17 Reacties
19 dagen geleden
Wij hadden dit in het begin ook bij deze luiers. Ik ben er op gaan letten en waar je echt op moet letten is of het onderrandje aan de zijkanten goed over de billetjes heen zijn getrokken. Net zoals de bovenkant natuurlijk. Hiervoor trok je die mee met de flapjes. Daarna geen last meer van gehad. Hopelijk begrijp je wat ik bedoel. Succes iig.
19 dagen geleden
Reactie op Biancax
Wij gebruiken ook kruidvat luiers de Pure & Soft lijn. Soms lekt mn zoo ...
Hi! Waar baseer je dat op? Nav jouw bericht heb ik er eens over zitten lezen, en het lijkt me allemaal reuze mee te vallen. De pure & soft is denk ik gewoon te vergelijken met pampers harmonie, en de gewone kruidvat met gewone pampers. En de luiers zijn allemaal even veilig. Het is vaak vooral milieubewuster, die pure & soft en harmonie.
19 dagen geleden
Wij gebruiken Bambo nature luiers maat 4, maar heb dit ook een paar keer gehad en dan wel lekken aan de bovenkant (romper en broekje ook nat) enkel in de nacht. Zij is ook een buikslaper.
Kritisch gekeken naar de intake qua vocht in de avond en wat bleek ze tankte vaak nog 200 cc op bed voor het slapen gaan (beneden wilt ze in de avond niet altijd goed drinken, op bed wel)
dus geprobeerd om zoveel mogelijk het drinkvocht beter te verspreiden over de middag en begin van de avond beneden en na het verschonen voor de avond max 120-150 cc op bed te geven nog en nu gaat het dus goed. Ze lekt niet meer door.
Wellicht voor jullie ook een tip.
Aan de zijkant doorlekken vraag me wel af check de lekrandjes goed en dat de luier strak genoeg zit en hoog genoeg opgetrokken op de rug voordat je de romper terug aan doet (maar ik neem aan dat je dat doet)
19 dagen geleden
Wat je nu ook ziet is dat ze weleens anders gaan plassen. Soms alles in een keer plassen en dan een tijd weer niet. Dus dat deed zij ook een beetje in de avond minder plassen en alles opsparen in de nacht.
19 dagen geleden
Reactie op Jurst
Hi! Waar baseer je dat op? Nav jouw bericht heb ik er eens over zitten leze ...
Op basis van meerdere artikelen, waaronder deze: https://www.instagram.com/p/CghG4UwtAgO/?img_index=1&igsh=MTRlajdrZjN5eGg2Mw==
De gezonde luiers zijn vaak ook beter voor het milieu omdat er geen chemische stoffen in zitten, maar het gaat mij voornamelijk om de gezondheid van mijn baby. Hopelijk helpt dit artikel je meer en op het Instagram account van Tegengif vind je heel veel goede tips + bronnen 😊