14 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben een van soozly tijdens de vorige kraamperiode gebruikt (de eerste week wel in combinatie met een metalen kruik). En dat gaan we nu weer doen. Beviel heel goed. Inderdaad snachts in het stopcontact doen terwijl je voed en geen gedoe met heet water wat kan lekken. Wij gebruikten hem na de kraamperiode ook nog om bijvoorbeeld de kinderwagen te verwarmen in de winter of voor m’n eigen bed ☺️

2 jaar geleden

Had er eerst ook 1 aangeschaft omdat ik het idee van kokend water maar niets vond. Dacht zo safe te kunnen spelen maar het werd sterk afgeraden door de kraamzorg. Dat, ivm veel te snel afkoelen. Mijn zoon was toen eind september geboren, dus gewoon (nieuwe) kruiken gebruikt. Mijn man maakte ze klaar, en nooit lekkage problemen gehad. Misschien ook goed om te overleggen met jouw verloskundige/kraamzorg wat zij aanraden?

2 jaar geleden

De stoov is infrarood en warmt dus niets op tenzij het tegen je aan ligt. Dus een stoov is geen aanrader om een bedje te warmen. Ik wilde eerst een elektrische kruik maar die worden sterk afgeraden (kunnen te heet worden, kortsluiting etc). Heb dus toch aluminium kruiken aangeschaft

2 jaar geleden

Wij vonden het idee van warm water ook maar niets en hebben dit warmteknuffeltje gekregen (zie foto). Er zit een zakje in zn buik die je in de magnetron kunt opwarmen. Maarja, die moet je dan wel nog steeds onder in de magnetron steken. Tis in ieder geval sneller dan water koken en ook veiliger. Ik weet alleen niet of het lang warm blijft.

2 jaar geleden

Reactie op Demy_xx

Wij vonden het idee van warm water ook maar niets en hebben dit warmteknuff ...
Hou er wel rekening mee dat dit waarschijnlijk heel snel afkoelt. Met een Kipkep moet je het ook opwarmen in de magnetron maar die werd best snel koud

2 jaar geleden

Dank allemaal! Blijft lastig.. We hebben sowieso al aluminum kruiken en gaan ook voor een warmteknuffel. Hoopte iets te vinden zonder water en zonder dat we naar beneden moeten…

2 jaar geleden

Reactie op verona8

Wij hebben een van soozly tijdens de vorige kraamperiode gebruikt (de eerst ...
Hier zat ik ook naar te kijken, maar er zit wel water in en dat vind ik toch spannend 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Anouk’95

De stoov is infrarood en warmt dus niets op tenzij het tegen je aan ligt. D ...
Het verwarmd geen lucht, maar wel dingen zelf. Maar ik twijfel inderdaad of het genoeg zou verwarmen.

2 jaar geleden

Reactie op 123poef

Had er eerst ook 1 aangeschaft omdat ik het idee van kokend water maar niet ...
Een Stoov kruik had je bedoel je?

2 jaar geleden

Reactie op Demy_xx

Wij vonden het idee van warm water ook maar niets en hebben dit warmteknuff ...
Zo’n knuffel is sowieso fijn om bij krampjes lekker bij je kindje te leggen denk ik!

2 jaar geleden

Reactie op BabyBounty

Een Stoov kruik had je bedoel je?
Nee sorry, een soozly. Ik doelde verder op de ‘elektrische kruik’ in het algemeen 🤭. Had dat ding net binnen, en kreeg vlak daarna de intake voor de kraamzorg. Die zei gelijk: terugsturen dat ding! 🙈

2 jaar geleden

Reactie op BabyBounty

Dank allemaal! Blijft lastig.. We hebben sowieso al aluminum kruiken en gaa ...
Of koop even een cheapass waterkoker bij de Action en zet ‘m boven neer? Dat gaan wij ook doen. Zo’n knuffel blijft echt niet warm genoeg, zou ik niet doen. Ben je bang voor evt verbranden aan de hete kruik? Je kan nl. ook ipv een kruikenzak een hydrofiele doek gebruiken om er omheen te knopen, de kraamzorg weet wss hoe dit moet. Je hebt dan een dikke rand doek aan de kant van de baby, bij de voetjes, zo deden wij het destijds.

2 jaar geleden

Reactie op BabyBounty

Het verwarmd geen lucht, maar wel dingen zelf. Maar ik twijfel inderdaad of ...
Het verwarmt dingen waar vocht in zit (zoals een menselijk lichaam). Leg je hem in je bed, doet die op zichzelf niets (ik heb er een, geloof mij maar haah)

2 jaar geleden

Reactie op BabyBounty

Dank allemaal! Blijft lastig.. We hebben sowieso al aluminum kruiken en gaa ...
Wij hebben elektrische kruiken van Zensy. Staan ook veel op marktplaats. Inderdaad geen gehannes met water overschenken en onze kraamhulp vond 't prima toen ik ernaar vroeg bij de intake :-)