36 Reacties
vorig jaar
Noémie is van 22-12-2023
07:30/08:00 uur +/- 100 gram Griekse yoghurt en een cracker
10:00/10:30 uur fruit
12:00 uur 1 boterham met chocopasta of worst, een deel van een ontbijtkoek en een los plakje worst.
13:30 uur fles 170
15:15/15:30 uur een koekje, rozijnen of fruit
17:00/17:15 uur avondeten
19:00 uur fles 170
23:00 uur fles 170
vorig jaar
06:30 flesje opvolgmelk 120cc
8:00 havermout met twee soorten fruit en een schepje pindakaas
11:00 1 stuk fruit
12:30 1-2 boterhammen met vega pate en fruitspread
13:30 fles gewone melk 150cc
16:00 tussendoortje
17:30 avondeten
18:30 beetje griekse yoghurt
19:00 180cc opvolgmelk
Daarnaast over de gehele dag nog een volle fles met diksap
vorig jaar
Zoontje is van 22-12-2023 en eet:
07:30/08:00u kom 200 gram havermoutpap met aardbei en bosvruchten, gemaakt met alpro soya groeidrink
10:15u klein stukje fruit
12:15u 2 boterhammen met groentespread, boter of pindakaas
15:00u klein tussendoortje, koekje
17:00u/17:30u 200 gram avondeten, eet met de pot mee, dus kan van alles zijn - van stamppot tot paella tot wraps
19:15u fles half kv half alpro soya groeidrink
Tussendoor slokjes water, dat gaat de ene keer beter dan de andere keer
MOD
vorig jaar
De tijden variëren hier nogal. Schema is, als ze niet ziek is/tandjes krijgt etc. (wat de laatste tijd nogal vaak voor kwam😅), ongeveer:
07:00/09:00 Ontbijt: 200ml melk + 4 scheppen pap in fles, soms nog een cracotte als ze trek heeft.
09:30/11:00 Snack: meestal banaan, of ander fruit
12:00/13:00 Lunch: brood, 0.5-1.5 sneetje met iets van vleeswaren/smeerworst/smeerkaas/pindakaas/avocado. Stukjes komkommer als ze wil.
Voor het dutje: fles melk, was aan het afbouwen maar als ze weinig brood wil krijgt ze een hele fles😅 (ze vindt het ook zo lekker)
15:00/16:30 Snack: meestal fruit, soms een kaakje of maisstengels erbij.
17:30/18:00 Avondeten: geen idee hoeveel, maar ze eet met de pot mee. Meestal eet ze meer dan m'n peuter van 3.5😅 En dan een beetje halfvolle yoghurt.
18:30/19:00 Fles: 200ml
Melk is nu nog een deel Nutrilon/deels halfvolle melk. Denk dat we over een maandje volledig op halfvolle melk zitten.
Water varieert overigens heel erg, het is niet echt dr favoriet dus er gaat een beetje limonade in om te wennen.
vorig jaar
07:30 - pap met een beetje banaan
10:30 - fruit
12:00 - 2 boterhammen, daarna flesje hv melk
15:30 - snack (cracotte, rozijntjes oid)
17:30/18:00 - warm eten (met de pot mee) en daarna toetje (yoghurt)
18:45/19:00 - flesje kv 90+3 (deze is binnenkort niet meer nodig verwacht ik)
Verder drinkt ze steeds beter water en daarnaast nog wat diksap.
vorig jaar
Gewoon even benieuwd; Is er een reden dat je om 15:00/15:30 avondeten geeft? Of is dat het tijdstip van het tussendoortje?
vorig jaar
Hier heel wisselend, want echt een dramatisch slechte eter weer. Maar op een goede dag is het zo:
8 uur ontbijt, 1 boterham met appelstroop, of pap en beker met alpro groeidrink. Daar drinkt hij dan wel wat uit.
9 uur soms knijpfruit.
10:30 fruit, 3/4-1 stuk.
12 uur brood, 1-2 boterhammen met appelstroop of pindakaas en vette boter. Iedere calorie is er 1. Hij drinkt dan ook weer uit zijn melkbeker.
15:30 grote maisvinger of een koekje sinds kort.
17 uur potje of iig warm eten. Dat eetmoment duurt dan een uur, omdat wij aansluitend eten. In dat uur eet hij vaak maar 100 gram eten, eerder at hij wel 200 gram en nog wat hapjes van ons. Nu is het zo slecht dat hij met ons mee eet en daarna evt nog boterham of pannekoekje oid aangeboden krijgt.
