16 Reacties

vorige maand
Had onze kleine hier ook! Sinds wij luierbroekjes gebruiken (zo’n 6 maanden nu) is t vrijwel nooit meer gebeurd!

vorige maand
Lastig hoor!! Zijn die maten misschien niet te groot? Mijn zoontje van 3,5 heeft namelijk nog maat 5 in de nacht, van die luierbroekjes van de kruidvat.
Bij mijn kleine, die slaapt ook echt de hele nacht op z’n buik heb ik een gewone maat 4 en ik heb daar wel eens baby dry overheen gedaan als hij doorlekte maar dat was niet echt een succes omdat het er aan de bovenkant langs kwam.
Mijn jongste is wel wat kleiner dan gemiddeld, maar als je die kg op de verpakking bekijkt moet hij hier ook nog wel een hele tijd mee kunnen doen.

vorige maand
Die maten lijken mij ook groot. Mijn dochter van 3,5 en 18 kilo bijna slaapt in maat 6 pampers.
Mijn zoontje ligt in de nacht in maat 5 pampers met een luierbroekje in maat 5 achterstevoren eroverheen. Premium protection pampers of harmonie nemen. Baby dry is niet voor niks de goedkoopste is mijn ervaring.
Etos puur en zacht, oid zijn ook goed. Maar kruidvat, ah, woezel en pip luiers van etos etc, echt minder goede bescherming.
Hoeveel drinkt je zoontje overdag? Hoeveel zit er in zijn laatste fles? En thee is wel een soort van het ultieme plasdrankje. Dat zou ik niet geven voor het slapen. Als ik zelf thee drink ipv iets anders moet ik ook extra plassen in de nacht.

vorige maand
Nou, ik gebruik zelf ook maat 5 en maat 6. Al maanden, maat 4 past echt niet meer hoor.
Ik doe 's nachts pampers premium protection maat 5 met een luierbroekje pampers night pants maat 6 eroverheen. Gaat al-tijd goed. Toevallig uit prijsoverwegingen laatst gegaan voor pampers paw patrol pants (waren in de aanbieding) maat 6 en nu is het soms weer mis .. 🙄 dus ik ga maar weer terug naar de night pants.

vorige maand
Reactie op Jurst
Die maten lijken mij ook groot. Mijn dochter van 3,5 en 18 kilo bijna slaa ...
Heb wel de premium protection van Pampers maat 5 en 6 dus. Hij drinkt best wel veel overdag maar helaas zonder de avondfles met thee lekt hij alsnog door, dus ook al uitgeprobeerd 😓 maar bedankt voor je tips! Ik ga morgenavond nog een luierbroekje erover heen trekken en hoop dat dat helpt

vorige maand
Hier bij beide kinderen ook luierbroekjes van pampers voor de nacht (in de juiste maat, hier 5).
Met de oudste ook doorlek problemen gehad, omdat hij altijd op zijn buik sliep. Maar hiermee was het over. Je kunt ze veel hoger optrekken rond de buik en er knelt niks en het rolt niet om door beweging.

vorige maand
Even update! Ik heb nu premium protection van Pampers maat 5 en een Kruidvat night pants van maat 6 eroverheen en lekt niet meer door!! Ook geprobeerd met Kruidvat 5+ en 6 en alsnog zo’n Kruidvat night pants eroverheen en gaat ook goed!! Dus conclusie: bij ons helpt een nacht luierbroekje eroverheen 😁😁 bedankt voor jullie tips 😘

vorige maand
Hier ook ellende gehad. Hier waren pampers night pants maat 5 de uitkomst. Bij iedere andere luier lekte hij door.
Andere tip is om incontinentie verband/kraamberband te gebruiken. Maandverband is bedoelt voor opnemen van menstruatiebloed en dat zijn ecjt andere hoeveelheden vocht dan kraamverbanf of incontinentieveeband.

vorige maand
Wij gebruiken Etos luier in een maatje groter (6 en overdag 5+), hier ook een buikslaper en nog nooit doorgelekt gelukkig.

4 weken geleden
Hey mama,
Ik heb hetzelfde probleem gehad heel lang en heb veel geprobeerd. Mijn zoontje is ook een buikslaper en lekt.
Wat bij ons heel goed helpt is het volgende:
Voor zijn nachtslaapje doe ik een night pant eigen merk kruidvat om. Dit helpt tegen het lekken omdat dit een soort “luierbroekje” is. Je hebt hier dus niet de plakkertjes die je moet plakken. Mijn zoontje lekte vaak door de normale luier door die plakkertjes heen, omdat hy op zn buik slaapt en beweegt. In de avond voordat ik naar bed ga, dat is rond een uur of 11 doe ik zijn pants verwisselen en doe ik een nieuwe om. Sinds ik deze methode gebruik heb ik nergens meer last van. Ikzelf heb ook grote maat luiers geprobeerd,
Maandverband, twee luiers op elkaar maar niks hielp. Dit is de enige methode wat echt heeft geholpen. Hopelijk werkt dit ook bij jou!!!