17 Reacties

2 jaar geleden

Ik was dit alweer helemaal vergeten joh, bedankt voor de herinnering! Ik denk een half van te voren een goed glas water?

2 jaar geleden

Deze echo maken we bij een zwangerschapsduur van ongeveer 8 weken. We brengen gel aan op je onderbuik en met behulp van de echokop kunnen we de baarmoeder met het kindje erin in beeld brengen. Het is belangrijk dat je een volle blaas hebt, omdat we je baarmoeder dan gemakkelijker in beeld krijgen. We adviseren je een uur voor de echo niet meer te gaan plassen.

2 jaar geleden

Ik heb een uur voor de echo 1,5 groot glas water gehad en niet meer geplast. Eenmaal bij de verloskundige deed ze gelukkig meteen de echo, waarna ik naar de wc kon en daarna verder de dingen bespreken.

2 jaar geleden

Een uur voor de echo plassen, en dan 2 glazen water drinken (hoeft niet in 1 keer) als ze de echo inwendig wil doen laten ze je daar even plassen

2 jaar geleden

Een uur van tevoren plassen, dan 2 of 3 glazen water drinken en niet meer naar de wc gaan.

2 jaar geleden

Ik had een echo met 6 weken. En dit stond er in de brief: Graag een uur voor de echo twee volle glazen water (of ander vocht) drinken en niet meer uitplassen. Ik heb gewoon een wekkertje gezet. 😊

2 jaar geleden

3 glazen water..... ik had bij de eerste inderdaad een uur van tevoren geplast en 2 glazen water gedronken. Ik had BUIKPIJN! van mijn volle blaas. Ze kon ook geen snel zien dat die meeeegavol was. Dus mocht ik gaan plassen en deed ze daarna de rest van de echo. Dus ga ook even na of je al veel moet plassen en overdrijf niet met extra drinken. Het was zo naar! Gewoon een beetje gevulde blaas is al prima.

2 jaar geleden

Reactie op Jurst

3 glazen water..... ik had bij de eerste inderdaad een uur van tevoren gepl ...
Nou dit is dus precies bij mij gebeurt! Ze liep ook nog eens uit dus ik hopte door de wachtkamer hahaha. Zodra ze begon met de echo zei ze ook meteen, ga maar plassen, de zwangerschap zit op de goede plek, maar je blaas is veels te vol! Zie foto, hahahha!

2 jaar geleden

Volgens mij is het vooral zodat je niet vlak van te voren denkt: oh laat ik nog even naar de wc gaan / zenuwplasje haha. Ik heb in elk geval nooit extra gedronken van te voren.

2 jaar geleden

Ik moest 1 uur en 15 minuten er voor uitplassen en dan binnen 15 minuten 3 glazen water drinken. En dan dus een uur wachten. Snel de echo en plassen maar !

2 jaar geleden

Ik ben 5 minuten te voren toch gaan plassen, dat ging ook goed. Kortom, probeer het niet te doen, maar moet je echt en kun je t niet meer ophouden? Ook dan komt het meestal gewoon goed (aldus onze verloskundige).

2 jaar geleden

Ik heb anderhalf uur van tevoren voor het laatst geplast en toen nog 2 glazen gedronken, maar blijkbaar was m'n blaas alsnog aan de lege kant🤷🏼‍♀️ Maar alsnog deed ze geen inwendige echo...

2 jaar geleden

Reactie op KikiVis

Nou dit is dus precies bij mij gebeurt! Ze liep ook nog eens uit dus ik hop ...
Ja dat is echt niet fijn hoor, als je gewoon een beetje moet plassen, is dat meer dan genoeg. Ik ga lekker plassen en drink dan nog wel een glas water voor vertrek en wat bij aankomst ofzo. Maar niet meer zo vooruit en zeker niet zoveel. Vreselijk!

2 jaar geleden

Ik heb gister mijn eerste echo gehad rond 12 uur. Had zeker al 2 uur niet meer geplast en afspraak voor ons liep ook uit. Dus zat echt zo vol. Toen mocht ik ook gelijk gaan liggen. Bleek inderdaad goed volle blaas maar ze gaf aan meer te kunnen zien met inwendige echo. Dus mocht snel gaan plassen en toen hebben we ook de andere echo gedaan.

2 jaar geleden

Reactie op Melis_

Ik heb gister mijn eerste echo gehad rond 12 uur. Had zeker al 2 uur niet m ...
Ja, bij mij werd met de inwendige gezegd dat ik een vrij volle blaas had en ze er af en toe omheen moest werken... terwijl ik 30 min er voor had geplast🤣

2 jaar geleden

Ik zat 20min vantevoren in de wachtkamer, geplast en toen 500 cc gedronken. Binnen 8 min is vloeistof in je blaas dus spaar urenlange sessies van ophouden ;)