19 Reacties

2 jaar geleden

Heyhey, mijn zoontje heeft identiek hetzelfde op zijn beide armen, ik heb zelf een eczeem creme voor babys gehaald, maar zou beter zijn om morgen toch bij de dokter langs te gaan. Ik zou ook graag willen weten wat u dokter zegt. Mijn afspraak is pas na een maand en heb die afspraak maande terug geboekt

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft zo'n plekje op zijn wang. Ik dacht ook dat het eczeem was maar volgens de huisarts was het gewoon heel droog. Ik moest met vaseline gaan smeren en het trok al vrij snel weg! Hopelijk trekt het bij je dochtertje snel weg!

2 jaar geleden

Reactie op Kim151223

Mijn zoontje heeft zo'n plekje op zijn wang. Ik dacht ook dat het eczeem wa ...
Dit was het plekje bij hem.

2 jaar geleden

De vorm doet denken aan iets van ringworm (een schimmelinfectie) of dauwworm (baby eczeem, dan is het ook een beetje nattig vaak). Maar laat vooral de huisarts even kijken!

2 jaar geleden

Reactie op Aapie2023

De vorm doet denken aan iets van ringworm (een schimmelinfectie) of dauwwor ...
Hier dacht ik dus ook aan! Jaa ben benieuwd wat de huisarts zegt!

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit. Verschillende dingen geprobeerd maar nog niet iets gevonden wat helpt. Ik heb pas voor volgende week woensdag een afspraak kunnen krijgen 😫 Volgens het cb was het droge huid maar ondanks al het smeren gaat het niet over en het lijkt erger te worden..

2 jaar geleden

Onze heeft ook een paar van die plekken. Inderdaad droge huid! Ik smeer van 100% shea butter van baby natural store. Echt top spul!

2 jaar geleden

Bent u al bij de dokter geweest?

2 jaar geleden

Vandaag bij de dokter geweest & hij denkt aan een soort eczeem door hele gevoelige huid. Kan veroorzaakt worden door van alles. Omdat hij liever geen hormoonzalf geeft heeft hij een zalf voorgeschreven die de huid barrière versterkt. Gelukkig niks ernstigs!

2 jaar geleden

Reactie op Rowan0409

Onze heeft ook een paar van die plekken. Inderdaad droge huid! Ik smeer van ...
Mag ik vragen hoe lang het duurde voordat je verbetering zag? En hoe vaak op een dag smeerde je? Ik zag dat meerdere mensen deze aanraadde dus ik heb hem ook besteld. Heb de crème afgelopen donderdag binnen gekregen en smeer 2x per dag maar heb niet het idee dat het beter aan het worden is 😫 het ziet er zelf erger uit omdat hij het nu ook begint kapot te krabben. Heb al wel voor woensdag een afspraak staan bij de huisarts.

2 jaar geleden

Reactie op Esma55

Mag ik vragen hoe lang het duurde voordat je verbetering zag? En hoe vaak o ...
Gewoon bij elke luierwissel meteen wat vette zalf op de buik :) hou je de huid lekker soepel

2 jaar geleden

Reactie op Jongensmoedee

Gewoon bij elke luierwissel meteen wat vette zalf op de buik :) hou je de ...
Oke misschien dat even proberen dan. Wou ook weer niet overdrijven en teveel smeren 😅 Wil ook niet aan de hormoonzalf dus hoop echt dat dit gaat helpen.

2 jaar geleden

Ik vind het echt sprekend op ringworm (schimmelinfectie) lijken

2 jaar geleden

Hi mag ik vragen wat voor advies jullie gehad hebben van de huisarts? Mijn kindje heeft precies dezelfde plekjes, maar na een weekje smeren word het nog niet echt beter..

2 jaar geleden

Hi! Wij hebben dat ook en naast pure shea boter smeer ik ook de billenzalf van Weleda, die hadden we toch al in huis. Die helpt ook goed op deze plekjes bij ons!

2 jaar geleden

Reactie op Cvgh20

Hi mag ik vragen wat voor advies jullie gehad hebben van de huisarts? Mijn ...
Als het eczeem is dan moet je smeren met een vette zalf. Wij zijn nu doorverwezen naar de eczeemverpleegkundige. Na hele tijd zelf aan te lopen modderen is het best erg geworden en heeft de kleine er erg veel last van. Ik zou cetomacrogol gaan gebruiken. Die hebben wij nu van de kinderarts voorgeschreven gekregen maar die kan je evt ook zonder recept bij de apotheek halen. En volgens mij ook bij de kruidvat. Mocht het erger worden trek aub zo snel mogelijk aan de bel en vraag om advies van de eczeemverpleegkundige. Die van ons heeft voor niks lang pijn gehad 😞

2 jaar geleden

Reactie op Esma55

Als het eczeem is dan moet je smeren met een vette zalf. Wij zijn nu doorv ...
Heeft de cetomacrogol crème wel geholpen uiteindelijk? Was dat het advies ook van de eczeem verpleegkundige? Mijn zoontje had precies dezelfde uitslag. Eerst werd gedacht aan ringworm, maar uiteindelijk is het toch eczeem. Hij is nu wel aan de hormoon zalf omdat hij er echt heel erg last van kreeg de afgelopen dagen. De zalf helpt heel snel gelukkig, en gaan waarschijnlijk snel weer afbouwen. Daarom benieuwd of cetomacrogol zalf alleen wel voldoende gaat zijn als het weer terug komt.

2 jaar geleden

Reactie op ASG2023

Heeft de cetomacrogol crème wel geholpen uiteindelijk? Was dat het advies o ...
Als het heel erg is zal alleen de cetomacrogol niet voldoende zijn nee. Maar milde eczeem/plekjes zou met cetomacrogol te doen moeten zijn. Dat is wat ze tegen mij zeiden tenminste. Maar goed weet niet of elke arts op dezelfde manier te werk gaat 😊 Daarom zei ik ook als het erger wordt dan meteen naar de eczeemverpleegkundige.

2 jaar geleden

Reactie op Rowan0409

Onze heeft ook een paar van die plekken. Inderdaad droge huid! Ik smeer van ...
Is dat een creme of douchegel?