12 Reacties
10 dagen geleden
Onze dochter van 3 (april 4) is nog nooit uit logeren geweest. Ik vind dit zelf niet nodig en vind het fijn om haar gewoon lekker thuis te hebben. Ik denk wel dat als ze ouder is het makkelijker is dan als baby voor mij. Ze kan praten, uitleggen en zeggen wat er is en je kan eventueel even bellen om haar gerust te stellen. Als moeder ken je je baby het beste en ik wil dat ze weten dat ik er voor ze ben als ze me nodig hebben. Hierdoor ben ik ook bewust thuis gebleven na de geboorte. Ze gaat nu wel naar school (peuter) maar dit is echt voor de leuk en als voorbereiding op school. Daar in tegen denk ik wel dat als je kindje naar de opvang gaat naar “vreemden” de stap naar logeren bij familie makkelijker is dan hoe ik er nu voor gekozen heb. 🙈
10 dagen geleden
Ik denk altijd maar: als het echt niet gaat en mijn kind blijft maar huilen of wordt ineens ziek dan ben ik zo weer thuis. Wij zijn tot nu toe nog nooit heel ver weg geweest als we een nachtje zonder de kinderen waren. Dus mocht er echt iets zijn dan zouden we binnen 1 a 2 uurtjes weer thuis zijn. Vind ik altijd wel een fijne gedachte
MOD
10 dagen geleden
Is ze overdag weleens bij opvang/oppas?
Zo heb ik het eigenlijk benaderd. Als ze overdag iets heeft dan ben ik er ook niet.
Daarnaast hebben we bij de oudste gewacht met logeren totdat de nachten goed gingen, dat wilde ik iemand anders niet aan doen😅 maar we zijn ook altijd maximaal 1.5 uur van huis gegaan tot nu toe. Met de jongste is logeren er nog niet van gekomen, maar het lijkt me heel leuk voor haar. Wellicht helpt het om te bedenken dat ze een fantastische tijd gaat hebben bij opa&oma ☺️
10 dagen geleden
Mijn zoontje heeft al eens bij mijn ouders gelogeerd, dit was uit noodzaak omdat wij een crematie hadden vroeg in de ochtend. Mijn moeder past eens in de twee weken op dus hij kent haar goed en ze hebben een fijne band samen. Omdat hij nog een nachtvoeding heeft en dus wakker wordt vond ik het wel fijn als mijn moeder bij hem op de kamer zou slapen. Hij slaapt daar in een logeerkamer waar ook een tweepersoonsbed staat dus die optie was er. Gelukkig stelde mijn moeder dit zelf voor en dat stelde mij heel erg gerust. Het idee dat hij snachts wakker zou worden op een vreemde plek vond ik niet fijn, wat jij dus ook hebt. Nu was er snel iemand bij hem. De nacht is heel goed gegaan en precies zoals thuis. Ik heb ook gevraagd of ze mij een berichtje wilden doen in de ochtend met een update over de nacht. Zo las ik met wakker worden direct dat het goed gegaan was en was ik meteen gerust gesteld
10 dagen geleden
Reactie op 2021Baby1
Is ze overdag weleens bij opvang/oppas?
Zo heb ik het eigenlijk benaderd. ...
Ja ze gaat wel naar de opvang en naar een gastouder!
De nachten gaan over het algemeen goed maar we hebben de afgelopen 2 weken wel nachten gehad dat ze van 23:00 tot 02:00 wakker is geweest maar dat is denk ik regressie/sprong
10 dagen geleden
Jee, wat spannend!
Komt vast helemaal goed. Ik denk dat je dochter het vast leuk gaat hebben. Ziet ze opa en oma regelmatig?
Mijn zoontje is echt gek op zijn opa’s en oma’s (voornamelijk de ouders van mijn man, die zien we net wat vaker omdat ze op 5 minuten afstand wonen.)
Dan zal het vast een groot feest worden!
En met 20 minuten ben je al bij ze las ik. Dan ben je gelukkig snel bij haar mocht het nodig zijn.
Wat 2021Baby1 zegt vind ik ook een hele mooie relativering.
10 dagen geleden
Jeej wat spannend zo de eerste keer hè, al moet ik zeggen dat ik het nog steeds spannend vind en ze is al wel een aantal keer geweest!
Neem wat vertrouwde dingen van haar mee zodat het lekker ruikt naar thuis (slaapzak, matras/hoeslaken, knuffeltje) en wat je thuis ook gebruikt tijdens de nacht (numsy bijv)
En als jullie een bedritueel hebben vraag je ouders of ze deze ook willen doen, zo is het hetzelfde als thuis en voelt het vertrouwd!
Leg je ouders uit wat je doet als ze bijv ‘s nachts verdrietig is, zodat hun dit ook kunnen doen.
Het komt vast goed! En al heeft ze een wat mindere nacht, het is ook weer een keertje ochtend ;)
Succes en veel plezier met wat je gaat doen ❤️
9 dagen geleden
Is jullie dochter overdag wel eens de hele dag bij opa en oma? Dat ze daar ook dutjes doet bedoel ik? Wij hebben een vaste oppasdag in de week, daardoor vond ik de overgang naar een nachtje logeren ook minder groot. Als dutjes daar goed gaan, vertrouw ik er ook wel op dat de nachten goed gaan.
Ik heb ook nog twee nichtjes die net iets ouder zijn dan onze kinderen, dat vond ik ook altijd wel een fijn idee. Als mijn ouders een nachtje die twee kunnen overleven, kunnen ze mijn kindjes ook wel aan 😂 Dat heeft allemaal wel geholpen in het vertrouwen dat het wel goed komt, ook als ik niet direct in de buurt ben.
9 dagen geleden
Hier ervaren wij dat ze bij anderen (opa en oma, en de kinderopvang) beter slaapt dan thuis.. dus, zeker de moeite waard om te proberen! Eerste keer uit logeren vonden wij ook spannend, maar hadden afgesproken dat als het echt niet gaat, ze haar kwamen brengen. Gelukkig dus nooit nodig geweest en wij genieten nu ook echt van een nachtje doorslapen