4 Reacties

vorig jaar
Slik je paracetamol? Dit hielp bij mij de scherpe kantjes eraf halen na de bevalling. Heb ook een ruggenprik gehad en had ook wel last van hoofdpijn. Dit kan natuurlijk ook gewoon door vermoeidheid komen. Daar koppel ik het eerder aan bij mezelf.

vorig jaar
Oh heftig! Heb je het nog steeds?
Ik heb ook de ruggenprik genomen, had ik alleen veel last van mijn benen/voeten. Ik kon niet meer lopen en voelde ze niet meer, maar na m’n bevalling was het wel gelijk over gelukkig 🍀
Ik was ook bang om de ruggenprik te nemen, maar ik ben wel superblij dat ik het heb genomen, want ik trok het niet meer…

vorig jaar
Soms ontstaat er hoofdpijn door de ruggenprik. In dat geval zult u merken dat door plat op bed te liggen de hoofdpijn afneemt. Eventueel kunt u een pijnstiller gebruiken, bijvoorbeeld paracetamol. De hoofdpijn wordt veroorzaakt door het nalekken van hersenvocht uit het prikgaatje. Door de bedrust zal dit gaatje binnen enkele dagen dicht gaan en zal de hoofdpijn verdwijnen. We adviseren bij hoofdpijn in ieder geval 24 uur bedrust te houden en alleen voor het toilet uit bed te gaan.
Als u na 5 dagen nog steeds hoofdpijn houdt, als u koorts krijgt na de prik of maakt u zich, om wat voor reden dan ook, zorgen, aarzelt u dan niet om uw behandelend arts te bellen.
https://www.amsterdamumc.nl/nl/patienteninformatie/ruggenprik-onderzoek-van-hersenvocht.htm#:~:text=Soms%20ontstaat%20er%20hoofdpijn%20door,van%20hersenvocht%20uit%20het%20prikgaatje.

vorig jaar
Als je het niet houdt met de hoofdpijn, bel dan gerust je verloskundige of gynaecoloog hoor! Extreme hoofdpijn na een ruggeprik kan inderdaad ontstaan doordat het gaatje niet goed dicht gaat. Er lekt dan (heel minimaal) hersenvocht waardoor de druk in je hoofd verandert. Hier kan gewoon wat aan gedaan worden! Die hoofdpijn is echt geen pretje!