Hoe doseren jullie Sab simplex?
Ik heb een kindje van 6 weken. Ik vind de bijsluiter een beetje onduidelijk. Is het 4x 15 druppels voor een voeding? Mijn baby heeft ong 7 voedingen op een dag. Eerst dacht ik dat het niet werkte nu heb ik toch het gevoel dat er wel verschil zit in hoe erg de krampjes zijn na een voeding dat ik het wel/ niet heb gegeven.
Ik las in een andere topic dat iemand het voor elke voeding gaf. Zijn er meer mensen die dit doen? Ik vind het toch een beetje spannend Ivm de bijsluiter. Of bijv 10 druppels voor 6 voedingen?
Wij deden toen we nog meer voedingen hadden om en om. En dan inderdaad 15 druppels.
Wij hebben het advies gehad voor het flesje te geven op een lepel. Nooit in het flesje doen omdat je niet weet of de kleine het flesje op drinkt en zo niet alles binnen krijgt.
Ik gebruik het ook bij mijn baby van 6 weken, ik dien het 2/3 keer op een dag toe en ik merk dat ze er veel minder last van heeft. Ik geef dan wel 15 druppels. Ik doe het overigens met een lepeltje en ze vindt het lekker ook nog ☺️
Let wel op in sab simplex en infacol zitten veel parabenen en suikers. Met soms eczeem baby acne etc als gevolg sowiezo zijn suikers zeer slecht voor zulke kleintjes.. Kinderarts raad het ook af en bied probiotica aan.
En de werking volgends de meeste lactatiekundige en forums een fabel 🤷🏼♀️
Bij ons hielp het ook niet toen de probiotica van laveen geheel natuurlijk gebruikt en dit werkte meteen na 2 dagen..
Let wel op in sab simplex en infacol zitten veel parabenen en suikers. Met ...
Ik weet dat dat beter is, echter helpt het niet bij ons. We blijven het er wel naast geven. Maar omdat hij zijn longetjes uit zijn lijf schreeuwt van de pijn en ontroostbaar blijft huilen/schreeuwen en dit nu enigszins iets lijkt te doen, lijkt dit me beter dan alle stress die hij steeds opbouwt
Ik weet dat dat beter is, echter helpt het niet bij ons. We blijven het er ...
Welke probiotica geef je? Kan je niet de huisarts bellen voor een verwijzing naar een osteopaat? 6 weken is toch echt de krampjes piek of is het al langer? Soms is er ook gewoon niks wat dan even helpt.. lastig voor jou en je kleintje.. meestal is de piek 1 tot 2 weken.
Welke probiotica geef je? Kan je niet de huisarts bellen voor een verwijzin ...
Ik gaf eerst BioGaia en nu kids-flora van Nutramin. Hij heeft het helaas al vanaf hij ongeveer 2 weken is. Hopelijk wordt het snel minder. Osteopaat kunnen we nog proberen!
ik heb net weer sab simplex gehaald en nagevraagd. De drogist gaf aan dat er geen maximum aan zit qua aantal doseringen. Ik kreeg ook nog een folder mee.