11 Reacties

9 maanden geleden

Als hij ervoor normaal liep zou ik wel vragen of ze eens verder willen kijken.

9 maanden geleden

Reactie op Lindsaytje

Als hij ervoor normaal liep zou ik wel vragen of ze eens verder willen kijk ...
Ja dit. Als jij het gevoel hebt dat het niet klopt, vraag de huisarts dan om een verwijzing naar de neuroloog. Misschien kan een scan meer inzicht geven. Sterkte!

9 maanden geleden

Volgens mij zijn dat symptomen van een hersenschudding wat je beschrijft. Je huisarts lijkt dit af te doen, dus ik zou zeker een doorverwijzing eisen en verder onderzoek laten doen.

9 maanden geleden

Reactie op Lizzietje007

Volgens mij zijn dat symptomen van een hersenschudding wat je beschrijft. J ...
En dat hij dus nu nog steeds ‘dronken’ loopt moet toch verder onderzocht worden.

9 maanden geleden

Je zegt dat hij pas net liep, hoe lang is dat? Liep hij eerst beter dan nu? Zo ja, dan is dat sowieso een alarmsignaal. Maar als jouw onderbuikgevoel zegt dat er iets is, moet je sowieso aan de bel trekken. Misschien wel hersenschudding ook oid. Maar moedergevoel is een krachtig ding, hoor! Kindjes kunnen echt tegen een stootje en hard tegen hun hoofd vallen zelfs ook. Hoe was hij na de val? Gelijk huilen en die dag niet perse slecht lopen? Of wel gelijk al te merken. Verder is regelmatig vallen in het begin heel normaal. Dat wilde ik wel ook nog meegeven.

9 maanden geleden

Reactie op Jurst

Je zegt dat hij pas net liep, hoe lang is dat? Liep hij eerst beter dan nu? ...
Hij liep ongeveer 2 weken voor t gebeurde en best wel stabiel al dus dit was zeker afwijkend gedrag. Na de val begon hij gelijk te huilen en was zijn voorhoofd meteen dik en blauw. We zijn toen ook gelijk naar de hap geweest. Daar weg gestuurd met alarmsignalen. Dag later bij de HA ook weg gestuurd nadat hij 2keer had gespuugd. Maar we gaan morgen weer even de HA bellen.

9 maanden geleden

Een kindje dat eerst stabieler liep voor de val en na de val opmerkelijk anders en dit is al 3weken zo zou ik echt aandringen op verder onderzoek. En ok een kind kan ze evenwicht eens verliezen als beginnende stapper maar als je die 3 weken en die 2 weken voor de val rekend loopt je kindje nu al meer dan een maand zou hij echt zen evenwicht al moeten kunnen houden. Ik wil je niet bang maken vandaar ik niets had gezegt daarovet in men eerste reactie wilde even de andere reacties afwachten maar ik zou echt aandringen op verder onderzoek van je kindjes hoofdje. Als kind viel ik ook heel veel en heb talloze hersenschuddingen gehad maar echt veel met vele ziekenhuis opnames tot gevolg maar de ergste vergeet ik toxh echt nooit meer liep ook zo drinken rond was wel al iets ouder was denk ik 4 of net 5j en heb toen 2 maand in het ziekenhuis gelegen. Had door de val een mini bloeding gedaan niet erg maar beinvloede wel men grove motoriek. Uiteindelijk wel alles goed gekomen maar zou zeker verder onderzoek eisen is het niets zo veel te beter maar is er wel iets kunnen ze er iets aandoen. In België kijken en luisteren ze blijkbaar beter bij de huisarts en kinderarts naar de mamagevoel dan in nederland.

9 maanden geleden

Uit je verhaal komt naar voren dat je je zorgen maakt, omdat hij nu na 3 weken nog steeds wankel loopt en zijn evenwicht verliest. Alleen jij weet of dit anders dan anders is. Ja, kindjes die net lopen kunnen nog moeite hebben met hun balans. Maar ik krijg de indruk dat je het niet helemaal vertrouwd, dus ga af op je eigen intuïtie! En dring zo nodig aan op verder onderzoek.

9 maanden geleden

Hoe gaat het nu? Zijn jullie nog bij de huisarts geweest?

9 maanden geleden

Reactie op Lindsaytje

Een kindje dat eerst stabieler liep voor de val en na de val opmerkelijk an ...
Het is veel langere tijd normaal dat ze vallen, hoor. Dat wilde ik even zeggen voor iemand zich aan de hand van jouw post zorgen gaat maken. Tot de grofweg 2e verjaardag vallen ze nog best veel. Mijn zoontje loopt flinke afstanden buiten en kan dat soms helemaal zonder vallen, maar op andere momenten valt hij wel 10x in 5 minuten. Dat gegeven op zich is absoluut geen reden tot zorg. Verder sluit ik me aan bij Leeuwtje. Als je je zorgen maakt HaveFaith, zou ik aan de bel trekken.

9 maanden geleden

Hoe gaat het nu? Zijn jullie nog bij de huisarts geweest?
We zijn vandaag bij de neuroloog geweest en hij heeft een ct scan gehad. Deze is niet heel goed gelukt en ze moesten helaas alleen werken met wat ze konden zien wat wel was gelukt. Daar konden ze geen bloedingen oid zien. De kinderfysio in het zkh gaat zn loopje beoordelen en daaruit kijken of er misschien nog een mri scan nodig zou zijn.