13 Reacties
2 jaar geleden
Ik herken dit van mijn zoontje (nu 10 weken). Wij hebben het idee dat hij gewoon zo geniet van het badje dat hij boos/verdrietig is als we hem er uit halen omdat hij er nog niet uit wil. Wij houden hem nu wat langer in bad (tot hij wat begint te gapen) en dan is hij minder boos/verdrietig als we hem er uit halen.
2 jaar geleden
Hierom heb ik dus een hekel aan badtijd 馃槄 in bad vindt ze het super chill, zit ze breed uit te lachen.. maar daarna pff.. ik herken dit ook wel van toen mijn zoontje nog een baby was, hetzelfde verhaal. Maargoed, bij hem eindigden in het begin alle contactmomenten al snel in huilen (was snel overprikkeld). Mijn dochtertje kan gewoon heel goed zeuren 馃き
Helaas heb ik geen oplossing voor je, zo te lezen tref je al de perfecte voorbereiding. hopelijk komt snel het moment dat ze ook na het badje wat relaxter wordt!
2 jaar geleden
Onze oudste deed dit ook. Douchen en in bad. T was een grote huil partij. We hebben het dan het eerste jaar heel minimaal gedaan. In elk geval 1x per week of als t echt moest. Verder gewoon wassen.
Afgelopen zomer in t badje buiten ging het steeds wat beter. Spelend begon ze water te waarderen en konden we het opbouwen. Nu is het drama als ze er uit moet, ze wil langer spelen馃槄
2 jaar geleden
hier was dat ook het geval. mijn dochter is 9 weken..maar dat is ineens over gegaan. ook omdat ik meestal ga zingen en vrolijk ga doen. ik zing iets wat ik ter plekke verzin..nu huilt ze niet meer..zodra we haar op het aankleedkussen leggen gaat ze juist lachen. ze vind het lampje boven de commode ook heel interessant geworden en wij doen na het badje/mee onder de douche lekker dr flesje geven. ook heeft mijn dochter last van reflux dus onder het aankleedkussen iets verhoogd wat ook helpt. ik hopp dat je er iets aan hebt..succes!!
2 jaar geleden
zou ze niet moe zijn? weet hoe lang ze normaal wakker is nadat ze haar melk heeft gehad want als ze dan ook zo snel in slaap valt na het in bad gaan kan het zomaar zijn dat ze gewoon te moe is? is het een optie om haar in bad te doen als ze wakker is nog voordat ze melk krijgt? wanneer ze dus nog geen honger heeft maar gewoon wakker is.
onze zoon heeft dat vooral in de ochtend dan is hij het langst wakker zeg maar en dus het ideale moment om hem in bad te doen. Op andere momenten is hij te moe/hongerig daarvoor
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Bad en douche vindt hij geweldig, maar zodra we hem inwikkelen in een doek en moeten afdrogen is het drama. Alleen maar huilen.
2 jaar geleden
Bij ons was dit ook geval omdat ze moe was. Ik doe haar nu voor het eten half uur ervoor in bad. Zodat ze kan eten boertje laten en kan slapen. Dit gaat al vele beter! Ze begint pas te huilen als ik bijna klaar met omkleden bij haar. Na haar badje als ik haar eruit haal praat ik ook veel met haar.. ( Leg zo wat ik ga doen al is ze nog maar 12 weken馃槀)
Ik doe haar ook nu in de ochtend in bad.. dat is standaard bij ons geworden.
2 jaar geleden
Hier ook! Je staat er in ieder geval niet alleen voor 馃槣
De ene keer gaat het beter dan de andere keer. Wat ons wel heeft geholpen is:
- In bad doen een half uur voor de fles, zodat ze direct na het aankleden rustig kan worden door het flesje.
Of als ze echt erg overstuur is het flesje geven tijdens het aankleden (Dit kan alleen als we met zijn twee毛n zijn)
- Na het inwikkelen in de handdoek haar eerst een aantal minuten op de borst knuffelen ipv direct door te gaan naar het verschoonkussen
- Niet omkleden in de slaapkamer, maar het verschoonkussen meenemen baar de badkamer, waar het het warmst is.
- De kleding die je gaat aantrekken in je broekspijpen/onder je shirt stoppen, zodat ze wat warmer worden voor je ze aantrekt
- In plaats van vlak voor bed, midden op de dag in bad. Omdat ze vlak voor bed vaak haar mopper uurtje heeft en overdag juist blij is.
Hoop dat je er wat aan hebt 鈽猴笍