cc gegeven! Dacht echt serieus?! Is t zo moeilijk om te luisteren?!
Ze had honger zeiden ze…. 😅 ik vermoed zuigbehoefte aangezien fles sneller gaat dan borst! Maar menn waarom?!
9 maanden geleden
Hier even een euforisch moment gehad vandaag!
Drinken aan de borst ging vanaf geboorte moeizaam door lichamelijke klachten bij m'n zoontje door moeizame en vooral lange bevalling. Met bezoeken aan osteopaat is dit aardig opgelost en zijn we druk gaan oefenen met aan de borst drinken. Laatste tijd doen we 1 voeding per dag aan de borst. Tenminste, da's de bedoeling. Alleen doordat dagen wel eens anders lopen dan van te voren gedacht, schiet het er soms bij in. Dit vooral omdat ik een vaste voeding (aan het einde van de ochtend) hiervoor gebruikte, met het idee van: dan heeft hij er een nachtrust opzitten dus is nog niet moe van de dag en we doen de ochtenden rustig aan dus komt het beste uit want vaak pas na volgende voeding de deur uit dus als hij niet voldoende drinkt en eerder komt bijvoorbeeld, is het niet zo dat ik dan bijvoorbeeld onverwacht niet voldoende voor 2 flessen bij me heb omdat hij eerder komt dan gedacht. Ook heb ik de laatste weken na een paar dagen oefenen flinke kloven en moeten we weer een paar dagen pauzeren om dit te laten herstellen. (Heb hierom contact opgenomen met lactatiekundige voor advies, maar krijg nog even geen reactie). En daarnaast vond ik het heerlijk het drinken aan de borst dan te combineren met huid-op-huid contact; doken we lekker samen nog even in bed om te knuffelen en te voeden.
Vandaag had ik om 11 uur een afspraak in het ziekenhuis, de 'nacontrole'. Op eigen verzoek, want omdat ik de bevalling vrij heftig heb ervaren en me er helemaal niets meer van herinner maar wel elke keer volschiet als ik er aan denk, leek het me nuttig als stukje 'afsluiting' zegmaar. Dus ik met Lucas en mijn man naar het ziekenhuis. Afspraak zou niet zo lang duren en verwachting was dat hij tussen 11 en half 12 voor voeding zou komen. Hier op voorbereid: thermoskan heet water mee om flesje op te kunnen warmen, zonder afhankelijk te zijn van voorzieningen ter plekke. Mijn man had de luiertas ingepakt. Tegen einde van de afspraak begon Lucas onrustig te worden: het begon tijd te worden voor een voeding. Dus mijn man heeft hem nog een beetje bezig gehouden terwijl ik met de vk de afspraak afrondde. Wij naar de wachtkamer, zodat we daar konden gaan zitten voor de voeding. Ik beetje rondlopen met Lucas terwijl mijn man flesje ging opwarmen: geen flesje. Had mijn man dus de luiertas ingepakt, thermoskan en al maar het flesje met melk zelf vergeten 🤦🏼♀️
Keuze tussen naar huis haasten en daar de voeding doen, of toch proberen aan te leggen.
Wij op pad gegaan naar een rustig plekje in het ziekenhuis waar we konden gaan zitten. Scheelt dat we voor de bevalling 2 volle dagen in het ziekenhuis zijn geweest, waarbij we vooral de eerste avond en ochtend een beetje hebben rondgelopen, dus we wisten al een plek en hoefden er alleen nog maar heen. Lucas aangelegd en hij dronk! Hij heeft oprecht nog nooit zo goed aangehapt en dronk lekker op z'n gemakje. Dus voor het eerst een voeding aan de borst buiten de deur gedaan en gelukt.
Waar hij de laatste tijd elke keer zo'n 20 minuten aan 1 kant dronk en dan nog 10 minuutjes aan de andere kant, ging dat niet helemaal deze keer. Normaal duurt het dan ook 3 a 4 uur voor hij weer komt voor een voeding.
