33 Reacties

23 dagen geleden

Reactie op Chb1989

Hier is het nog steeds gaande. Ze dronk gister 30cc over de hele dag heen ...
En de melk in een beker doen? Krijgt ze dan ook niet wat meer binnen? Hier dus pas een maand aan de flessen, maar heel wisselend hoeveel hij drinkt. Ik heb het idee dat het aan tandjes ligt ook. Vorige week een het weekend uiteindelijk maar 3x50 per dag. Nu zit hij op 3x170. Andere houdingen helpen hier ook nog wel. En de ene dag eet hij goed en de andere dag bijna niks. En verder het streven voor melk kan dan 300ml zijn. Kan je niet ook de havermout met melk maken?

23 dagen geleden

Reactie op Jurst

En de melk in een beker doen? Krijgt ze dan ook niet wat meer binnen? Hier ...
Wek hebben helaas alles al georobeerd: rietjesbekrr, open beker, glas, door havermout, fles, andere fles, koud, warm, gemebfd met wat amandelmelk, gemengd met kunstvoeding, kunstvoeding zelf. Yoghurt, soja kwark, Griekse yoghurt, gewone melk, Niks Inmiddels drinkt ze ook andere vocht bijja niet en eet ze ooo moeilijker en moeilijker. Normaal was fruit & havermout met spoel nog heel makkelijk, of bananenbrood. Komkommer. Ik had inmiddels de 300ml melk al losgelaten en gefocust op dan tenminste gewoon vocht door haar eten. Maar ook dat is lastiger en lastiger. Vanochtend naar HA geweest hierom. Daar waa ze volledig overstuur toen E haar wilden onderzoeken. Moesten haar echt in houtgreep houden voor stethoscoop em dat ding waarmee E in dr ootyjes gaan. Ze heeft iig oorontsteking, dus dat zou deels verklaring kunnen zijn voor t moeilijke eten,&drinken. Advies was; zoutspray & zo'n zuiger. Maar wij krijgen dat echt nier voor elkaar bij ons kindje.. wordt traumatiserend. Ze wordt echt hysterisch als we dat proberen, dan moer ze volledig door 2 of 3 mensen vastgehouden worden en dat vind ik te ver gaan. Dan iig voor zoutspray wat al medium effectief is. Xylometazoline mocht weer niet vd huisarts, dat zou dan in t zknhs moeten (bizae aangezien jii mii toen noemde t gewoon via de apotheek te krijgen? Ik woon ook in NL & kreeg t dus al niet mee via de apotheek zonder recept, maar krijg nu dus ook geen recept). Als ze nog minder gaat drinken/zo blijft drinken, moet ze miss aan t infuus. Verder is ze overwegend vrolijk en maakt geen zieke indruk (op verkouden en hoesten na). Ze heeft wel koorts maar oogt niet ziek. Kan opk liggen & slaapt (klopklop) vrij goed. Ze vraagt (ondanks dat ze amper eet enndrinktL) ookk niet om n nachtvoeding. 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

23 dagen geleden

Reactie op Chb1989

Wek hebben helaas alles al georobeerd: rietjesbekrr, open beker, glas, doo ...
Jeetje.. maar oorontsteking? Heb je dus ook niet de keuze gekregen om een kuur te krijgen? Want daardoor kan eten en drinken ook pijnlijk zijn als ze slikken etc. Dan zouden bij hun toch een belletje moeten rinkelen om iets te geven? Hier was dat zo'n opluchting. En inderdaad suuuuper raar dat je de neusspray niet kan krijgen! Bij onze apotheek kan ik het zonder recept of afspraak halen! Hij is nu snot verkouden en geef het hem nu gewoon. Echt super bijzonder!

22 dagen geleden

Reactie op Chb1989

Wek hebben helaas alles al georobeerd: rietjesbekrr, open beker, glas, doo ...
Mijn man was laatst bij een andere apotheek, waar ik het ook 1x gehaald had, en kreeg het daar ook niet. Dat later bij de apotheek nog geen km verderop, zonder problemen. Misschien moet je het eens ergens vragen en zeggen dat het voor een kindje van 3 is ofzo en je zo min mogelijk wil gebruiken. Ik zou niet weten wat ik zonder zou moeten hier. Ben echt terughoudend met gebruik, maar afgelopen week echt weer nodig gehad. En geef je wel ook nurofen en paracetamol nu? Want dubbele oorontsteking is hartstikke pijnlijk. Vooral liggen doet ook erg zeer dan. Helpt misschien ook al wat met het eten. En als je geen zoutspray doet, maar een ampul zegmaar. Hoofdje op de zij een dan in een keer door het bovenste neusgat spuiten. Ben je in 1 handeling klaar, uitzuigen voegt hier niet veel toe. En als zout helpt, doet dit het goed hier. Als dat niet meer werkt, dan dus xylo, als hij anders niet kan drinken.

