33 Reacties

één maand geleden

Mijn zoontje word volgende week 1, dan gaan wij ook stoppen met de fles. Hij krijgt nu alleen nog voor het slapen gaan 150cc. Ik geef hem al een paar dagen warme volle melk overdags en dit gaat hartstikke goed. Dus volgende week is voor ons ook het einde in zicht. Ik kon niet wachten, maar nu het zo ver is ben ik toch wel lichtelijk emotioneel 🥹

één maand geleden

Geen ervaring mee, maar uit oprechte nieuwsgierigheid; waarom geef je ranja ipv gewoon water? 😊 Hoor meer moeders hier wel eens over en ik durf het eigenlijk nooit te vragen omdat het aanvallend kan overkomen (wat niet zo bedoeld is)

één maand geleden

Reactie op ninax98

Geen ervaring mee, maar uit oprechte nieuwsgierigheid; waarom geef je ranja ...
Omdat m'n zoontje het anders niet drinkt.. en ik snap het wel.. ik vind water met een smaakje ook veel lekkerder dan water. Dus hier gewoon suikervrije ranja. Hoeft niet eens perse een hele dikke laag in, het is puur voor de smaak. Vroeger kregen we ook allemaal dingen wat nu niet meer "mag".. daarintegen ben ik sowieso niet zo moelijk. 🙈

één maand geleden

Reactie op Ro0mmy

Mijn zoontje word volgende week 1, dan gaan wij ook stoppen met de fles. Hi ...
Ja toch wel dubbel he! Ik dacht ook toen hij de speen eruit gooide van, oké.. daar gaat ons momentje samen 🥹

één maand geleden

Mag ik even vragen hoeveel melk ze dan nog op een dag drinken? Hoeven ze dan niet meer 500cc? Bedankt voor info!

één maand geleden

Reactie op Meriam85

Mag ik even vragen hoeveel melk ze dan nog op een dag drinken? Hoeven ze da ...
Hier dus geen melk meer. Maar hij kreeg in z'n ochtendfles 200ml. Google zegt: Per 24 uur heeft je baby ongeveer 150 ml vocht per kilogram lichaamsgewicht nodig. Vocht zit ook in fruit, yoghurt, pap etc. Als de plasluiers goed zijn dan is het prima.

één maand geleden

Reactie op Kim151223

Hier dus geen melk meer. Maar hij kreeg in z'n ochtendfles 200ml. Google ze ...
Excuus.. dat is voor onder een jaar.. vanaf een jaar ongeveer 750ml vocht per dag!

één maand geleden

Reactie op Kim151223

Excuus.. dat is voor onder een jaar.. vanaf een jaar ongeveer 750ml vocht p ...
Oei wist ik zelfnniet… ik blijf hier maar de fles bieden ook al heeft ze er eigenlijk nirt veel zin in

één maand geleden

Reactie op Meriam85

Oei wist ik zelfnniet… ik blijf hier maar de fles bieden ook al heeft ze er ...
Geef je alleen maar melk dan? Misschien heeft ze wel behoefte aan ander drinken. Hier drinkt hij dus melk niet meer in de fles maar wel dus ranja. Zolang de plasluiers goed zijn, zou ik me geen zorgen maken.

één maand geleden

Reactie op Kim151223

Geef je alleen maar melk dan? Misschien heeft ze wel behoefte aan ander dri ...
Enkel melk ja naast haar vaste voeding. Ja plasluiers zijn oke hoor!

één maand geleden

Reactie op Meriam85

Enkel melk ja naast haar vaste voeding. Ja plasluiers zijn oke hoor!
Dan zal het wel prima zijn! Ik zou haar alleen wel laten wennen aan ander drinken.. meestal begin je daar rond 6 maand al mee 🙈 niks moet! Maar ik denk dat het wel wat makkelijker gaat als ze in 1x geen melk meer wilt hebben. Ook al zijn het ieniemienie beetjes, zo begon dat hier ook.. en iedere keer als er een fles af ging dronk hij meer ander drinken.

één maand geleden

Reactie op Meriam85

Mag ik even vragen hoeveel melk ze dan nog op een dag drinken? Hoeven ze da ...
Eerst is de melk echt als eten bedoeld, dan is er best wat nodig. Is melk als drinken naast het eten bedoeld, dan is 200-300ml per dag echt genoeg

één maand geleden

Weer een mijlpaal 🥰 Ik heb hier vanmorgen gezegd dat we de ochtendfles vanaf morgen gaan weglaten en dan ontbijten met een broodje en thee ipv 120 fles en een broodje. Dan zou ze alleen ‘s avonds nog haar fles krijgen maar die wil ik als dit straks goed gaat ook gaan afbouwen

