171 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Sheila1994

Bij ons was dat het omdat we merkte dat we haar rond 22:30/23:00 echt uit d ...
Ah oke! Dat is wel een goede. En stel dat ze wel had gekomen, had je dan een volle fles gegeven of een kleintje?

3 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Ah oke! Dat is wel een goede. En stel dat ze wel had gekomen, had je dan ee ...
Dan waren we van plan om bijv 120+4 te geven. Dat we dus wel minder geven dan normaal en wel konden afbouwen. Ligt er denk ook beetje aan op welk tijdstip die kleine zich dan meldt

3 maanden geleden

Reactie op Sheila1994

Dan waren we van plan om bijv 120+4 te geven. Dat we dus wel minder geven d ...
Dat is ook zo. Als ze om 1 u al wakker wordt is een ander verhaal dan 4u natuurlijk 🙈

3 maanden geleden

Reactie op Juulie

Ja we hebben een vast schema! Om 07:00 maken we hem wakker met de fles. Maa ...
Als hij zowel bij om 07u00 als 10u00 niet zoveel honger heeft, is het misschien een optie om de fles van 07u00 wat later te geven? Eigenlijk een grotere fles van maken in plaats van twee ‘kleine’ flessen? 😊 Wij hebben wel gemerkt dat fles geven en daarna groenten niet altijd een succes is. Als ze kokhalst, dan kwam er ook melk mee uit 😅. Wij doen het dan eerder andersom.

3 maanden geleden

Reactie op Poogie

Als hij zowel bij om 07u00 als 10u00 niet zoveel honger heeft, is het missc ...
Ja wanneer hij nog nachtvoedingen krijgt is dat zeker een idee! Denk dat als hij geen nachtvoeding meer krijgt (die dag moet nog komen 😂) er misschien te lang tussen zit dan.. Hier overigens vandaag een mindere dag qua drinken, maar dat is niet erg. Drinkt ze de fles wel goed als ze daarvoor een groentehapje heeft gehad? Ergens heb ik toch de angst dat het ineens weer helemaal omslaat naar veel te weinig drinken, dus vind ik de stap om uit te breiden met vast voedsel best spannend.

3 maanden geleden

Reactie op Juulie

Ja wanneer hij nog nachtvoedingen krijgt is dat zeker een idee! Denk dat al ...
Maak je je kindje om 23.30 wakker of kom ze dan zelf?

3 maanden geleden

Reactie op Juulie

Ja wanneer hij nog nachtvoedingen krijgt is dat zeker een idee! Denk dat al ...
Dat gaat eigenlijk nog wel redelijk vlot maar binnen, haar fles. Ik probeer haar vast voeding meer tussen flessen te geven en niet vlak na elkaar, maar soms komt het gewoon niet anders uit en dan drinkt ze daarna nog wel netjes haar fles uit 😊. Maar ze is ook nog niet helemaal overtuigd van het vaste voedsel 😅. Gisteren was het hier ook wat minder. De dagen daarvoor waren super (zondag 1,1 liter) en gisteren eerder gemiddeld ☺️.

3 maanden geleden

Ik merk dat ik gedurende de dag minder melk aanmaak. Nu weet ik dat kolven en live bv vaak niet dezelfde hoeveelheden geeft. Sochtends kolf ik zo'n 180cc, daarna 140, 120 en einde dag nog maar 80cc ongeveer. Bepaalde voedingen kolf ik dus minder dan dat mijn dochter drinkt. Hoe doen jullie dit met werk? Voeden jullie als je dus minder hebt gevolgd dan nodig nog bij? Of halen ze het later weer bij je in? Over dat laatste, ik heb soms het gevoel dat mijn dochter omdat ik savonds minder melk heb dus minder binnenkrijgt en daarom nog flink de hele nacht ligt te tanken. Iemand die dit herkent of wat ik hiermee kan? Ik wil eigenlijk niet met fv bijvoeden zolang dat niet nodig is. Dochter is nu 6 maanden.