Hij heeft ruim een half uur aan 1 borst gedronken, inclusief tussendoor in slaap vallen enzo. Daarna wilde hij aan de andere kant niet meer aanhappen. Maar hij heeft gedronken aan de borst, in het openbaar en kwam pas 2 uur later, toen we lang en breed weer thuis waren, voor een voeding.
Supertrots op hem dat het hem gelukt is op deze manier z'n maagje te vullen. En ook wel een beetje trots op mezelf en mijn doorzettingsvermogen ondanks alle obstakels en tegenslagen op dit gebied 💪🏻
Enorm lang bericht, maar wilde m'n blijdschap graag even delen 😇
9 maanden geleden
Reactie op MSYR
Hier even een euforisch moment gehad vandaag!
Drinken aan de borst ging van ...
Ik ben heel blij voor jou! In nood is dat toch een handige oplossing hé, altijd melk bij. ☺️ Al zou k heel gestresst zijn in het openbaar...
Ik moest in het begin ook kolven omdat het te vermoeiend was voor mijn dochtertje maar ondertussen gaat het heel goed hoor, ze is heel gulzig en wil altijd wel. Soms is er ook geen tijd om te kolven. 🤷♀️
9 maanden geleden
Reactie op jessicaaa20
Ooh dames ik had deze dagen echt even geen tijd om op hierop te zitten, maa ...
Als jij 200 kolft, is het niet perse slecht om te kijken hoeveel je kindje wil drinken. Bij mij loopt de borst veel harder dan de fles. Mijn zoontje drinkt dus ook best veel. Bij mijn dochter was dat veel minder, maar toen kolfde ik ook heel minder.
9 maanden geleden
Reactie op Jurst
Als jij 200 kolft, is het niet perse slecht om te kijken hoeveel je kindje ...
Evengoed totaal niet ok dat ze niet naar jouw instructie luisteren. Maar die hoeveelheden ben ik echt anders naar gaan kijken nu met mijn zoontje. Aan de borst stop je ook niet na 100ml, maar als ze genoeg hebben.
9 maanden geleden
Zoontje van 11 weken is sinds midden vorige week over op kunstvoeding.
Welke formule gebruiken jullie om het aantal ml te berekenen?
In het ziekenhuis gaven ze aan 6 flesjes van 135 ml en als hij snachts komt mag hij ook nog 135 ml hebben.
Dus 6-7 voedingen.
Hij komt ‘s nachts standaard voor een nachtvoeding dus 7 flesjes. Alleen overdag drinkt hij ze vrijwel nooit leeg. Ben een beetje bang dat hij te weinig krijgt.
9 maanden geleden
Gaan jullie kindjes al naar de opvang? Ik heb Nathan vanochtend voor het eerst gebracht en ik kan echt nergens anders aan denken. Heb nog 2 weken verlof, hij gaat 3 dagen per week. Maar pfff.. ik ben continu bezig met: hoe zou het gaan, zou ie wel slapen, hoe laat krijgt ie nu z'n fles, heeft ie geen krampjes. Tis echt bizar hoe erg je je kind dan al mist als ie net 2 uurtjes weg is. De dag voelt nu al mega lang 😬
9 maanden geleden
Mijn zoon van 12 weken slaapt al 3 avonden/nachten op rij van 19.00 uur uur of 5/6. Soms lukt het om hem nog even bij me te nemen en de fles om 7 u te geven, soms heeft die wel behoefte en krijgt hij een flesje. Zo blij hiermee aangezien hij eerste weken maximaal 2/3 u in zijn eigen bedje op zijn rug kon liggen vanwege verborgen reflux.
Ook daarom ligt hij nog bij ons op de kamer omdat ik het spannend vond met het spugen om hem niet naast me te hebben om het in de gaten te houden. We willen als dit goed blijft gaan volgende week hem naar zijn eigen kamertje gaan doen. Dan heb ik nog 2 weken om te oefenen voordat ik weer ga werken.