één maand geleden

Ons kindje (net 11 maanden) dronk tot woensdag in ochtend voor 1e dut nog 150ml moedermelk , voor 2e 75ml en voor avond slapen zo'n 150-170ml moedermelk. Ze eet wel al vrij goed overdag (avond matig). Maar: sinds Donderdagavond is ze heel abrupt alle flessen volledig gaan weigeren. Op opvang ook. Ook melk uit beker. Alles wordt geweigerd. Ook kunstvoeding (dat uiteindelijk maar geprobeerd, dscht dat t probleem miss de diepvriesmelk was want benn ook gestopt met kolven) Als ik jou zo lees, zie je ht als een mijlpaal.. :) maar ik zelf heb rr wel zorgen om. Ze drinkt nog nagenoeg geen ander vocht: oefenen al wel sinds ze ongeveer 6 maanden is met water, maar weinig tot geen interesse. Bovendiej hebben se toch nog 300ml melk nodig. Hoe ga jij hier mee om? Want ranja of water is geen melk vervanger.

één maand geleden

Reactie op Chb1989

Ons kindje (net 11 maanden) dronk tot woensdag in ochtend voor 1e dut nog 1 ...
Oh wat vervelend! Hier dacht ik eerst ook dat het de vriezermelk was maar dat was het dus mooi niet hahaha. Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat ze normaal drinken. Hier at hij eerst geen brood in de ochtend, de fles was dus z'n "ontbijt".. maar nu eet hij het dus wel met ranja. En de avondfles heb ik vervangen voor een flink (want hij smikkelt er echt van) bakje Griekse yoghurt met een smaakje. Yoghurt, fruithapjes etc mag je ook rekenen als vocht! Ik merk ook na z'n bak yoghurt dat hij dan ook absoluut niet meer wil drinken. En wat betreft nog perse 300ml melk nodig hebben.. dat heb ik volledig losgelaten. Ze zijn bijna een jaar dus ik denk dat die 2 weken niet veel uitmaakt. Er zijn ook kindjes die al heel vroeg de melk weigeren. Dus misschien zou je gewoon drinkyoghurt, koeienmelk of ander zuivel kunnen proberen! Ik zou gewoon geven wat ze lekker vinden, maar goed zoals ik al zei.. ik ben niet de moeilijkste met wat ik aan mn kind geef 🙈 Ik zou vooral niet te moeilijk denken en je kindje lekker volgen.

één maand geleden

Hier drinkt hij nog regelmatig uit de borst. Flesjes als ik weg ben 2 van 100 tot 140. Maar hiernaast eet en drinkt hij ook gewoon volle bak. Maar omdat het aankomen nu wat minder is hij is van +1 naar -1 gegaan laat ik de melk nog even niet weg.

één maand geleden

Reactie op Birg

Hier drinkt hij nog regelmatig uit de borst. Flesjes als ik weg ben 2 van 1 ...
Ik geef je groot gelijk! Lekker laten drinken ☺️

één maand geleden

Reactie op Kim151223

Oh wat vervelend! Hier dacht ik eerst ook dat het de vriezermelk was maar d ...
Die 300ml is juist vanaf een jaar. Vanaf 1 jaar hebben ze nog zo'n 300ml gewone melk nodig. Kwark kan daar wel vanaf denk ik, maar ik zou proberen je kindje nog wel iets van melk te laten drinken. Dit geld zeker tot de leeftijd van 3 jaar. Wel fijn om te lezen dat er meer kindjes deze week ineens geen trek meer hebben in hun fles. Hier drinkt hij maar 50-80 ml nu per keer.

23 dagen geleden

Helemaal niets mis mee! Onze oudste dochter (nu 4,5 jaar) weigerde ook vanaf precies 11 maanden alle flessen. Terwijl de jongste die nu 11,5 maand is nog niet zonder kan/wil. Het is vooral voor jezelf even wennen/schrikken maar zolang ze wel wat zuivel binnen krijgen zoals yoghurt of gewone melk is het prima. Ik zou er niet teveel over nadenken verder 😊

22 dagen geleden

Reactie op Kim151223

Oh wat vervelend! Hier dacht ik eerst ook dat het de vriezermelk was maar d ...
Hier is het nog steeds gaande. Ze dronk gister 30cc over de hele dag heen. Helaas ook geen enkele andere vorm van melk/ zuivel. Zelf ben ik er daardoor niet helemaal gerust op, ze kan echt nog meer gebruiken. Ze komt met als moeite die we r in steken wel aan voldoende vocht (sokjes water, fruit, havermout) maar ze eet ook echt nog niet zo goed. Zeker in de avond het erg moeizaam, waardoor ze toch vooral fruit en havermout binnenkrijgt op m dag. Ze weigert alle vormen van zuivel. Ik gun naar nog wel de diversiteit in voedingsstoffen in moedermelk en daT heeft ze voorlopig nog wel nodig. bijzonder dat meer kindjes het met 11 maanden ineens zo weigeren:).