172 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Melissje4

Voor vandaag zit dit erin, vind het qua melk echt veel te weinig maar krijg ...
Hier soms ook zo weinig en hij weigert dan , hij krijgt om de 3/4 uur 150 aangeboden maar drinkt het niet altijd op . Ene dag zitten we op 800 op een dag andere dag rond 600

2 maanden geleden

Kan iemand meedenken? Zoontje krijgt nu koemelkvrije voeding maar we moeten provoceren. Welke kunstvoeding moet ik halen? Hij krijgt nu neocate syneo (met probiotica erin.) Geeft regelmatig mondjes terug en poept vaak, ongeveer 2-3 keer per dag. Geen johannesbroodpitmeel. Hij krijgt omeprazol. Zie door de bomen het bos niet meer 😅

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Kan iemand meedenken? Zoontje krijgt nu koemelkvrije voeding maar we moeten ...
Ik ben fan van Hipp. Die heb je nu nieuw ook hypoallergeen geloof ik.

2 maanden geleden

Nog eentje: Hoeveel drinkt jullie kindje nog? Bijvoeding gaat hier matig. Wel een halve boterham en een paar hapjes van groente/fruit. We geven 180+6 en de laatste fles is 210+7. En om 17:00 na zijn laatste dutje een deelvoeding van 90+3. Maar hij drinkt de flessen niet leeg en drinkt ongeveer 880 cc op een dag. Is dit voldoende? Kan ik de deelvoeding van 17:00 al laten vallen? Die fles gaat eigenlijk altijd wel leeg dus ik twijfel

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Nog eentje: Hoeveel drinkt jullie kindje nog? Bijvoeding gaat hier matig. ...
Meer dan voldoende denk ik. Wij halen dat niet eens elke dag. Soms wel, soms ook 750. Ze krijgt 5x180 aangeboden maar drinkt ze echt niet altijd leeg. Eet 4/5 blokjes fruit en groente 3/4 blokjes. Brood gaat steeds beter en drinkt water. Sinds dit weekend ook af en toe Griekse yoghurt of gewone yoghurt als toetje. Hier krijgt ze een fles rond 7-11-15-19 en dan nog om 23. Maar die gaan we over 2 weken afbouwen (dan heb ik vakantie😁) en gaat het aantal cc dus ook omlaag.

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Nog eentje: Hoeveel drinkt jullie kindje nog? Bijvoeding gaat hier matig. ...
06.00 fles 180 cc 08.15/08.30 fruit ( potje 6+ of vers fruit) 11.00 fles 180 cc 12.00 stukje brood (moet die nog echt aan wennen) en mais stick 15.00 fles 180 cc 17.00 groente (potje 6+ of vers) 18.30/19.00 fles 210 (drinkt meestal 180 op) Geen droomvoeding of nachtvoeding. Komende tijd houd ik dit aan. Als het brood eten straks echt beter gaat dan wil ik misschien de fles van 11 u iets minderen en meer brood en dan langzaam naar 3 flessen gaan. Maar voorlopig hebben ze de melk ook nodig dus houd dit gewoon aan

2 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Meer dan voldoende denk ik. Wij halen dat niet eens elke dag. Soms wel, som ...
Hier 3x 180+6, 1x 90+3 (omdat tussen 14:00 en 19:00 te lang is om geen voeding te geven) en dan om 19:00 dus 210+7. Maar als ik het zo zie dan eet jou kindje veeeeel meer aan vaste voeding. Dat gaat hier echt heel moeizaam. Ben al blij als er twee hapjes van iets naar binnen gaat.

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Nog eentje: Hoeveel drinkt jullie kindje nog? Bijvoeding gaat hier matig. ...
Lijkt mij voldoende hoor. Hier drinkt ze nog 4 flessen, 2x 180+6 en 2x 150+5. De hapjes zijn hier ook nog geen grote hoeveelheden, brood een kwart tot een half broodje. Ze groeit er goed op. Je kunt het eens uitproberen? Wellicht eet hij dan wat meer van de bijvoeding, maar dat is op deze geen leeftijd nog geen must 😉 Dus blijven geven en zien wat hij zelf wil drinken lijkt me ook goed. Doen waar je je goed bij voelt.

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Hier 3x 180+6, 1x 90+3 (omdat tussen 14:00 en 19:00 te lang is om geen voed ...
Vooral fruit is een succes hoor! Groente ook, maar vindt ze wat saai worden. Dus geef nu af en toe potjes 8m (ze wil graag kauwen, is de pureetjes zat) en wissel het af met goed gaargekookt eten wat ze zelf kan pakken. Daar eet ze niet veel van nog hoor! Maar jouw flessenaantal klinkt echt als dikke prima. Eten komt vanzelf! Hier wil ze ook niet elke dag zoveel, maar prima. Dan niet! Morgen weer een dag

2 maanden geleden

Reactie op Juulie

Hier 3x 180+6, 1x 90+3 (omdat tussen 14:00 en 19:00 te lang is om geen voed ...
Hier gaat de bijvoeding ook nog lang niet top hoor. Heb 5 smaken (ieder 3 dagen) gepureerd geprobeerd en zijn nu begonnen met de rapley methode, ook nog maar 3 dingen gedaan. We zitten eindelijk, na maanden gedoe met de flessen op een welwillend drinkend kindje dat niet meer terug geeft, nu op 4 x 210. Maar moet zeggen, voel nu een beetje druk met dat eten, ook gezien de dag menu’s die bv in het groei boekje staan 🤔🤔😅😅

2 maanden geleden

Reactie op Carmenk4

Hier gaat de bijvoeding ook nog lang niet top hoor. Heb 5 smaken (ieder 3 d ...
Rustig aan!! Je hebt tijd zat. Ik krijg hier geen 4x210 in hoor en vind het helemaal best. Ze geven het heel goed aan zelf

