9 Reacties
MOD
25 dagen geleden
Sowieso moét je niks hè! ☺️
Hier ook een meisje dat gek is op dr melk en het niet zo heeft op water, dus ik doe rustig aan met afbouwen. 's ochtends een papfles van 200cc , 's middags nu 100cc en 's avonds 200cc.
Over een week of twee doe ik de middagfles weer een schepje minder, maar de ochtend- en avondfles gaan nog wel even duren.
Bij m'n oudste ben ik 's ochtends een bordje pap gaan geven ipv fles (krijgt ie nu met 3.5 nog steeds, maar dan andere granen), maar m'n dochter vindt het niet lekker dus krijgt zij voorlopig gewoon dr flesje ☺️
Wellicht dat ik over een tijdje ga combineren met gewone melk als m'n nutrilon voorraad afneemt.
25 dagen geleden
Was vandaag bij de kinderarts, die zei dat 12 maanden eigenlijk best vroeg is om af te bouwen en dat het best later mag (18 mnd), ze zei naast het eten gewoon kv geven als ie dat lekker vindt, ook als het nog behoorlijk wat is. Ik heb een paar keer gewone melk geprobeerd, hij griezelt ervan en wil het echt nog niet!
24 dagen geleden
Bij mijn eerste gewoon blijven aanbieden. Ons zoontje drinkt nog 3 flessen. Ga de middagfles als eerst vervangen door koemelk. Andere twee voorlopig nog gewoon kv. Mijn oudste zoon ging steeds minder van de fles drinken en zo viel vanzelf de miedagfles weg en daarna de ochtendfles. Avondfles hebben we zeker nog tot 18 maanden gegeven maar opeens had hij er geen behoefte meer aan en waren we helemaal van de fles af zonder er dus echt veel voor te doen. Gaan het dit keer weer zo proberen.
22 dagen geleden
Ik snap je dillema. Ik voel ook wat druk . Hier 11maand en nog 3 flessen. Soms laat ze best wat staan en andere dagen gaat het helemaal leeg. Afgelopen dagen gaat het leeg en is ze 's avonds en nachts onrustiger en dan toch een klein flesje. Eten gaat heel goed, water drinken zou beter kunnen.
21 dagen geleden
Idd lekker geven. Onze oudste had ook nog lang 3 flessen (waarvan eentje gewoon pap was) werd vanzelf minder of gewoon bekertjes melk. Dochter nu ook nog 2 flessen en id ochtend pap. Maak me er niet druk om. Komt vanzelf! Wel met twaalf maanden met zoon over op gewone melk en doe ik bij dochter weer. Wel altijd een pak melkvoedint achter de hand voor als ze ziek zijn en niks willen eten.. dan lekker flesvoeding