162 Reacties

3 maanden geleden

De link in het vorige topic werkt niet bij mij 🥲.

3 maanden geleden

Reactie op Poogie

De link in het vorige topic werkt niet bij mij 🥲.
Ooh ik ga even kijken! Dankje voor het doorgeven

3 maanden geleden

Weet iemand of het klopt dat er naar de vervolg voeding minder onderzoek gedaan is / minder strikt gereglementeerd is? Ik ben net nog drie potten zuigelingenvoeding gaan halen ondanks dat mijn dochter volgende week zaterdag 6 maanden wordt.

3 maanden geleden

Reactie op Poogie

Weet iemand of het klopt dat er naar de vervolg voeding minder onderzoek ge ...
Voor opvolgmelk is ook wettelijk vastgelegd welke stoffen erin moeten zitten en welke niet mogen..

3 maanden geleden

Hoe zit het met speen maten? Hier inmiddels 6 maanden en drink de fles met speen s (Difrax)en meestal binnen het kwartier op. (210+7) Ik snap de grotere maten niet helemaal want een kleintje word toch juist sterker en dan gaat het steeds sneller

2 maanden geleden

Reactie op oudaen

Hoe zit het met speen maten? Hier inmiddels 6 maanden en drink de fles met ...
Ik snapte dat ook niet, tot iemand zei dat je uit een tepel meer melk haalt als je krachtiger drinkt, maar dat dat uit een fles niet lukt omdat het gaatje niet meegeeft

2 maanden geleden

Reactie op Loes9

Ik snapte dat ook niet, tot iemand zei dat je uit een tepel meer melk haalt ...
Maar mag de fles dan op een gegeven moment sneller leeg? Ik hanteer nogsteeds 15-20 min. Met speen s die we al gebruiken vanaf 4 maanden (daarvoor bv) is de fles vaak nog binnen de 15min leeg, zelfs met lepel rijstebloem erdoor.

2 maanden geleden

Reactie op oudaen

Maar mag de fles dan op een gegeven moment sneller leeg? Ik hanteer nogstee ...
Ik vind het klinken alsof je niets hoeft te veranderen! Hier merkten we dat ie de fles niet meer op dronk, ik dacht eerst dat ie gewoon vaker kleinere beetjes wilde, maar met grotere speen dronk ie wel de fles leeg en kon ie er wat langer tussen gaan laten

2 maanden geleden

Reactie op oudaen

Hoe zit het met speen maten? Hier inmiddels 6 maanden en drink de fles met ...
Ons kindje drinkt al vanaf week 3/4 speen M van Difrax en doet er ruim een half uur over.. Hangt dus echt wel heel erg van je kindje af. Met S was ze bijna een uur bezig en kreeg ze dus onvoldoende binnen op die leeftijd! Verschil tussen M/L is heel groot dus ze houdt nog tijdje M denk ik.

2 maanden geleden

Iemand tips? Zoontje is een inhaalslag aan het maken na heel lang te weinig te drinken. Drinkt nu vaak 1.1 liter per dag 🤭 Vast voedsel wil nog niet echt. Op zich heb ik er geen problemen mee gezien hij heel erg gedaald was mbt zijn groeilijntje. Wat ik wel een lastige vind: We maken hem nog wakker rond 23:30 voor een flesje. Die drinkt hij wisselend helemaal leeg of soms 40cc over. Maar hij komt nu standaard rond 05:00 ook nog een keer 😅 En wil dan vaker niet dan wel weer terug naar bed. Tips?

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Iemand tips? Zoontje is een inhaalslag aan het maken na heel lang te weinig ...
Hebben jullie al geprobeerd om hem niet wakker te maken en te wachten tot ie zelf komt?

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Iemand tips? Zoontje is een inhaalslag aan het maken na heel lang te weinig ...
Over hoeveel flessen is die 1,1 liter verdeeld dan?

2 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Hebben jullie al geprobeerd om hem niet wakker te maken en te wachten tot i ...
Ja! Dan komt hij zelf rond 01:00 en alsnog vaak een extra keer voor zijn 1e flesje 😅 Hij zou het wel nodig hebben, maar we zaten op een schema van ongeveer 4 uur tussen de flesjes maar dat red hij absoluut niet meer. Overdag eerder 2.5 uur 😅

2 maanden geleden

Reactie op Milagro

Over hoeveel flessen is die 1,1 liter verdeeld dan?
In principe krijgt hij 6 flesjes (waarvan de avondfles is verdeeld in een deelvoeding. Om 17:00 en 19:00) Maar hij komt dus vaak nog extra in de nacht, en tussendoor soms ook nog een keer. Het is sowieso nooit een grote drinker geweest in de zin van grote flessen leeg krijgen, met uitzondering van de avond. Maar nu ineens heel veel honger. De kinderarts had dit al wel voorspeld maar vind het wel heel extreem haha.