2 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Rustig aan!! Je hebt tijd zat. Ik krijg hier geen 4x210 in hoor en vind het ...
Ja maar dat komt dan toch omdat ze bij jou al zo veel groenten en fruit, brood en zelfs yoghurt al eet? Als de mijne dat zou doen, dan zou die ook echt niet zo veel melk meer drinken hoor. Ik zit echt nog op 3 lepeltjes max (want buikkrampen in de avond bij meer)…

2 maanden geleden

Reactie op Carmenk4

Ja maar dat komt dan toch omdat ze bij jou al zo veel groenten en fruit, br ...
Dat is stapsgewijs meer geworden, komt vanzelf. En idd, dan zitten ze wat sneller vol en dat is prima 😊 maar bedoel vooral elk kindje is anders en ze komen er allemaal vanzelf. Hier heeft ze ook echt niet elke dag zin in der hapjes en soms heel veel juist. Helemaal prima! Ah die krampjes zijn wel heel vervelend… hopelijk zijn de darmpjes er snel aan gewend!

2 maanden geleden

Reactie op Carmenk4

Hier gaat de bijvoeding ook nog lang niet top hoor. Heb 5 smaken (ieder 3 d ...
Ja dat herken ik heel erg, de druk voelen op het eten van vast voedsel. Daarom twijfel ik om de deelvoeding (de 90+3 fles) er af te halen zodat hij misschien wat meer gemotiveerd is om vast voedsel te eten. Al denk ik ergens ook: ben al lang blij dat hij zo graag zijn flesjes drinkt. Morgen moeten we toevallig meten en wegen. Ik ga dan ook wel even vragen wat wijsheid is met de flessen.

2 maanden geleden

Weet iemand hoe lang het duurt eer tandjes door zijn gekomen?? En kan het zijn dat de baby hierdoor niet wil drinken / slechter drinkt?? Hier al ruim een week steeds de 4 dagvoedingen opeens in deelvoedingen moeten geven. Omdat ze per keer maar 100 cc drinkt. Zojuist zich melden voor de fles maar er maar 50-60 cc van drinken. De rest zet ik warm voor een uurtje later maar dan soms wilt ze dat en soms niet. Gisteren intake van 600 cc maar daar heb ik nog heel veel voor moeten doen om het erin te krijgen (steeds aanbieden en positief stimuleren) Slechte intake zal er onder zitten. Nu zitten we al op de 3e fles en nog maar 300 cc binnen. Ben bezorgd. Ik weet dat het niet direct kwaad kan. Ze is heel alert en wel vrolijk, goede plasluiers nog. Zit steeds met handjes in mond en ik voel zelf verdikkingen bij het tandvlees. Misschien kan iemand me beetje geruststellen uit ervaring Hoe lang duurt dit??

2 maanden geleden

Reactie op Lizzietje007

Weet iemand hoe lang het duurt eer tandjes door zijn gekomen?? En kan het z ...
Jaaaa herkenbaar hoor. Tandje 1 geen last van, tandje 2 wel hetzelfde verhaal. Weekje en toen was het over! Dus komt allemaal goed 😊 hapjes en water vond ze top dus dat kreeg ze ook ernaast. Misschien een idee?

2 maanden geleden

Reactie op Anouk1994x

Jaaaa herkenbaar hoor. Tandje 1 geen last van, tandje 2 wel hetzelfde verha ...
We proberen hapjes maar wilt ze nog niet zoveel. Water lukt nog niet. Ze heeft heftige reflux wel onder controle en kan nog niet goed zelfstandig zitten ( wel paar minuten met ondersteuning in kinderstoel maar dan gaat ze eruit) Voeding is altijd enorm aandachtspunt en moet veel doen om er voldoende in te krijgen…

2 maanden geleden

Ze wilt nu ook veel slapen… (dutjes) Ze is duidelijk niet zo lekker door de tandjes…

2 maanden geleden

Reactie op Lizzietje007

Weet iemand hoe lang het duurt eer tandjes door zijn gekomen?? En kan het z ...
Oh heel herkenbaar! Mijn zoontje had dit ook. Een ruime week. Was echt niet te genieten ook en het drinken ging bar slecht. Nu hebben wij al vaker problemen met voeding gehad dus ik vond het heel spannend. Hapjes gaan hier ook matig en af en toe een slokje water, meer kreeg ik er niet in. Vooral de alertheid van je dochter in de gaten houden en de plasluiers. Wij mochten van de kinderarts ORS geven om toch wat meer vocht binnen te krijgen toen mijn zoontje nauwelijks dronk. (Toen had hij nog geen tandjes) Dat heeft sinaasappelsmaak en is natuurlijk kouder dan melk. Met tandjes hebben we vaker de fles aangebonden als ik ook maar 1 hongersignaal had. En het waren kleine beetjes. Ik heb hem toen wel een stuk komkommer (kijk even op de app solid starts) gegeven om een beetje op te “knagen”, dit vond hij soms wel fijn. Heb ook verschillende middeltjes tegen de pijn van doorkomende tandjes geprobeerd, die van VSM kwam hier als beste uit de test. Het was ook zo ineens over, zoontje drinkt nu weer als vanouds.

2 maanden geleden

Reactie op Lizzietje007

We proberen hapjes maar wilt ze nog niet zoveel. Water lukt nog niet. Ze he ...
Hmm dst is wel lastig.. snap je gevoel!! Dan is het wel even zoeken hoe ze voldoende vocht en voeding binnenkrijgt. Die tandjes zijn zo lastig en vervelend.. hopelijk heeft ze er snel minder last van.