1266 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op Lydia01
Ik ga zaterdag naar zo’n baby Spa. Vond je zoontje het echt geweldig? Ik be ...
Jaa hij vond het heerlijk! Werd helemaal enthousiast ook en was af en toe met zijn handjes op het water aan het slaan!😅 hier vind hij douchen en badje ook lekker, alleen zodra die eronder uit kwam huilen. Daar was ik ook bang voor maar het is daar heerlijk warm en tijdens massage grote glimlach op zijn gezicht.
9 maanden geleden
Reactie op Tirza99
Pff mijn zoontje heeft vandaag al 7 poepluiers en ik moet ze echt snel vers ...
Hoe gaat het nu bij jullie? Hier gisteren was de stand 7 poepbroeken, vandaag al 4 (en ben bang voor nog meer vanavond).... normaliter maar 1 of echt max 2 poepbroeken op een dag. Ze drinkt gelukkig nog wel goed. Maar vraag me af of dit wel goed is😅
9 maanden geleden
Reactie op Fleurrrrr
Hoe gaat het nu bij jullie? Hier gisteren was de stand 7 poepbroeken, vanda ...
Nou hier vandaag ook weer 6 ofzo. Even met het consultatiebureau overlegd maar aangezien zowel mijn man als ik ook continu op de wc zitten vermoeden we een buikgriep. We zijn verder niet ziek, alleen darmen van slag. Lijkt dus ook de kleine te hebben gepakt. Geen koorts, drinkt goed, maar poept dus echt continu haha. En de luiers lekken steeds door dus ook continu schone kleren nodig. Poep is ook echt waterdun en geel, ipv geelbruin zoals we normaal hebben
9 maanden geleden
Reactie op Tirza99
Nou hier vandaag ook weer 6 ofzo. Even met het consultatiebureau overlegd m ...
Onze kleine heeft helaas ook een buikgriep te pakken. Drinkt gelukkig haar flesjes leeg en geen koorts meer, maar echt wel 10 poepluiers op een dag en water dun. We maken ons nu dus een beetje zorgen of ze nog wel plast, omdat ze gewoon vocht poept. Vanochtend huisarts geweest en morgen weer voor extra controle, maar ben dus een beetje bang dat haar nieren het straks niet meer goed doen, omdat de weinig tot niet plast. Ze is gelukkig niet uitgedroogd.
Heeft jouw kleine nog wel plasluiers?
9 maanden geleden
Reactie op Cathyvdp
Onze kleine heeft helaas ook een buikgriep te pakken. Drinkt gelukkig haar ...
Pfoe goeie vraag. Niet zo frequent als normaal idd. Omdat er veel poep uitkomt waardoor de luiers niet zo vol zijn. Ik denk 2-3 dus wel minder dan normaal. Maar goed, hij doet het nog maar we houden het wel in de gaten
9 maanden geleden
Even een vraagje:
Je hebt van die richtlijnen voor voeding, rekensommetje aantal kilo's x 150 ÷ aantal voedingen = wat er per voeding in de fles moet. Geldt dit enkel voor kunstvoeding of ook voor afgekolfde melk?
Wij berekende voorheen de inhoud van een fles op 7 voedingen, maar merkte op een gegeven moment dat hij maar 6 keer per dag voor een voeding kwam, dus we dachten: we berekenen de inhoud op 6 voedingen en doen dus meer in de fles. Komt hij nog maar 5 keer op een dag. Nu hebben we vanaf vandaag de hoeveelheid dus op 5 voedingen berekend, maar het is ondertussen 10 uur, heeft hij vandaag 3 voedingen gehad en komt hij nog niet voor een 4e. Verder is hij gewoon hartstikke vrolijk en actief en groeit goed, geeft geen enkel teken dat hij ook maar iets te kort komt.
Hij krijgt afgekolfde melk (we proberen 1 keer per dag 1 'live'-voeding te doen, maar dit gaat toch weer moeizamer dan voorheen dus wordt dit uiteindelijk alsnog een voeding via fles) en we voeden in principe op verzoek, maar begin me zo langzamerhand echt zorgen te maken dat hij te weinig binnenkrijgt. Wel lijkt het mij dat borstvoeding veel 'vullende en vettiger' is dan kv.
Daarom dus de vraag: is dat sommetje in geval van kv of ook in geval van borstvoeding?
9 maanden geleden
Reactie op Jurst
Ik ben echt blij als het er 'maar' 7 zijn😅 in het begin waren het er sowie ...
Oh jeeeeeemig 😅. Ik heb hem net naar de opvang gebracht met de mededeling dat ze gewaarschuwd zijn voor doorlekken en diarree 🙈. Verder was ie namelijk niet ziek, dus hij mocht gewoon heen.
9 maanden geleden
Reactie op Jurst
Hier ook een echte douchefan ja, veel lekkerder dan badje. Hij vindt het zo ...
Mag ik vragen hoe je dit handig doet? Stel m'n vriend is thuis, dan kan ik haar aan hem geven, zodat hij haar afdroogt etc. Maar als ik alleen met haar ben, weet ik echt niet hoe het handig te doen. Omdat je zelf ook jezelf moet afdrogen?! Dus doe haar elke keer maar in badje nu, maar douchen lijkt me ook fijn..
9 maanden geleden
Reactie op Fleurrrrr
Mag ik vragen hoe je dit handig doet? Stel m'n vriend is thuis, dan kan ik ...
Als ik alleen ben met Lucas en hem wil meenemen onder de douche dan zet ik het badje op de standaard in de badkamer. Op de bodem van het badje 2 dekentjes om er een zacht, comfortabel plekje van te maken. Daar bovenop een dekentje, handdoek-omslagdoek en hydrofiele luier. Daar ligt hij dan bovenop in alleen een luier die losjes vastzit. Hydrofiele luier, handdoek-omslagdoek en dekentje om hem heen geslagen, zodat hij lekker warm ligt. En een speentje in z'n mond.
Dan ga ik eerst snel mezelf douchen, dus even haren wassen enzo. Dan de boel openslaan, luier af en hem oppakken. Lekker samen douchen. Als ik het lang gebied vind of hij er klaar mee is leg ik hem weer in het badje: luier dicht, doeken en dekentje dichtslaan en nog een dekentje er overheen die ik een beetje instop zodat hij het niet van zich af kan werken en bloot komt te liggen. Dan nog even mezelf 'af-douchen', wat hooguit een minuutje is. Dan mezelf heel snel afdrogen, badjas aan en dan hem mee naar z'n kamertje en afdrogen, nieuwe luier en aankleden. Daarna hij een voeding (heb hierboven hem aankleden gezet, maar als het even uitkomt doen we na het douchen lekker warm samen in bed huid-op-huid en een voeding aan de borst), nog een beetje knuffelen en dan valt hij in slaap. Dan kan ik hem wegleggen en even mezelf aankleden en 'fatsoeneren' 😅
9 maanden geleden
Reactie op Fleurrrrr
Mag ik vragen hoe je dit handig doet? Stel m'n vriend is thuis, dan kan ik ...
Je kan dan je kindje klaarleggen op doeken op de grond ofzo en als de kraan uit is ook weer daar, doeken dichtvouwen, zelf een badjas aan en dan eerst voor je kindje zorgen. Maar hier douchen we de kindjes gewoon lekker mee in de ochtend, zijn we zo klaar