3 maanden geleden

Reactie op RPVD93

Ik merk dat ik gedurende de dag minder melk aanmaak. Nu weet ik dat kolven ...
*gevolgd = gekolfd:)

3 maanden geleden

Reactie op 2lievekindjes

Maak je je kindje om 23.30 wakker of kom ze dan zelf?
Eerder altijd wakker gemaakt, laatste dagen komt hij zelf! Maar dat is vaak tussen 23:00-03:00 ergens als hij zelf komt

3 maanden geleden

Reactie op Poogie

Dat gaat eigenlijk nog wel redelijk vlot maar binnen, haar fles. Ik probeer ...
Oh wat slim inderdaad, misschien moet ik het ook maar een beetje omgooien qua schema. Hier eerst de fles en dan max een uur later het hapje. Op de opvang doen ze het vaak andersom omdat het beter uit komt voor hun. Maar dan laat hij wel vaak meer staan van de fles, misschien is dat toeval. Ohja wel toevallig dat het bij jullie ook weer iets minder ging! Wij zaten gisteren op 700 ml maar hij kwam in de nacht 2x, dus wel weer een beetje recht getrokken haha. Krijg gelukkig wel meer vertrouwen dat hij het zelf goed aangeeft.

3 maanden geleden

Reactie op Poogie

Weet iemand of het klopt dat er naar de vervolg voeding minder onderzoek ge ...
Tip: keuringsdienst van waarden heeft een aflevering gemaakt over kunstvoeding. Conclusie is: de opvolgmelk van 3 en verder zijn eigenlijk onzin producten en bevatten meer suikers. Nummer 2 zou je nog wel kunnen gebruiken omdat er meer ijzer in zit, wat je kindje meer nodig heeft vanaf 6 maanden. Echter, als je kindje goede hapjes eet vanaf die leeftijd kun je ook gewoon bij zuigelingenvoeding blijven, omdat ze dan voldoende ijzer uit de vaste hap halen. Maar kijk de aflevering vooral even, is echt de moeite waard!

2 maanden geleden

Misschien een rare/domme vraag. Maar ik ben aan het afbouwen en wil over gaan op kunstvoeding. Ik kolfde fulltime, nu nog 1 keer per dag. Maar kun je zomaar oppeens gewoon helemaal niet meer kolven? Wat gebeurt er met die laatste melk? Lost dit op in je lichaam? Ik hem nu elke keer het idee dat ik het er uit moet halen, maar zo blijf ik natuurlijk kolven.

2 maanden geleden

Reactie op Lynnvdb1

Misschien een rare/domme vraag. Maar ik ben aan het afbouwen en wil over ga ...
Je kunt gewoon stoppen. Ik nam salie thee een aantal dagen om de productie te remmen en trok een wat strakkere bh aan. De productie is toen gestopt na een aantal dagen. Wel even goed je borsten in de gaten houden dat je geen knobbeltjes oid gaat krijgen.

2 maanden geleden

Reactie op EllaNaz

Je kunt gewoon stoppen. Ik nam salie thee een aantal dagen om de productie ...
Dankjewel!!

2 maanden geleden

Voor vandaag zit dit erin, vind het qua melk echt veel te weinig maar krijg er gewoon niet meer in. Hebben meerdere hier “last” van. Nu half jaar

2 maanden geleden

Reactie op Melissje4

Voor vandaag zit dit erin, vind het qua melk echt veel te weinig maar krijg ...
Yup, hier ook een "kleine" drinker. Vanaf het begin eigenlijk al, in het begin nog vaak spugen als we haar meer gaven, nu weigert ze het echt. Zolang ze ernaast wel goed groeit, goed hapjes eet en geen honger lijkt te hebben is het wat het is. Sommige kindjes hebben gemiddeld wat meer nodig, anderen wat minder, denk ik dan maar.

2 maanden geleden

Reactie op Ryrywire

Yup, hier ook een "kleine" drinker. Vanaf het begin eigenlijk al, in het be ...
Ja en toch knaagt het in m’n hoofd: krijgt ze wel genoeg etc. Maar ze houdt gewoon strak der lippen op elkaar of wordt zelfs boos.. ze is echt niet gek 😅😂

2 maanden geleden

Reactie op Melissje4

Ja en toch knaagt het in m’n hoofd: krijgt ze wel genoeg etc. Maar ze houdt ...
Je kunt voor je eigen gemoedsrust altijd een extra keer langs bij het CB/inloopspreekuur om te meten en wegen. Wij hebben dat wel een paar keer gedaan, en ze groeide altijd precies op haar curve. Blijkbaar heeft zij gemiddeld ietsje minder nodig. Maar het is echt wel stressvol en maakt zo onzeker soms 🫣

2 maanden geleden

Reactie op Ryrywire

Je kunt voor je eigen gemoedsrust altijd een extra keer langs bij het CB/in ...
Doen we inderdaad 1x per maand, en ze loopt netjes maar toch haha. Als mama ziende maakte je al snel druk he 🥹