22 dagen geleden

Reactie op Jurst

Mijn man was laatst bij een andere apotheek, waar ik het ook 1x gehaald had ...
Dus het loont nog wel om een andere apotheek te proberen inderdaad🤷🏻‍♀️ En ik weet niet wat een ampul is🙈. Is dat een soort knijpzakje met zoutoplossing? Zal zo naar de kruidvat gaan, ook voor nurofen. Ze heeft nu (gelukkig) (nog) enkelzijdige oorontsteking 🤞, als t dubbel wordt dan krijgt ze AB. Je mag dus gewoon n pcm zetpul combineren met nurofen? Ze is 9,5 Kg verwacht ik.

22 dagen geleden

Reactie op Kim151223

Jeetje.. maar oorontsteking? Heb je dus ook niet de keuze gekregen om een k ...
Echt he🤷🏻‍♀️. Nee, het is pas enkelzijdig (gelukkig) en de arts noemde dat bij dubbelzijdig oorontsteking AB krijgt... Ik vind het ook vreemd! Ook vd xylo🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️ zucht

22 dagen geleden

Ik heb trouwens net even m'n neef gesproken (Huisarts) omdat ik er weinig voor voel nu n halve dag op de HAP te zitten met n baby die liever thuis in bed kan liggen voor mogelijk weer half advies pcm. Hij adviseert (volgens richtlijnen ook) liever eerst maximale.dosis PCM, goede spiegel opbouwen werkt beter dan zo nu en dan geven. Voor mijn kindje (9,5 kilo) betekent dat ongeveer 600mg per etmaal. En anders volledig overstappen op Ibuprofen ipv combinatie. Combi is niet wenselijk, dan liever volledig ibu. Hoge dosis ibu is nog minder schadelijk voor t lichaam dan AB. Maar als t niet overgaat uiteraard Is AB een life saver . Misschien voor anderen ook fijn te lezen qua combis

22 dagen geleden

Reactie op Chb1989

Dus het loont nog wel om een andere apotheek te proberen inderdaad🤷🏻‍♀️ ...
Nou als pcm niet voldoende werkt, dan geef ik nurofen, meestal vloeibaar. Als dat dan wel werkt, stop ik de paracetamol. Maar ik stop niet de pcm voor ik het idee heb dat het beter gaat. En geef uiteraard niet meerdere keren dubbel als ik na de eerste gift het idee heb dat het niet helpt. Ampullen zijn inderdaad gewoon bij de drogist te koop. Eigen merk, en verschillende merken. Is 2ml zoutoplossing per amul, breek je het dopje af en dan kan je het gebruiken. Echt de manier om zo min mogelijk xylo te gebruiken. Even vervelend, maar snel en effectief. En veel minder heftig dan dat uitzuigen als ze dat niet willen.

22 dagen geleden

Reactie op Jurst

Nou als pcm niet voldoende werkt, dan geef ik nurofen, meestal vloeibaar. A ...
Hele goede tip, dank je. Ik ga er zo meteen naar kijken!!!

22 dagen geleden

Overigens. Net HAP gebeld. Kindje wordt zieker en zieker en Ij gaven wel weer advies PCM120+nurofen. Of PCM 240 zonder nurofen, maar pcm120+nurofen werkt beter bij oorontsteking

22 dagen geleden

Reactie op Chb1989

Overigens. Net HAP gebeld. Kindje wordt zieker en zieker en Ij gaven wel w ...
Ja nurofen is gewoon een sterkere pijnstiller net als ibuprofen. Beterschap hoor, naar dat ze zoslecht gaat 😔🤗

21 dagen geleden

Reactie op Jurst

Ja nurofen is gewoon een sterkere pijnstiller net als ibuprofen. Beterschap ...
Dsnk je :) goede nieuws is: nu we haar goed op spiegel pijnstillers hebben, drinkt ze ineens weer! Water en ook melk! Vanmscht 3 x flesje van 75 ml zelfs.(brakke nacht dus, halve nacht opl, maar aangezien de arts vrijdag al sprak over risico dat ze aan infuus mocht, heeel blij dat ze weer dronk!). Vandaag heefr ze ook vanochtend en vanavond een goede fles gedronken (2x140ml ongeveer ) en weer voldoende gegeten. Arme kind had waarsch pijn met drinken en eten😳.

19 dagen geleden

Reactie op Chb1989

Dsnk je :) goede nieuws is: nu we haar goed op spiegel pijnstillers hebben, ...
Heel fijn! Pijnstilling is dan echt nodig dus en dan is het echt prima om te geven! Ik hoop dat ze goed opknapt nu!