15 Reacties

5 dagen geleden

Hier sliep onze dochter soms ook nog 3 uur overdag maar wel met de kanttekening dat ze ‘s morgens dan om half 6 wakker was, wij maken haar nu naar 1,5 uur bij rustige dag en 2 uur wat intensievere dag wakker waardoor ze van 19.30-20.00 tot 7.00 slaapt

5 dagen geleden

Mijn kindje van 2 slaapt ook zo 2 uurtjes 2,5 uurtjes en gaat rond 7 dan weer naar bed tot volgende ochtend 7 uur zou het lekker laten als je er savonds geen last van hebt

5 dagen geleden

Reactie op MomM34

Hier sliep onze dochter soms ook nog 3 uur overdag maar wel met de kantteke ...
Ahh dat is slim ja, wij hebben in september een slaaptraining gedaan en sindsdien gaat het slapen goed (kunnen hem op bed leggen en dan de kamer uitgaan, eerst moesten we ernaast blijven zitten en werd hij echt 3-4x per nacht wakker). Bij ons was de truc veel vroeger naar bed en vroeger eten (hij was een moeilijke eter maar bleek dat we gewoon te laat aten voor hem en hij te moe was eigenlijk). Hij is de laatste tijd wel vroeg wakker! Sinds de wintertijd meestal rond 06u. Misschien scheelt het inderdaad als we z’n middagdutje toch iets inkorten.

5 dagen geleden

Mijn zoontje wordt volgende week de 27ste 2 jaar. En gaat op di naar oma, en woe & do naar de opvang maar daar slaapt die max 1,5uur (soms uitschieter max 2uur) maar de dagen dat die thuis is slaapt die altijd van 12:30 tot 15;00/15:15.

5 dagen geleden

Kan goed even bijtanken zijn. Onze dochter slaapt ook vaak langer na een opvangdag. Zo lang hij er geen slechte nachten door krijgt, lekker laten slapen 😊

5 dagen geleden

Reactie op revera91

Ahh dat is slim ja, wij hebben in september een slaaptraining gedaan en sin ...
Ik ben benieuwd wat je moest doen met de slaap training?

5 dagen geleden

Oh wauw wat een slapers... ons kind slaapt overdag op opvang vaak van 12.45 tot 1430. Thuis 1,5 uur.. van 12.45 tot 1415 ofzo. Ze slaapt in avond Helaas vaak pas 2030/21u... ligt dan al wel n uur op bed. . slaapt wel tot 7u30/7u45 (maar snachts ook altijd nog wel wakker)

5 dagen geleden

Hier slaapt ze thuis vaak maar een uur. Of tot 20 minuten langer bij uitzondering. Maar op de opvang kan ze de laatste maanden wel 3 uren slapen. 😱 Sinds de klok verzet is wel 2 uur gedaan. Zodat ze wat sneller wende en had het vermoede dat het ook in de nacht ietsje begon uit te maken terwijl dat er voor niet was. Maar ze moeten haar echt wakker maken na 2 uur, anders slaapt ze dus nog. Heel gek… 😅 Ze ligt op bed tussen 19:15 en 19:30 en word 06:30 wakker. En overdag slaapt ze van 12:00 tot 13:00/13:20.

5 dagen geleden

Reactie op Anoniempje07

Ik ben benieuwd wat je moest doen met de slaap training?
Slaaptraining bestond uit de shuffle methode, dan begin je liggend op een matje of matras naast z’n bedje, en schuif je elke drie nachten verder. Je mag alleen een knuffel geven als ze echt overstuur raken, verder sudden en er gewoon zijn. Zodat ze zelf in slaap leren vallen met het idee dat we toch wel in de buurt zijn. We kunnen nu van beneden of onze eigen slaapkamer ‘ssshhh’ zeggen als we hem horen en dan gaat ‘ie meestal weer slapen. Het heeft echt wonderen gedaan. Ook bleek bij ons dat hij oververmoeid was en daarom slecht sliep. Je lichaam maakt dan stress aan als je moe bent. Kwam er op neer dat hij al om 17u moest eten en om 18u naar bed (18.15u echt op bed). Daarvoor aten we pas om 18u of 18.30 en ging hij om 19/19.30 maar was hij dus eigenlijk al veel te moe. Omdat hij nu wat ouder is gaan we meestal 18.30u naar boven en ligt hij 18.45u op bed en slaapt dan meestal tot 07u (sinds wintertijd wel ook ochtenden van 06u wakker) We hebben echt de eerste 18 maanden verschrikkelijke nachten gehad dus ik knijp echt in mn handjes hiermee.

5 dagen geleden

Reactie op revera91

Slaaptraining bestond uit de shuffle methode, dan begin je liggend op een m ...
*sudden = sussen

5 dagen geleden

Soms nog wel 2 uur! Dus voorlopig heb ik nog even een rust momentje overdag

4 dagen geleden

Geen dutjes hier. Tenzij we samen slapen. Of soms in de auto. Deze laatste twee doen we op drukke dagen om toch rust in te bouwen

3 dagen geleden

Onze dochter is 2 december 2 geworden en slaapt nog steeds standaard 3 uur overdag. Soms zelfs langer, als ze erg moe of niet fit is. We laten haar altijd lekker slapen en passen haar avondbedtijd erop aan. Gaat prima hier!

3 dagen geleden

Reactie op Jasmijn98

Onze dochter is 2 december 2 geworden en slaapt nog steeds standaard 3 uur ...
Mag ik vragen hoelang ze dan ‘s nachts slaapt? Ik vind het zo lastig maak haar soms overdag wakker omdat ze anders ‘s morgens zo vroeg wakker is maar gisteren heeft ze maar 1,5 uur geslapen overdag en vannacht maar van 20.00-6.10 pfff

2 dagen geleden

Reactie op MomM34

Mag ik vragen hoelang ze dan ‘s nachts slaapt? Ik vind het zo lastig maak h ...
Ze slaapt meestal om 19.30/20.00 tot 7.00, uitzonderingen daargelaten. Maar ieder kind is natuurlijk anders en heeft andere slaapbehoeften. Zo lang ze overdag vrolijk zijn en geen tekenen van (over)vermoeidheid vertonen zit je wel goed is altijd mijn filosofie😁