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

In principe krijgt hij 6 flesjes (waarvan de avondfles is verdeeld in een d ...
Misschien gemakkelijker als je aangeeft hoeveel je geeft per fles? Geef je standaard dezelfde voeding? Of geef je tot je kindje aangeeft genoeg te hebben? Kan je per sessie eventueel meer geven? Denk dat je verder niet veel kunt doen; of meer flessen of meer hoeveelheid per fles geven 😅. Hier is ze ook een inhaalslag aan het maken, maar hier krijgt ze de fles rond middernacht (meestal ergens tussen 23:00 en 01u00) en dan komt ze ongeveer zes uur later opnieuw, maar ze slaapt daarna nog wel twee-drie uur verder. Wij beginnen met 150-180 te geven nu en geven dan bij tot ze aangeeft dat ze genoeg heeft. Vandaag was dat bijvoorbeeld twee keer een fles van 240, maar net (derde fles) had ze “maar” 180 op. Ze had daarvoor ook wel beetje appel op. Verder laat ze wel gemakkelijker 4 uur tussen. Soms wel eens 3u, andere momenten dan weer 5u.

2 maanden geleden

Reactie op Poogie

Misschien gemakkelijker als je aangeeft hoeveel je geeft per fles? Geef je ...
07:00 150+5 10:00 180+6 11:00 groentehap (1 ijsblokje vaak. Meer gaat er niet in.) 14:00 180+6 17:00 120+4 (gaat altijd op) 19:00 210+7 (gaat bijna altijd op) 23:30 180+6 En dan de laatste tijd in de nacht nog een keer.. dan krijg hij 150+5 aangeboden. Van de 180+6 flessen gaat 70% van de tijd de fles niet leeg. Vaak 15-40 cc over. Maar soms drinkt hij hem wel met gemak op. Maak liever iets meer klaar dan dat ik nog moet bijmaken nadat hij hem heeft opgedronken want dan zet meneer het op het huilen 😅 In de ochtend meer aanbieden werkt niet, helaas. Het idee is om straks ipv de fles van 17:00, vast voedsel aan te gaan bieden. Hij is in de namiddag en avond super hongerig. En de laatste tijd red hij 10:00 niet, dan wil hij rond 09:00 al weer de fles. Vind jij het ook spannend om toch een fles weg te laten oid of minder aan te bieden als ze extra komt? Ik ben echt bang dat we ineens weer terug vallen naar een periode van heel weinig willen drinken

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

07:00 150+5 10:00 180+6 11:00 groentehap (1 ijsblokje vaak. Meer gaat er ni ...
Werken jullie met een vast schema dat hij op bepaalde tijdstippen voeding krijgt? Of geef je pas voeding als hij honger signalen toont? Misschien eens proberen om de fles van 07u00 wat later te geven zodat hij meer honger heeft? Drinkt hij zijn fles van 14u00 wel leeg? Misschien daar ook wat later proberen te geven? Ik vraag mij af of het niet wat snel is om een volledige fles al te vervangen door groenten. Ik heb de indruk dat al wat snel is? Hm, wij geven eigenlijk altijd eten als ze honger signalen toont en blijven geven tot ze aangeeft genoeg te hebben. Op deze leeftijd zou ik om die reden ook niet beslissen om minder te geven, tenzij ze echt enorme grote hoeveelheden zou beginnen te drinken. Ik denk wel dat we voeding elk helemaal anders aanpakken, dus mijn antwoord(en) is/zijn misschien niet zo relevant voor jou ☺️.

2 maanden geleden

Reactie op Poogie

Werken jullie met een vast schema dat hij op bepaalde tijdstippen voeding k ...
Ja we hebben een vast schema! Om 07:00 maken we hem wakker met de fles. Maar hij heeft die fles nooit super goed gedronken. Om 14:00 gaat hij vaak wel leeg of heel iets over! Nee geen volledige fles vervangen hoor, alleen de deelvoeding rond 17:00. Hij krijgt dan een flesje omdat van 14:00 tot 19:00 geen voeding voor hem echt te lang is. Maar ik zat al te denken om misschien eerst te beginnen met de fles en dan 90+3 aan te bieden en daarna de groentehap ofzo. Juist omdat die fles altijd wel op gaat. Lastig is het he! Hier afgelopen dagen minimaal 1.1 liter en gisteren zelfs bijna 1.3 😅 Maar vandaag heeft hij dan weer weinig trek dus ik volg hem gewoon zo veel mogelijk hierin

2 maanden geleden

wanneer was voor jullie het moment om van 5 naar 4 te gaan? Ik vind ‘t soort spannend om die laatste te fles te laten vallen maar ze drinkt overdag flessen af minder en dat geeft mijn inziens aan dat ze misschien wel die laatste kan laten vallen. Maar ben een beetje zoekende of we die laatste al gelijk helemaal kunnen laten vallen of stapsgewijs afbouwen

2 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

wanneer was voor jullie het moment om van 5 naar 4 te gaan? Ik vind ‘t soor ...
Bij ons was dat het omdat we merkte dat we haar rond 22:30/23:00 echt uit diepe slaap wakker maakte soms. Toen zijn we gewoon ene op andere dag gestopt met het idee ‘we zien wel hoe laat ze zelf komt’. En vanaf toen sliep ze hele nacht door. (Op een vrijdag gedaan, zodat als ze snachts wel ging spoken, we zaterdags rustige dag zouden hebben haha) Soms is ze 06:00 wakker, soms pas 07:30. Maar dat is helemaal prima 😊.