Hij wil sinds 1,5 week niets meer weten van flessen. En we laten hem nu echt ongezonde dingen eten, suiker in de pap. Koekje na het fruit, koekje in de middag. Hij komt niet aan, maar valt af. Dus we hebben echt alles losgelaten. Heel genoeg eet hij nu ook weer iets beter zijn eten nu we hem zo laten snacken🤷🏼♀️
Hij drinkt door de dag wel vaak zijn melkbeker leeg. En drinkt mee met zijn zus, water thee en limonade.
vorig jaar
Gewoon even benieuwd; Is er een reden dat je om 15:00/15:30 avondeten geeft ...
Ik was bang dat er anders een te groot stuk tussen zou zitten van de boterham naar het avond eten en dat het avond eten dan weer te dicht op het flesje zat, maar daarom de vraag naar jullie eetschema's op dit moment🤭 kan ik weer wat van leren😊 is mn eerste kindje dus alles is nog nieuw voor me😅
vorig jaar
Reactie op x_xkimmy
Ik was bang dat er anders een te groot stuk tussen zou zitten van de boterh ...
Nee hoor, ik geef na het avondeten zelfs nog kwark, rond 18u, en daarna dus nog om 19:15u een fles. Hij drinkt daar vaak maar de helft van op maar dat is geen bezwaar! Die flessen bouw je toch zo langzaam maar zeker af en ze moeten de hele nacht doen met hun avondeten, dus ik zou je aanraden dat naar 17:00u/17:30u te verplaatsen.
vorig jaar
Reactie op x_xkimmy
Ik was bang dat er anders een te groot stuk tussen zou zitten van de boterh ...
Ah zo! Zou haar gezellig met jullie mee laten eten 😊 Mocht ze dan wat van de fles laten staan, dan is dat op deze leeftijd niet zo erg. Mits ze verder wel genoeg drinkt overdag. Daarom krijgt ze hier tot nu toe nog wel een klein flesje (90+3) voor de nacht. Ze zou ook wel zonder kunnen vermoed ik.
Tussen boterham en avondeten heb je dan nog een tussendoortje om die tijd te overbruggen.
vorig jaar
Reactie op x_xkimmy
Ik doe altijd 1 broodje met beleg en als ik dan zeg '2 boterhammen' bedoel ...
Hier hetzelfde! 😊
vorig jaar
Ons 'schema' :
7.30/8u ontbijt: halve banaan tijdens wachten en dan een bakje havermout met geraspte appel of met bosbessen. Ik weeg niet af, maar gewoon zodat verhouding goed is. Havermout aangemaakt met water.
12u lunch: 2 boterhammen met avocado, pindakaas of hummus.
Voor 2e dutje : 100 ml melk (was moedermelk, wordt.... Koemelk of plantaardig)
17.:15 avondeten. Ze wil niet gevoerd worden dan. Dus stukjes groenten met bijv falaffel. Ze is momenteel vooral dol op peulvruchten en weigert pasta/rijst/zoete aardappel. Hleveleheid???? Ongeveer zoals 'n potje. Maar geen idee, wisselt en weeg het niet af.
Toetje: paar lepels soya kwark
Voor slapen fles 150-200ml
Tussendoor: fruit of komkommer of broodkorst, bij ieder eetmoment slokjeswater
vorig jaar
Zoontje van 17-12-2023
07:00: 150+5 kv en een cracotte
08:30 fruit (1-2 stuks)
10:15 2 boterhammen met beleg + rijstwafel
12:30 150 ml havermelk
15:15 tussendoortje, in de trant van maisstengels, stukje ontbijtkoek, soepstengels, lange vinger oid
17:30 avondeten, vind dat hij flink eet
daarna bakje soja yoghurt
18:45 180+6 kv, maar drinkt regelmatig “maar” 150 cc
Zoontje eet veel, geven ze op de opvang ook aan.
Nog relatief veel kv, maar ik krijg hem op geen mogelijkheid aan ander drinken. 1.5 week geleden begonnen met havermelk geven en dit langzaam opgebouwd, dat gaat goed. Over 2 weken naar de dietiste (ivm allergieën), dan weer een plan maken hoe op te bouwen met de melkladder.