9 maanden geleden
Reactie op Jurst
Als jij 200 kolft, is het niet perse slecht om te kijken hoeveel je kindje ...
Maar je zit er dan toch mee dat je het maagje kan oprekken? Althans dat hoorde ik toen van de lactatiedeskundige 😅🙈 dus ik was best een beetje in paniek
9 maanden geleden
Reactie op Jurst
Dan zou ik me er toch niet te druk om maken. 🤗
Huisarts is van mening dat ze meer zou moeten aankomen. Ze zat namelijk onder haar curve en daarom wilt mijn huisarts dat ze meer zou bijkomen.
Maar ineens dringt ze met gemak 120-150ml, dus het gaat de goede kant op naar mijn gevoel 🙂.
9 maanden geleden
Reactie op Tirza99
Gaan jullie kindjes al naar de opvang? Ik heb Nathan vanochtend voor het ee ...
Uit nieuwsgierigheid: hoe oud is je kindje nu?
Hier gaat mijn dochter nog niet naar de kinderopvang. Dat is pas begin november. Eerst door plaatsgebrek en nu doordat ik het idee heb dat ik er nooit echt klaar voor ga zijn om haar weg te brengen. Ik heb zoveel schrik om alle mijlpalen te missen, eerste keer woordje zeggen, eerste keer stappen, eerste keer … Ergens wil ik haar liever niet naar kinderdagopvang brengen, maar ik weet ook wel dat kinderdagopvang zo zijn voordelen heeft 😬.
9 maanden geleden
Reactie op Poogie
Iedereen heeft eigen suggesties qua hoeveelheden. Mijn vroedvrouw zei gewic ...
Hier ook 150 ml x kg. Maar gelukkig gerustgesteld door het consultatiebureau. Alles tussen 500-1000 ml is goed voor nu.
Zoontje krijgt 7x 135 ml aangeboden maar laat best veel staan. Maar dat is gelukkig dus geen ramp.
9 maanden geleden
Reactie op Poogie
Uit nieuwsgierigheid: hoe oud is je kindje nu?
Hier gaat mijn dochter nog ...
Hij is 8.5 week. Ik moet over 2 weken weer werken dus hij zal wel moeten. Maar ik heb deze hele dag kut gevonden. Hij krijgt daar echt stipt elke 3 uur een fles, drinkt ze niet volledig leeg daar. Slaapt daar vandaag niet lekker. Ik voed thuis op verzoek (wel kv) maar wel als hij hongersignalen geeft. En niet elke 3 uur.
9 maanden geleden
Reactie op Tirza99
Gaan jullie kindjes al naar de opvang? Ik heb Nathan vanochtend voor het ee ...
Mijn zoontje kan ik juli pas terecht bij de opvang. Aan de ene kant flinke tegenvaller, want we hadden hem voor vanaf begin maart ingeschreven, ivm zwangerschap van 42 weken zou het dan half maart worden duw bizar dat hij pas zoveel later terecht kan. Aan de andere kant vind ik het heel fijn, want nu kan ik zijn eerste half jaar full time meemaken.
Nou heb ik op gebied van werk ook de mogelijkheid tot dan thuis te blijven, dus veroorzaakt het in dat opzicht geen problemen. Maar kan er nu al tegenop zien hem daar straks te moeten achterlaten en het is pas over 4 maanden 😅🙈
Vind het nu al lang als ik even ij m'n eentje boodschappen ga doen oid, dus straks hele dagen kan ik me echt nog niet voorstellen.
9 maanden geleden
Reactie op Jurst
Tandjes jukebox er eindeloos lang over doen om daadwerkelijk door te komen. ...
Aaaah ok!! Ja dan zijn ze gewoon zichtbaar denk ik. En had ze gewoon echt haar dag niet. Nog steeds iets meer huilerig maar niet meer zoals die dag dat ik hier dat berichtje typte haha. Wel bijzonder om het al te zien zitten :-)..